fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

FOTO: Pogledajte kako izgleda Bloodhound SSC, najbrže kopneno vozilo na svijetu

Autor: Idesh.net

Davne je 1997. godine ekipa britanskih inženjera stvorila Thrust SSC (supersonic car), raketu na kotačima kojom su oborili svjetski kopneni brzinski rekord te ga postavili na visokih 1 228 km/h. Dobro pogledajte tu brojku, jer je stvarno opaka!

Isti dečki, predvođeni inženjerima Richardom Nobleom i Ronom Ayersom te legendarnim vozačem Andyem Greenom, namjeravaju srušiti vlastiti rekord i to točno 20 godina nakon postavljanja istog, a u tu svrhu već 10-ak godina rade na zvjerki koja ne samo da će postati najbrže kopneno vozilo u povijesti, već će ovu formu dovesti do granica mogućnosti i garantirati kako u nadolazećim desetljećima nitko neće moći skinuti njihovo vrijeme. Cilj? Pristojnih i nimalo jezivih 1 600 km/h!

bloodhoundm 09102015 2

Ime glavnog igrača je Bloodhound SSC, a radi se o vrhuncu modernog inženjeringa, tehnologije materijala, elektronike i mehanike. Ova je raketa na kotačima (nije da se šalimo, stvarno ga pokreće raketni motor) dugačka 13,5 metara i teška 7,5 tona, a razvija snagu od nevjerojatnih 135 000 konja! Od 0 do 1 000 mp/h (iliti 1 600 km/h) mu treba svega 55 sekundi, a ubrzanje razvija silu od 2G-a. Veći je problem pak što kočenje razvija silu od 3G-a, a onaj početni udar je jednak kao kada u mjestu zakočite sa 100 km/h na nulu. Drugim riječima, zaustavljanje Bloodhounda se u normalnim cestovnim uvjetima naziva teškim sudarom!

bloodhoundm 09102015 4

Kako bi sve ovo bilo moguće, Bloodhound pod haubom i na haubi ima sva čuda moderne tehnologije, a ne moramo niti spominjati koliko je njegova aerodinamičnost ispolirana i dovedena do savršenstva. Pogon se sastoji od kombinacije Jaguarovog V8 motora i Rolls-Royceova EJ200 mlaznog motora, a i ostatak je sustava sklepan na sličan način, od raznih proizvođača i donatora koji su bili spremni uskočiti.

bloodhoundm 09102015 3

Prednji je dio konstruiran od karbonskih vlakana, podvozje je kombinacija aluminija i čelika, a stražnji je dio aluminij i titanij. Posebna je pozornost data kotačima izrađenima od posebne aluminijske slitine sposobne da izdrži napore od preko 10 000 okretaja u minuti (170 okretaja po sekundi), a uz njih dolaze i posebne izdržljive gume. Za zaustavljanje će se pobrinuti kombinacija zračnih i klasičnih kočnica te padobrana, a hoće li sve proći po planu vidjeti ćemo početkom 2017. godine, kada će Bloodhound u pustinji Južoafričke Republike pokušati ući u povijest. Neka im je sa srećom!

Autor: Idesh.net
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});