BMW-i861217 4

FOTO: BMW predstavio redizajnirani model i8 Coupe

Autor: VidiAuto.com

Nakon tri godine, BMW je predstavio redizajnirani model i8 Coupe, a pridružuje mu se i potpuno nova inačica BMW i8 Roadster sa sklopivim mekanim krovom.

Kao i BMW i8 Coupe, novi BMW i8 Roadster temelji se na arhitekturi vozila LifeDrive s aluminijskim kućištem i plastikom ojačanom ugljičnim vlaknima (CFRP). Daljnja optimizirana BMW eDrive tehnologija koja se koristi u oba modela obuhvaća visokonaponsku bateriju sa značajno proširenim kapacitetom i sadržajem energije, i električni motor koji proizvodi više maksimalne snage. Rezultat je zamjetan porast dinamičkih performansi, radnog raspona i dosega vožnje korištenjem isključivo električnog pogonskog sustava. BMW i8 Coupe ističe se kao sportski automobil s 2 + 2 sjedala, dok je BMW i8 Roadster rezerviran za vožnje za dvoje.

BMW-i861217 3

Posve električni krov se otvara i zatvara vrlo tiho za 15 sekundi, proces koji se može pokrenuti tijekom vožnje pri brzinama do 50 km/h. Spuštanje krova podiže stražnji prozor za oko 30 milimetara u udoban položaj gdje može poslužiti kao brana protiv propuha. Dvosjed sa sklopivim krovom dolazi s novo osmišljenim vratima u obliku krila galeba bez okvira izrađenih od CFRP-a s aluminijskom vanjskom školjkom, a okvir vjetrobrana izrađen je isključivo od CFRP-a.

Nova verzija litij-ionske baterije nalazi se na središnjem dijelu podvozja automobila. Kapacitet ćelija iznosi od 20 do 34 Ah, a bruto energetsko kapacitet raste od 7,1 do 11,6 kWh (neto: 9,4 kWh). Sve to znači da električni motor ima više energije na raspolaganju. Konfiguracija ćelija omogućuje povećanje maksimalne snage s 9 kW/12 KS na 105 kW/143 KS. U standardnom režimu vožnje, novi BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster mogu se voziti isključivo na električni motor – od pokretanja do brzina od 105 km/h, što je povećanje za 70 km/h u izvornom modelu i8. Motor s unutarnjim izgaranjem se aktivira samo pri većim brzinama ili kada vozač jako pritisne papučicu gasa i isključuje se prilikom održavanja umjerenog stila vožnje. Pritiskom na tipku eDrive oba modela mogu putovati do 120 km/h isključivo na električnoj energiji. Električni doseg novog BMW-a i8 Coupe u NEDC testnom ciklusu porastao je na 55 kilometara, a novi BMW i8 Roadster postavlja vrijednost od 53 kilometra.

BMW-i861217 2

Klasičan benzinski motor također je prošao dodatnu optimizaciju kako bi ga se pripremilo za novi BMW i8 Coupe i i8 Roadster. Trocilindarska jedinica ima maksimalnu snagu od 170 kW/231 KS i 320 Nm najvećeg okretnog momenta. U tom procesu generira još sportskiji zvuk. Sada je ugrađen i filter za čestice kako bi se dodatno smanjila emisija apsorbirajući čestice sadržane u ispušnim plinovima.

Sustav koji stvara maksimalnu snagu proizveden od strane električnog motora i motora koji djeluju sinkronizirano sada stvara 275 kW/374 KS. Novi BMW i8 Coupe ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,4 sekunde, dok novom BMW-u i8 Roadster treba malo dulje, 4.6 sekundi. Oba modela imaju elektronički ograničenu najveću brzinu od 250 km/h. Kombinirana potrošnja goriva, izračunata u EK testnom ciklusu za hibridna plug-in vozila, iznosi 1,9 litara na 100 kilometara za BMW i8 Coupe i 2,1 litre na 100 km za BMW i8 Roadster, plus 14,0 kWh i 14,5 kWh električne energije na 100 kilometara. Benzinske emisije CO2 dolaze na 42 g/km za BMW i8 Coupe i 46 g/km za BMW i8 Roadster.

BMW-i861217 1

Snaga električnog motora se prenosi na prednje kotače a pogon motora na stražnje kotače, što rezultira hibridnim sustavom pogona na sve kotače, a sve pod kontrolom inteligentnog upravljanja energijom automobila. U hibridnom režimu rada, električni motor daje poticaj snage kako bi pomogao motoru kada vozač ubrzava s određenom žestinom. Također je u stanju prikupiti energiju i preusmjeriti je na visokonaponsku bateriju prilikom prekoračenja brzine i za vrijeme kočenja. Visokonaponski starter generator benzinskog motora također može generirati dodatne zalihe električne energije, čime se osigurava dovoljna količina energije u bilo kojem trenutku za električni pogonski sustav u novom BMW-u i8 Coupe i novom BMW-u i8 Roadster.

Kada se aktivira funkcija usmjeravanja navigacijskog sustava, inteligentno upravljanje energijom osigurava da se električni motor koristi što je moguće dulje i što je moguće pažljivije s gledišta učinkovitosti. Sustav analizira rutu u potpunosti i postavlja upravljanje pogonskog sustava na čisto električnu energiju, osobito u područjima putovanja gdje će se vožnja odvijati pri niskim brzinama.

Standardni 20-inčni lakometalni kotači postavljeni na novi BMW i8 Roadster imaju laganu konstrukciju, a svaki je oko jedan kilogram lakši od najlakših kotača koji su prethodno bili ponuđeni za BMW i8.

BMW-i861217 5

Standardna oprema uključuje kožni sportski upravljač s višenamjenskim tipkama i ručicama za prijenos, električno podesiva i grijana sjedala, višenamjenski zaslon s instrumentima, opcijom za pomoć u vožnji Driving Assistant uključujući i Surround View, BMW ključ sa zaslonom i sustav navigacije Professional. Glavni izbornik na upravljačkom zaslonu sada se prikazuje u obliku vodoravno raspoređenih pločica s načinom rada uživo

Dostupne opcije za opremu uključuju BMW Head-Up zaslon, BMW-ovo lasersko svjetlo koje ne zasljepljuje sa sustavom BMW Selective Beam i akustičnim upozorenjem na pješake. Novi BMW i8 Coupe i i8 Roadster uskoro stižu na tržište, a tada će biti poznate i cijene.

Autor: VidiAuto.com

ZADNJE VIJESTI