fbpx
Foto: AXA

Jesu li električni automobili na cesti opasniji od benzinaca i dizelaša?

Autor: Dnevno.ba

Osim što je stopa nesreća veća nego kod benzinaca i dizelaša, električni automobili donose neke nove rizike, ali i daleko skuplje štete, tvrde u osiguravajućoj tvrtki.

Osiguravajuća kuća AXA iznijela je u javnost rezultate ovogodišnjih testova sigurnosti koje je provela njihova švicarska divizija. Rezultati upućuju na višu stopu nesreća s električnim automobilima pa je tako njihova istraga pokazala da su vozači električnih vozila uključeni u 50% nesreća zbog neprimjerenog ponašanja u vožnji. Također, električna vozila redovito imaju veću masu pa uzrokuju i veću štetu.

Zaključak je to studije provedene nad više od 1200 vozača električnih vozila te usporedbe s internom bazom podataka o nesrećama. Vlasnici električnih vozila većinom su zadovoljni i ne bi se vraćali na staro, ali rizik počinjenja prometne nesreće je daleko veći – u prosjeku iznosi čak 50%.

U potrazi za objašnjenjima povećanog rizika dolazimo do performansi električnih vozila. Naime, kao glavni uzročnik nesreća ističe se ubrzanje automobila s kojim se očito brojni vozači ne mogu nositi. Očekivano, ovaj efekt, poznat kao overtapping, pogoršava se što je vozilo snažnije.

“Naše analize pokazuju da se glavni rizici ne pojavljuju u vrijeme kočenja, već tijekom ubrzanja“, rekao je Michael Pfäffli, voditelj istraživanja i prevencije nesreća u AXA-i. “Većina električnih automobila, posebno snažnih, ima veliki okretni moment, što se osjeti čim taknete gas. To može rezultirati neželjenim, naglim ubrzanjem koje vozač ne može kontrolirati“, pojašnjava Pfäffli.

Očekivano, eksplozivno ubrzanje i povećana masa daju osjetno veću silu udara pa su i štete u nesrećama veće. AXA tvrdi da su štete veće i do 30%, a posebno naglašava skuplje popravke na električnim vozilima.

“Mi osiguravatelji se moramo suočiti s novim rizicima. Iako električni automobili u ovoj zemlji ne uzrokuju više nesreća, oni mogu često dovesti do skupljih individualnih zahtjeva za odštetom“, pojašnjava Nils Reich iz AXA-e Njemačka.

AXA je to potvrdila na crash testu dva Golfa, jednog s termalnim motorom i drugog električnog koji je teži 400 kg. Teži Golf je puno manje deformiran, a statistika kaže kako će automobil težak 2000 kg uzrokovati 10% veću štetu u odnosu na automobil od 1000 kg.

Sreća u nesreći je da se većina prometnih nezgoda povezanih s ubrzanjem, odnosno overtapping efektom, događa na parkiralištima, što ujedno znači da najčešće nema ozlijeđenih putnika. 56 posto više je nesreća s električnim vozilima nego s benzincima i dizelašima.

Istraga ruši i jedan tabu, a to je strah od požara. Prema podacima osiguravajuće tvrtke, statistika kaže kako tek 5 od 10.000 vozila strada u požaru. Ipak, kod električnih vozila požar se naglo razvija i gotovo ga je nemoguće ugasiti, isticala je AXA još 2019. godine.

AXA je ovim istraživanjem definitivno ukazala na mogućnosti različitih cijena osiguranja pojedinih tipova automobila, ali i napravila solidnu podlogu za moguće podizanje cijena osiguranja, piše Index.hr

 

Autor: Dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI