fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Pazite na klima-uređaje: Neispravni troše više od 1 litre na 100 km!

Autor: Autostart.hr

S lijepim proljetnim danima i prvim visokim temperaturama posegnuli ste u autu za ugođajem klima-uređaja, ali i primijetili kako unutrašnjost niti miriši baš ugodno, niti se zrak dovoljno hladi? A neki nepoznat zvuk dopire iz otvora za dovod zraka u kabinu? Ni potrošnja goriva se nije smanjila iako su ljetne gume opet na autu, nema ni snijega ni leda ni proklizavanja ni duge vožnje u niskim stupnjevima prijenosa!

Zaključak je samo jedan – klima-uređaj mora na kontrolni pregled. A rješenje još jedno – vozi dalje pa ćeš nakon pet-šest tisuća kilometara potrošiti onoliko novca koliko bi stajao popravak uređaja. A klima-uređaj neće raditi kako treba.

Automobil s uključenim ispravnim klima-uređajem za uobičajene vožnje troši samo od 2 do 3 posto goriva više. Dakle, u prosječnom automobilu iz srednje klase, koji troši oko 7 litara goriva na 100 kilometara, to je povećanje potrošnje za oko 2 decilitra na 100 kilometara. Istina, klima-uređaj će sasvim solidno hladiti unutrašnjost vozila čak i ako mu nedostaje i više od četvrtine plina, ali će se pritom prosječna potrošnja goriva povećati za više od jedne litre.

Zašto je važno redovno održavati klimatizacijski uređaj?

To osigurava njegovu dugotrajnost, a vozaču i putnicima ugodno putovanje i – zdravlje! Nedovoljna količina plina ili neispravan uređaj povećavaju potrošnju goriva i zagađenje okoliša. Usto, kada je klima-uređaj uključen mikroorganizmi, mahom bakterije, raspršuju se u unutrašnjosti vozila, a to putnici prepoznaju kao neugodan miris. Osim po smradu, nedostatak plina u sustavu ili njegovu neispravnost prepoznajemo po tomu što ne uspijevamo dobiti temperaturu koju smo programirali ili kada se zrak čak uopće ne hladi. A da nešto nije u redu ‘javlja’ nam i buka iz otvora sustava za dovod zraka u kabinu.

Samo kad uredno održavamo klimatizacijski sustav, brinemo o redovitu čišćenju rashladnih i uljnih plinova u kompresoru i provjeravamo kod servisera curi li plin sigurni smo kako klimatizacijski uređaj može raditi punom snagom. On se sastoji od mnogo gumenih cijevi i brtvi koje ne dihtaju uvijek 100 posto. Kroz mikroskopske rupe i pore iz kućišta kompresora plin za rashlađivanje neprestano izlazi u atmosferu. Važno je spomenuti i zagađenje okoliša. To je bio jedan od razloga uvođenja novoga plina R1234f, koji je daleko manje štetan za okoliš. A za usporedbu, recimo kako je ‘stari’ plin R134a čak 1430 puta štetniji za atmosferu nego ugljični dioksid (CO2).

Preporučuje se servisiranje klimatizacijskog uređaja u autu svake dvije godine, a zamjena filtara u unutrašnjosti 1 ili 2 puta godišnje. Punjenje klima-uređaja košta oko 70 KM. U povremenim sezonskim akcijama i poprilično manje. U cijenu su obično uključeni plin, zamjena ulja u kompresoru i cijelome sustavu te boja koja je dodana u plin zbog mogućnosti nalaženja eventualnoga propuštanja. Punjenje traje od 30 do 60 minuta.

Autor: Autostart.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});