Tehnologija poluprovodničkih baterija (krutog stanja, eng...
Pobjednik europskog automobila godine je…
Nadam(o) se da niste pretjerano veliki ljubitelj brzine, performansi, luksuza i tradicije, jer pobjednik ni s jednom od navedenih stavki nema baš pretjerano puno veze. No 58 novinara iz 22 zemlje reklo je svoje i time još jednom dokazalo kako izbor za europski automobil godine nije bitno različit od već odavno isprane i bezlične Eurovizije.
Dobiti 319 bodova na nekom natjecanju može se činiti puno ili malo – ovisno o kutu gledanja i poznavanju tematike. No ove je godine upravo ta brojka označila pobjednika „natjecanja“ koje je svake godine aktualno – izboru za europski automobil godine.
Kao i većinu izdanja do sada, ni ovo najnovije nije urodilo nekim pretjerano velikim iznenađenjima. Konkurenti u izboru nudili su sve i svašta – od tehnologije, opremljenosti i cijena, pa sve do onih manje teoretskih vrednota poput praktičnosti, udobnosti i voznih svojstava. Stoga zapravo čudi kako je količinu od 319 bodova i prvo mjesto u ukupnom poretku odnio Peugeot 3008.
Naime, za one koji baš i ne prate svijet automobila, riječ je o Peugeotovom 4,45 metara dugačkom, 1,6 metara širokom i 1,62 metara visokom SUV-modelu koji unutar konkurencije sličnih automobila ne odskače ni po čemu. Čak je i cijena u našim krajevima formirana na nekih 170,000 kuna, što ovaj Peugeotov model stavlja u sasvim bezličan teritorij unutar kojeg se nalazi i konkurencija sa svojim modelima.
Praktičnost osigurava za SUV-automobil ionako tipično visoka karoserija, tako da ni tu nema pretjerano velikih iznenađenja. Opremljenost seže od baze u sklopu koje su klima-uređaj i xenon-svjetla većini sasvim dovoljan set stavki, pa sve do 3D-navigacijskog sustava i raznoraznih senzora koji od prosječnog vozača rade osobu s posebnim potrebama.
Dakle, kamera koja uz senzore služi za pomoć kod parkiranja, senzori za svjetla, duga svjetla, kao i oni za pomoć pri ostajanju unutar kolničke trake i nadzor mrtvog kuta nude se u sklopu ovog automobila ovisno o opremi. No sve to nudi i konkurencija u sklopu svojih modela, pa se time ovaj Peugeot i dalje nalazi tek u sivilu vlastitog postojanja.
Što se motorizacije tiče (ako je to uopće ikome bitno), Peugeot 3008 nudi četiri Diesela i jednog Turbo-benzinca. Bazni Diesel raspolaže sa zapreminom od 1,560 kubika i snagom od čitavih 100 konjskih snaga, dok onaj najjači BlueHDI motor raspolaže s čak dvije litre zapremine iz kojih izvlači nekih 180 konja i čak 400 Nm okretnog momenta (buraz).
Benzinac je isto toliko anemičan, te iz 1,6-litarskog motora izvlači nekih 165 konja, što pak garantira performanse koje su isto toliko bitne kao i npr. broj otvaranja vrata na prosječnom indijskom taksiju ili pak tekst najnovije „pjesme“ koju potpisuje Lidija Bačić.
Uglavnom, ako već ništa drugo, onda Peugeot 3008 može stati rame uz rame s ostatkom isto toliko bezlične konkurencije i svijetu ponuditi pedesetu nijansu sive i time zaokružiti taj nimalo dojmljiv svijet pretilih i modno osviještenih karavana.
ZADNJE VIJESTI
Električni automobili ključan su dio europskih planova zel...
Hoće li netko biti dobar vozač ovisi o puno faktora, a jed...
Kineski Xiaomi upozorava potencijalne kupce električne limu...