fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Foto: Volvo

Američke studije: Automatsko kočenje može smanjiti broj sudara za više od 40%

Autor: Dnevno.ba

Dvije nove američke studije pokazuju da automatsko kočenje u nuždi može prepoloviti broj udara u stražnje dijelove automobila te smanjiti sudare kamioneta za više od 40%.

Studije objavljene u utorak, jedna provedena u partnerstvu američke vlade i automobilske industrije te druga osiguravateljskog sektora, koristile su podatke o nesrećama za svoje izračune. Automatsko kočenje u nuždi može zaustaviti vozila ako je sudar neizbježan ili ih usporiti kako bi se smanjile posljedice, prenosi The Independent.

Neki proizvođači automobila idu prema dobrovoljnoj promjeni, pa će 20 kompanija ovu tehnologiju kočenja učiniti standardnom opremom na 95% svojih lakih modela tijekom tekuće modelne godine koja završava sljedećeg kolovoza.

Studija pod nazivom Partnerstvo za analitičko istraživanje sigurnosti prometa usporedila je podatke o automobilskoj opremi u 12 milijuna policijski prijavljenih nesreća iz 13 saveznih država koje je prikupila Nacionalna uprava za sigurnost u prometu, stoji u priopćenju partnerstva objavljenom u utorak. Proučavano je upozorenje na sudar sprijeda, kao i kočenje u nuždi.

Koliko su smanjeni sudari?
Pokazalo se da su sudari sprijeda-straga smanjeni za 49% kada je vozilo koje je udarilo imalo upozorenje na sudar sprijeda plus automatsko kočenje, u usporedbi s vozilima koja nisu imala ni jedan sustav. Stražnji sudari s ozljedama smanjeni su za 53%, pokazalo je istraživanje.

Vozila koja su imala samo sustav upozorenja na sudar sprijeda imala su 16% manje sudara straga, odnosno 19% manje sudara straga s ozljedama.

Automatsko kočenje u nuždi dobro funkcionira u svim uvjetima, čak i kada kolnik, vremenski uvjeti ili svjetlosni uvjeti nisu bili idealni, pokazalo je istraživanje.

Istraživači su također proučili sustave upozorenja o napuštanju voznog traka i sustave za održavanje voznog traka koji zadržavaju vozila na pravcu. Ovi sustavi smanjili su nesreće u kojima su automobili napuštali cestu za 8%, a istovjetne nesreće s ozljedama za 7%.

“Ove nadolazeće tehnologije mogu značajno smanjiti broj sudara i poboljšati sigurnosne rezultate”, rekao je Tim Czapp, viši menadžer za sigurnost u europskom proizvođaču automobila Stellantisu, koji je sudjelovao u partnerstvu.

U studiji Osiguravajućeg instituta za sigurnost na autocestama (IIHS) pokazalo se da automatsko kočenje u nuždi smanjuje stope sudara sa stražnje strane kod kamioneta za 43%, a sudara sa stražnjim dijelom vozila za 42%. Ipak, manja je vjerojatnost da će kamioneti imati automatsko kočenje nego obični automobili ili SUV-ovi unatoč tome što predstavljaju veću opasnost za druge sudionike u prometu, utvrdio je IIHS.

Kamioneti su opasni
“Kamioneti čine 20 posto osobnih vozila na cestama u SAD-u, a njihova veličina može ih učiniti opasnima za ljude u manjim vozilima ili pješake”, rekla je potpredsjednica instituta Jessica Cicchino.

Mitsubishi, Ford, Mercedes-Benz, Stellantis (bivši Fiat Chrysler), Volkswagen i Honda podnijeli su ove godine dokumente u kojima stoji da su kočenje u nuždi učinili standardom na najmanje 90% svojih modela.

General Motors je izvijestio da je samo 73% njegovih modela imalo tu tehnologiju na kraju modelne godine 2022., ali je glasnogovornik rekao da će GM postići cilj od 90% do kraja tekuće modelne godine. Osim toga, BMW, Hyundai, Mazda, Subaru, Tesla, Toyota i Volvo premašili su 90% prošle godine, prema IIHS-u.

 

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});