fbpx

DARIO KONJIĆ ZA DNEVNO.BA: Google-ov smo partner za turizam, ugostiteljstvo i druge usluge u BiH

Autor: D. Ivanković

SARAJEVO - Tvrtka Stratus iz Nove Gradiške ovlašteni je Google partner na projektu Google Business View, nastalom kao poslovna nadogradnja već poznatog Gooogle Street View projekta, i upravo su turizam, ugostiteljstvo te srodne poslovne djelatnosti najčešći korisnici njihovih usluga. Glavna usluga koju tvrtka Stratus trenutno nudi je virtulana fotografska šetnja 360 stupnjeva kao osnova za izradu svojevrsne Google vizit karte koja, osim samih fotografija objekta u vrlo visokoj rezoluciji, nudi i prezentaciju svih relevantnih informacija, te smještanje istih na najposjećeniju Internet tražilicu. No to je tek sažetak te nove ponude on line prezentacije, a nešto više saznali smo u razgovoru s Dariom Konjićem, direktorom Stratusa koji od nedavno često boravi u Sarajevu.

KONJIĆ: “U projekt Google Business View uključili smo se krajem 2015. godine. Od jedne zamisli moj tim i ja razvili smo u međuvremenu jedan dobar posao. Google je tražio pouzdane fotografe i na natječaj je aplicirao moj prijatelj, a nakon što je prošao intervju s Google administratorima stekli smo certifikat. Svakako treba napomenuti da su vrlo strogi Google uvjeti koje treba zadovoljiti već i kada je specifična fotografska oprema u pitanju i nije to baš jednostavno. Trenutno smo u fazi da i sama agencija Stratus, a tu treba zadovoljiti brojne parametre, dobije certifikat. Za sada smo ovlašteni Google partneri. U timu trenutno imamo dva certificirana fotografa i tri prodajna predstavnika”.

Posebno je želio pohvaliti projekt menadžera Edina Fejzića i njegov tim u BiH.

“Želim naglasiti da je pilot projekt u BiH jako dobro prihvaćen što me jako raduje i u periodu od dva mjeseca u samom glavnom gradu Sarajevu smo napravili 50-ak objekata koji su se uključili u ovaj projekt”.

Hoće li Vam sam grad Sarajevo pružiti podršku?

KONJIĆ: “Uskoro ćemo znati hoće li se oni pridružiti projektu za glavne turističke destinacije grada jer sam s čelnim ljudima grada obavio sastanak i jako pozitivno gledaju na ovaj projekt što me usitinu raduje i za svaku pohvalu je”.

Koja su još Vaša tržišta?

KONJIĆ: “Osim prostornog širenja na albansko i makedonsko tržište namjeravamo i nuditi sve veći broj usluga, u skladu s potrebama tržišta i razvojem tehnologija. Google Business View (Google Street View za poslovanje) jedinstvena je reklama za sve poslovne prostore, bilo da je riječ o velikim hotelima, privatnim apartmanima, restoranima, trgovinama, tvrtkama… Svaki objekt se prezentira Street view tehnologijom koja uključuje virtualnu šetnju, 360 stupnjeva, fotografijama HDR kvalitete koju snimaju naši certificirani fotografi. Neovisno o tome posjeduje li klijent vlastitu web stranicu ili profil na društvenim mrežama (facebook, twitter…). Google Business View uslugom korisnik dobiva samostalni prostor (besplatni hosting) na Google pretraživaču sa istaknutim svim relevantnim podacima, svojevrsna Google vizit karta, poput lokacije, vrste usluge, radnog vremena kontakt informacijama – mail adresa, telefon…”.

Imate li neki konkretan primjer gdje ste proveli ovo o čemu pričate?

KONJIĆ: “Kao primjer naveo bih jedan privatni parking u Sarajevu. Vlasnik koji je htio imati kvalitetnu reklamu. Napravili smo spomenutu Google vizitku sa svim potrebnim informacijama ali i navigaciju do parkinga, što je vrlo važno – kako doći do željene lokacije. Vlasnik parkinga je dobio izuzetnu reklamu na Google pretraživaču, na Google mapama i na društvenoj mreži Google +. Sve te virtualne šetnje, koje su naš glavni proizvod, odnedavno postavljamo i na facebook. Ukoliko klijent već posjeduje vlastitu web stranicu i sl. Google Business View reklama se jednostavno putem linka dodaje postojećem sadržaju zaokružujući prezentaciju ponude”.

Kolika je korist u konačnici od svega toga?

KONJIĆ: “Prema statistikama svatko tko je dio projekta Google Business View poboljšao je poslovanje za čak 130%. Dakle, biti dijelom Google ponude vjerojatnost da netko upravo vaš objekt odabere povećava se za 130%”.

Koji su Vam daljnji ciljevi?

KONJIĆ: “Cilj nam je ovaj projekt podići na višu razinu. Naime Google Business View nije zanimljiv samo malim i srednjim poslovnim subjektima već nosi potencijal koji je iskoristiv za promociju ukupne ponude destinacije u cjelini. Stoga je suradnja s jedinicama lokalne samouprave, a osobito s turističkim zajednicama logična i, rekao bih, već sada, a ne tek u nekoj budućnosti, neupitna. Ovisi, dakako, koliko vodeći ljudi u tom segmentu prepoznaju već spomenute, ali i moguće nove, mogućnosti za afirmaciju vlastitog prostora i djelatnosti putem novih tehnologija koje se neprekidno razvijaju i postavljaju nove marketinške standarde. Kontakti su već ostvareni i nakon prvih razgovora uvjeren sam da ćemo neki oblik suradnje realizirati. Živimo u vremenu u kojem je Internet postao dio nas, a toga su sve više svjesni ne samo poduzetnici već i institucije na kojima leži odgovornost razvoja svake zajednice. Promoviranjem destinacije kao cjeline u sinergiji s pojedinačnim marketinškim sadržajima stvara se preduvjet za prepoznavanje odredišta kao poželjnog i time generira daljnji razvoj. Možete imati sjajnu ponudu, ali ako ona ne dopire do ciljanog konzumenta niste napravili ništa. Google alat je tu svakako pri samom vrhu učinkovitosti. Morate biti prisutni svugdje i u svako duba i tada ćete otvoriti mogućnost plasmana vašeg proizvoda. Nasuprot mogućim učincima, ulaganja u Google Business View uslugu spadaju u kategoriju ne samo vrlo prihvatljivih već onih s najmanjim mogućim rizikom isplativosti. Riječ je o dugoročnom projektu i čim prije se uključite u njega i rezultati će prije biti vidljivi”.

Autor: D. Ivanković

ZADNJE VIJESTI