Pregrijavanje motora, posljedica kvara termostata, termoprekidača, ventilatora i hladnjaka, ubija motor!

Autor: dnevno.ba

Dok se vozi normalnim opterećenjem, na otvorenoj cesti, temperatura rashladne tekućine treba biti između 85 i 95°C, a kod većine novih motora regulira se na 90°C…

U ljetnim uvjetima temperature rastu do 100, a termoprekidač na 96°C uključuje ventilator. Gornja prihvatljiva temperatura je 106°C, i ako je viša, radi se o kvaru i motor može zakuhati.

Uzrok može biti termoprekidač, termostat, pumpa rashladne tekućine, hladnjak i čep hladnjaka. Pregrijavanje motora je opasno, jer može doći do oštećenja brtve i glave motora te se skraćuje vijek vitalnih dijelova.

Budući da je rashladni sustav zatvoren i prešuriziran, te da je rashladna tekućina u osnovi alkohol (etilen-glikol), temperatura vrenja veća je od 100°C.

Pregrijavanje automobilskog motora vrlo je štetno jer se na visokim temperaturama smanjuju čvrstoća i tvrdoća materijala te otežava podmazivanje, pa se motor ubrzano troši i može doći do zaribavanja.

Visoke su temperature posebno štetne za glavu motora te mogu izazvati ‘probijanje’ brtve i pucanje glave motora te miješanje rashladne tekućine i motornog ulja.

Rashladni sustav funkcionira tako što pumpa rashladnu tekućinu, iz bloka, gdje preuzima toplinu motora, preko termostata usmjerava u hladnjak i potom iz hladnjaka usmjerava u motor.

Termostat otvara i zatvara prolaz zagrijane vode u hladnjak i tako regulira temperaturu motora. Premda treba prvo posumnjati na njega, problem može biti i u dotrajalom hladnjaku i pumpi rashladne tekućine.

Autor: dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI