Tehnologija poluprovodničkih baterija (krutog stanja, eng...
MERCEDES PREDSTAVIO NOVU C KLASU: Izgleda odlično, no lako ćete ga zamijeniti za starijeg brata
Mercedes-Benz je predstavio model pod imenom W201 1982. godine kao prethodnika C-Klase, a on je kasnije postao najprodavaniji model u ponudi.
Nakon gotovo 40 godina na tržištu i šest generacija, uključujući seriju 190, C-Klasa je prodana u više od 10,5 milijuna primjeraka. Sada je došlo vrijeme za novu generaciju koja ima zadatak nastaviti uspjeh svojih prethodnika unatoč sve većoj popularnosti crossovera i SUV-a.
Osim limuzine ovaj luksuzni brand predstavio je i praktičniji karavan. Kao što se moglo i očekivati, dizajn eksterijera ima dovoljno promjena kako bi C-Klasa izgledala svježe u 2021. godini. Tu oštar dizajn prednjih svjetala i “čišći” profil s manje izraženim linijama, a kupci će moći birati između 17, 18 i 19-inčnnih naplataka. Nova generacije ujedno je prva C-Klasa sa dvodijelnim stražnjim svjetlima, čime se ovaj model približio skupljoj E-Klasi i S-Klasi.
Izvana po mnogočemu podsjeća na veću S-Klasu, a što tek reći kada se pogleda unutrašnjost. Tu je početni 10,25-inčni ekran za vozača te kompaktniji 9,5-inčni ekran u središtu konzole, dok je za bolje opremljene primjerke pripremljen 12,3-inčni digitalni klaster te 11,9-inčni ekran osjetljiv na dodir s drugom generacijom MBUX infotainment sistema.
Unutrašnjost je prostranija nego prije zahvaljujući međuosovinskom rastojanju koje je produženo za 25 mm. Nova C-Klasa je 65 mm duža i 10 mm šira u odnosu na prethodnu, a također izgleda niže zahvaljujući spuštenoj liniji krova. Putnici imaju više prostora za glavu, ramena i laktove.
Što se tiče praktičnosti, zapremina prtljažnika iznosi 455 litara, odnosno 490 litara u slučaju karavana. Spuštanjem stražnjih sjedala se zapremina povećava na 1.510 litara, što također predstavlja povećanje za 30 litara u oba slučaja u odnosu na ranije.
Svi motori su elektrificirani i upareni sa devet-stupanjskim automatskim mjenjačem. U ponudi su modeli C200 i C200 4Matic sa 1,5-litarskim motorom koji razvija 201 KS i 300 Nm okretnog momenta. Model s pogonom na sva četiri kotača od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,1 sekundu neovisno o karoserijskoj izvedbi, dok model sa stražnjim pogonom to čini za 7,3 sekunde u slučaju limuzine, odnosno 7,5 sekundi u slučaju karavana.
Maksimalna brzina C200 limuzine s 4Matic pogonom iznosi 241 km/h, limuzina sa stražnjim pogonom dostiže 246 km/h, a karavan sa stražnjim pogonom 240 km/h.
Osnovni C180 će biti dostupan samo sa 1,5-litarskim motorom koji isporučuje 167 KS i 250 Nm isključivo na stražnje kotače. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 8,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 231 km/h bez obzira na verziju.
Kupci će moći izabrati i C300 model sa 2,0-litarskim benzinskim motorom koji raspolaže sa 250 KS i 400 Nm okrentog momenta, a koji stiže do “stotke” za 6 sekundi i ubrzava sve do maksimalnih i elektronski ograničenih 246 km/h.
U ponudi motora će biti i dizeli C200d (161 KS, 380 Nm), C220d 4Matic (197 KS, 440 Nm i C300d (261 KS, 550 Nm) s 2,0-litarskim dizelskim motorom opremljenim blagom hibridnom tehnologijom. Najsnažnija verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi i dostiže maksimalnu ograničenu brzinu od 250 km/h.
Tu je i plug-in hibrid C300e sa 2,0-litarskim benzinskim motorom i električnim motorom, a ukupna snaga iznosi 308 KS i 550 Nm okretnog momenta. Ovaj model ima 25,4 kWh bateriju koja omogućava domet od 100 km korištenjem samo električnog pogona. Plug-in hibrid jedini nudi zračni ovjes, a ima i nešto veću zapreminu prtljažnika.
Mercedes nudi i sistem upravljanja stražnjim kotačima koji čini C-Klasu okretnijom pri brzinama do 37 km/h. Novi model je od S-Klase nasljedio i sustav Digital Lightning. Ova opcija projicira uputstva i simbole upozorenja na cestu ispred automobila i nudi bolju osvijetljenost.
U narednom periodu se očekuje robusnija C-Klasa All-Terrain, kao i snažniji modeli AMG C43 i C63 sa hibridnim četverocilindričnim motorima.
Prve narudžbe nove C-Klase Mercedes počinje zaprimati krajem ožujka.
ZADNJE VIJESTI
Električni automobili ključan su dio europskih planova zel...
Hoće li netko biti dobar vozač ovisi o puno faktora, a jed...
Kineski Xiaomi upozorava potencijalne kupce električne limu...