fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

KRIMINALCI NE BIRAJU NAČIN: Zgrću novac varajući na internetu!

Autor: Dnevni avaz

SARAJEVO - Naručila sam haljinu za sebe i dvije za kćerke putem jedne internetske stranice. Prvo sam morala uplatiti novac na račun. Nakon izvjesnog vremena, obavijestili su me da nemaju dječje haljine pa su mi vratili dio novca. No, moja haljina nikada nije stigla, govori Azra Gavranović iz Zenice o svom iskustvu kupovine putem interneta.

Kupovina i emocije

No, ona, nažalost, nije jedina žrtva prevaranata preko kompjutera.

– Pravili su me budalom, tvrdili da su mi vratili novac koji mi duguju. Kada sam im dokazala da lažu, pravdali su se da je istekao rok žalbe – ogorčena je Gavranović.

Iz Federalne uprave policije (FUP) ističu da su česti slučajevi prevara i iz inozemstva. Ovog puta nije riječ o kupovini nego o emocijama. Vlasnici stranica najčešće su iz Gane i Nigerije, postavljaju lažne fotografije atraktivnih, manje poznatih osoba, a poslije izvlače novac.

– Kada dobiju povjerenje žrtve, koja se u većini slučajeva zaljubi u nepoznatu osobu, uslijedi prevara izmišljanjem bolesne kćerke kojoj je potreban novac za liječenje – pojašnjavaju iz FUP-a.

Lakovjerne žrtve

Potom žrtva, ne sumnjajući da se radi o bilo kakvoj prevari, vrši više uplata putem “Western Uniona” ili na bankovni račun otvoren u Gani, Nigeriji ili Velikoj Britaniji, a od te nepoznate osobe dobije obećanje da će joj novac biti vraćen. Naravno, to se nikad ne dogodi.

Policija je u proteklih nekoliko mjeseci dobila nekoliko prijava upravo zbog prevare putem interneta.
– Nemoguće je pobrojati sve primjere. Prevare se razlikuju tek po profilu same žrtve. Uglavnom se radi o zloupotrebi, lakovjernosti žrtve, koja shvati da je prevarena kad već bude kasno – navode iz FUP-a.

Loša iskustva

Đenana Brkić (29) iz Mostara ima, također, loše iskustvo s internetskom kupovinom. Sa stranice jedne domaće trgovine naručila je jedne, a stigle su joj sasvim druge čizme.

– Počeli su me uvjeravati da sam dobila ono što sam naručila. Nisu prihvatili grešku ni kad je bilo jasno da su oni krivi. Zapravo, rekli su mi da sam grozna, jer pravim problem zbog “pi*ljivih 25 KM” – kaže ona.

Tisuće su ovakvih i sličnih primjera, ali je rijetkost da se žrtve prevare odluče prijaviti slučaj nadležnima.

Autor: Dnevni avaz
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});