fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

ŠAROVIĆ: Postoji mogućnost da se ograniči nivo cijene naftnih derivata

Autor: Dnevno.ba

SARAJEVO - Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović izjavio je da postoji mogućnost da entitetske vlade na prijedlog resornih ministarstava ograniče gornji nivo cijene nafte i naftnih derivata.

– Iz ovih najava u proteklih dan, dva vidimo da je to moguće. Koliko će to biti ne znam, u svakom slučaju mislim da je to dobar početak – kazao je Šarović novinarima u Sarajevu.

Podsjetio je da se svi porezi, takse i marže u vezi sa gorivom izračunavaju na entitetskom nivou, te dodao da je spreman da pruži vlastiti doprinos u okviru svojih nadležnosti.

– Ako neko smatra da je neophodno učešće Vijeća ministara ili Ministarstva na čijem sam čelu, ja ću vrlo rado u tome učestvovati, dati svoj doprinos u okviru nadležnosti koje imamo – kazao je Šarović.

Povećanje akciza, kako je dodao, uticalo je jednim dijelom na povećanje cijene goriva, ali je to povećanje došlo u najgorem mogućem momentu kada su ‘divljale’ cijene nafte na svjetskom tržištu što je ključni element koji utiče na formiranje cijena.

– Ono što je veoma važno jeste da je jedna vrsta nezainteresiranosti i ravnodušnosti daleko iza nas, te da očito postoji mnogo onih koji su zainteresirani za ono što će se dešavati, a pri tome najviše mislim na građane jer to direktno utiče na sve njih. Smatram da je najveći doprinos to što postoji javno mnijenje, postoje građani i njihov stav, pa ne trebamo biti iznenađeni ni ako budu reagirali i na neka druga pitanja koja se njih tiču – poručio je Šarović

Na pitanje da li postoje naftni karteli i udruženja koja se dogovaraju o cijeni goriva i visini marže, Šarović je kazao kako je to ozbiljno pitanje i stvar inspekcijskih organa.

– Ono što je najsimptomatičnije i što možda pada u oči jeste da prilikom svakog povećanja cijene goriva imamo dogovaranje naftnog sektora i njihovih predstavnika o visini cijene goriva, što asocira da postoji neka vrsta dogovora. Da li je ona u okviru zakona, da li možda remeti neka pravila, mislim da vrijedi i na ovom slučaju da se to ispita – dodao je Šarović.

Predsjednik Vanjskotrgovinske komore (VTK) BiH Ahmet Egrlić je kazao je da VTK ima asocijaciju naftaša, kao i asocijaciju prijevoznika i putničkog i teretnog saobraćaja, te da pokušavaju rješavati probleme i doći do zajedničkih stavova i rješenja.

– Cijene goriva u zadnje vrijeme su poprimile takav oblik i karakter da ni naši prijevoznici u putničkom i teretnom saobraćaju nisu više konkurenti, niti u regiji, niti u svijetu. Jedna od njihovih komparativnih prednosti bila je povoljna cijena nafte i naftnih derivata. Sad smo već u situaciji da su investicije kada je riječ o nabavci novih prijevoznih sredstava dovedene u pitanje upravo zbog cijene naftnih derivata – dodao je Egrlić.

 

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});