fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Auto Doktor odgovara na pitanje čitatelja: “Peugeot 307 1.6 HDi s 90 KS opremljen je pouzdanijom verzijom turbodizelaša”

Autor: dnevno.ba

U standardnoj rubrici "Pitajte Auto Doktora", stručnjak odgovara na pitanja čitatelja.

PITANJE ČITATELJA: Imam Peugeot 307 1.6 HDi sa 66 kW (90 KS) iz 2007., 244.000 km. Dosad je sve bilo u najboljem redu, dobro vuče i troši oko pet litara, ali dolaskom vrućih dana počeo je loše paliti. Dugo vergla, a kad upali, sve je bez zamjerke. Čitam vaše savjete pa obraćam pozornost na rad u leru. Radi mirno, bez vibracija, a nisam primijetio ni da pojačano dimi kod dodavanja gasa.

ODGOVOR DOKTORA:

Ako dizelski motor s dosta prijeđenih kilometara loše pali, bolje je da je to kod toplog, nego hladnog motora, kad je u pravilu posljedica pada tlakova kompresije prije dolaska klipa u GMT (u drugom taktu), zbog istrošenja klipnih prstenova, cilindara, ventila i sjedišta ventila. Tada se, zbog nedovoljnog stupnja stlačivanja (kompresije) usisni zrak nedovoljno zagrije, pa se ubrizgano gorivo teško pali (dizelski motor nema svjećice i radi na principu samozapaljenja ubrizganog goriva).

Zbog toga je problem vjerojatno u neispravnom osjetniku (senzoru) temperature, koji šalje pogrešnu informaciju u upravljački modul, koji na temelju toga proračunava pogrešnu količinu goriva (vremena otvorenosti brizgaljki). Bez obzira na to, preporučljivo je izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja (bitno utječe na paljenje) te po potrebi servisirati brizgaljke i turbopunjač.

Peugeot 307 1.6 HDi s 90 KS opremljen je pouzdanijom verzijom turbodizelaša kojeg u koprodukciji proizvode PSA i Ford, s oznakama 1.6 HDi i 1.6 TDCi, jer je snažnija inačica (109 KS) osjetljivija na taloženje (nakupljanje) uljnog taloga u donjem dijelu motora. To pogoršava podmazivanje, što najprije uništava turbopunjač, a potom i cijeli motor.

Zbog toga je na 100.000 km preporučljivo čišćenje kartera i donjeg dijela motora, posebice filtara (sita) ispod uljne pumpe i uljnog voda prema turbopunjaču. Također, kod 1.6 HDi preporučljivo je motorno ulje, koje treba biti 100% sintetično (s obzirom na starost i kilometre, bolje je 5W 40, jer je nešto gušće, nego 5W 30), mijenjati najkasnije na 10.000 km, s uljnim filtrom.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});