Kupnja rabljenog automobila odličan je način da uštedite...
Peugeot 206 1.4 HDi (2008.) trese nakon izmjene filtra goriva
Izmjena filtra goriva može samo poboljšati rad dizelskog motora, naravno, ako je riječ o ispravnom (kvalitetnom) dijelu, ako je pravilno izmijenjen, a uliveno gorivo kvalitetno…
PITANJE ČITATELJA
Peugeot 206 1.4 HDi, 2008., 237.000 km desilo se nešto čudno, nakon izmjene filtra goriva motor je počeo tresti i vibrirati…
ODGOVOR DOKTORA
Izmjena filtra goriva može samo poboljšati rad dizelskog motora, naravno, ako je riječ o ispravnom (kvalitetnom) dijelu, ako je pravilno izmijenjen, a uliveno gorivo kvalitetno. Dakle, ili ste kupili kineski polu-proizvod, ili je prilikom izmjene u sustav ušao zrak. Možda je, koincidencijom, dotrajalost motora dosegla kritičnu vrijednost upravo nakon izmjene filtra goriva.
Ako dizelski motor u radu trese, znači da se ubrizgano u pojedinim cilindrima gorivo ne pali, a to može biti iz dva razloga. Prvi, da se u cilindrima, pri kraju drugog takta, ne ostvaruju dovoljno visoki tlakovi komprimiranja usisanog zraka, da bi se zagrijao na 600 do 700 Celzijevih stupnjeva i omogućio zapaljenje ubrizganog goriva.
Uzrok je tada propuštanje (loše brtvljenje), uslijed istrošenosti, u kontaktu klipnih prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta ventila, što se provjerava mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora. Drugi je uzrok neispravnost brizgaljki, koje propuštaju odnosno ne ubrizgavaju optimalnu količinu goriva.
Postoji i dodatna mogućnost, da ste upravo ulili nekvalitetno gorivo, u kojem ima nečistoća. Zbog toga uvijek treba tankirati u novijim benzinskim stanicama, provjerenih brendova.