fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Ova 4 načina objašnjavaju kako najsigurnije voziti po snijegu i ledu

Autor: Automobili.hr

Imajte na umu da su snijeg i led iznimno opasne pojave na cesti ako ste za upravljačem vozila i da treba znati kako voziti po snijegu i ledu. Bitno je u svakom trenutku imati osjećaj, mjeru i umjerene reakcije. Upravljač uvijek držite opušteno i nježno kako biste na vrijeme osjetili eventualno popuštanje prianjanja i proklizavanje. Ako dođe do podupravljanja ili preupravljanja, nemojte automatski okretati upravljač po vlastitom instinktu.

1. Upravljanje

Upravljanje vozilom na snježnim i ledenim površinama iznimno je zahtjevno stoga podrazumijeva glatke, oprezne i precizne pokrete upravljača. Kretanje u kojem prednja i stražnja strana usporedno krenu bočno, odnosno vozilo počne kliziti, što je najčešće uzrokovano naglim ubrzanjem ili naglim kočenjem, najmanje što vam treba je presnažno ubrzanje u odnosu na uvjete i nagli nepromišljeni pokreti upravljača. Ako ste doživjeli gore navedeno, odmah valja pritisnuti papučicu spojke. Što prije otpustiti papučicu kočnice. Na taj se način najefikasnije omogućava ponovno prianjanje između guma i kolnika. Vozilom bi trebalo upravljati u smjeru zanošenja, odnosno dok opet ne osjetimo prianjanje vozila za kolnik ili dok se vozilo ne zaustavi. Upravljajte vozilom prilagođenom brzinom uvjetima na cesti i mogućnostima samog vozila.

Pokušajte izbjeći nagla ubrzanja i nagla kočenja. Upravljač držite pravilno i pažljivo izbjegavajte nagle pokrete.

2. Držite razmak

Održavajte potreban razmak između vozila i prilagodite ga upravo uvjetima na cesti, kako bi usporavanje ili zaustavljanje bilo bez opasnosti. Led može uzrokovati do deset puta duži put kočenja u odnosu na suh kolnik.

Vozila sa prednjim pogonom u mnogo su delikatnijoj poziciji prilikom skretanja na snježnoj ili zaleđenoj podlozi. Vozila sa stražnjim pogonom dodatno opterećuju stražnju osovinu stoga prilikom dodavanja gasa bolje prenose snagu.

3. Stupanj prijenosa

Prebacivanje u niži stupanj prijenosa, automobili sa prednjim pogonom dodatno će stvoriti pritisak na prednjoj osovini i jedino što je potrebno jest pripaziti prilikom ulaska u zavoj. Situacija se dodatno pogoršava kod automobila sa stražnjim pogonom jer stražnju osovinu koči motor. Što se tiče vozila sa pogonom na sva četiri kotača, ono nema takvih problema, ubrzava podjednako oba kraja vozila, ali svakako pripaziti prilikom kočenja jer je automobil uvijek teži i duži je put kočenja.

4. Proklizavanje

Potrebno je lagano upravljač usmjeriti kao da se ne želi ući u zavoj, a pritom pritiskati kvačilo kako bi se oslobodila prednja osovina, a vozilo inercijom vratilo u prvotan smjer kretanja.

Ako govorimo o ekstremnoj situaciji, pokušajte sa laganim dodavanjem kočnice, odnosno kočite sa zadrškom, ali nikako pritisnuti kočnicu do kraja.

Autor: Automobili.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});