fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Njemačka prva u svijetu pustila u pogon prvi vlak na vodik

Autor: Dnevno.ba

CUXHAVEN - Francuska tvrtka Alstom već nekoliko godina radi na razvoju modernih vlakova, koji bi u budućnosti trebali zamijeniti dizelske vlakove. Kao jedna od potencijalnih tehnologija često se spominjao vodik, a ovih smo dana dobili dokaz kako će vlakovi na vodik zaista voziti po tračnicama. Naime, u Njemačkoj je predstavljen prvi vlak na vodik, koji će jednim punjenjem spremnika dosezati približno istu udaljenost kao što su i dizelski vlakovi, piše portal PcChip.hr.

Njemačka je predvodnik mnogih trendova u Europi, tako da ne čudi kako su se upravo u toj zemlji odlučili prvi u promet pustiti vlakove na vodik. Zanimljivo, nisu samo prvi u Europi, već su ovo prvi vlakovi na vodik u svijetu. Iako je vožnja na vodik nešto skuplja od vožnje na dizel, ovakav je način prijevoza puno manje štetan za prirodu, odnosno ekološki je prihvatljiv. U promet su ovih dana puštena dva vagona obojena u plavu boja, a njihova trasa je negdje oko 100ak kilometara. Povezali su gradove Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde i Bruxtehude, koji se nalaze u sjevernom dijelu Njemačke.

Iako je pred ovom tehnologijom još puno vremena za adaptaciju, činjenica je da smo zakoračili u jedno novo područje koje će se pokazati funkcionalnim u nekom narednom periodu – što bi trebalo probuditi i interes drugih. Prema nekim informacijama, tvrtka Alstom planira u naredne tri godine proizvesti još 14 takvih vlakova koji bi se našli u upotrebi diljem Njemačke. Vlakovi pogonjeni na vodik opremljeni su posebnim ćelijama koje kombiniranjem vodika i kisika proizvode struju, a kao nusprodukt daju vodenu paru.

Ako je vjerovati podacima, ovakav vlak s punim spremnikom može napraviti oko tisuću kilometara, što je otprilike ista udaljenost koju može napraviti i vlak na dizelski pogon. Ono što je posebno pohvalno kod ove tehnologije jest to da se višak proizvedene energije akumulira u baterije i može se koristiti naknadno. Dakle, sve je podređeno što manjem zagađenju okoliša, a pazi da putovanje bude optimizirano, kako bi i potrošnja bila što manja.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});