fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

110 godina automobilske ikone i modela koji je motorizirao SAD

Autor: Hina

DETROIT - Automobilska ikona i model koji je motorizirao SAD, Ford T, slavi 110. godišnjicu, a dan kad je proizveden, 12. kolovoza 1908., jedan je od ključnih dana u povijesti autoindustrije.

Do 1927. proizveden je u više od 15 miliona primjerka, bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindrašem od 2900 cm i 20,3 KS te 2 stupnja prijenosa, mogao je potegnuti 72 km/h, trošio 11 do 18 litara, a kočio samo stražnjim kotačima.

Motor se palio na kurblu, a električni starter ugrađivan, uz nadoplatu, od 1919., u serijskoj je izvedbi tek 1926., u posljednjoj godini proizvodnje.

“Kad je u pitanju službeni početak proizvodnje Forda T, jednog od najvažnijih automobila u povijesti, barata se s četiri datuma. Prvi je današnji dan, 12. kolovoza 1908., kad je napravljen prvi primjerak. Drugi je 27. rujna 1908., kad je napustio montažnu traku pogona ‘Ford Piquette Avenue Plant’ u Detroitu i krenuo u probnu vožnju. Treći je 1. listopada 1908., kad je počela serijska proizvodnja i taj se datum često drži kao službeni. Četvrti je 6. listopada 1908. Naime prvog je radnog dana proizvodnja zaustavljena, jer nije sve štimalo, te je u punom pogonu započeta pet dana kasnije”, piše Autoportal.

Također, s Fordom T povezuje se uvođenje tekuće trake za proizvodnju automobila, što se dogodilo 7. listopada 1913. Bila je to prva tekuća traka za proizvodnju automobila, u punom smislu, ali prvu primitivnu ‘tekuću proizvodnju traku’ 1903. uveo je Oldsmobile. Šasija na kotačima gurala se i vukla među radnim mjestima skupina radnika.

Ford je 1913. uveo prvu suvremenu traku, dugu više od sto metara, po kojoj su se automobili, pokretnim lancem, pomicali brzinom oko dva metra u minuti. Tada je Henry Ford izrekao legendarnu rečenicu: ‘Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna!’ Naime, bila je najjeftinija (kao pigment i punilo koristila se čađa) i najbrže se sušila.

Milijunti Model T proizveden je 10. prosinca 1915. te je Ford postao prvi proizvođač ikad koji je dostigao brojku od milijun proizvedenih automobila. A 1921 proizvedeno ih je 1.003.054, što je prvi put u povijesti da je jedan automobil proizveden u više od milijun primjeraka godišnje i tada je svaki drugi proizvedeni auto u svijetu bio – Ford Model T.

Ukupno je do 26. svibnja 1927. proizvedeno 15.007.033 primjerka i to je bio apsolutni rekord u proizvodnji automobila do 17. veljače 1972., kad je rekorder u proizvodnji jednog modela postala Volkswagen Buba.

O kvaliteti Forda T govori podatak da su ih tisuće, diljem svijeta, još uvijek u pogonu, uglavnom u SAD-u, piše Autoportal.

Autor: Hina
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});