fbpx

Škoda Octavia 1.6 TDI (2010.): Nakon izmjene diskova pri kočenju vuče u stranu

Autor: dnevno.ba

Škoda Octavia 1.6 TDI ima dobro dimenzioniran i kvalitetan kočni mehanizam, a uzrok je vjerojatno u nekvalitetnim zamjenskim diskovima ili nestručnoj izmjeni, odnosno montaži, ali možda i u ovjesu (selen blokovima)…

PITANJE ČITATELJA

Škoda Octavia 1.6 TDI, 105 KS, 2010., 212.000 km, nakon istrošenja kočnih diskova i ugradnje zamjenskih, pri snažnijem kočenju se zanosi…

ODGOVOR DOKTORA

Škoda Octavia 1.6 TDI ima dobro dimenzioniran i kvalitetan kočni mehanizam te nema izgleda da je došlo do kvara u temeljnom sustavu. Ali, nakon isteka jamstvenog roka mnogi štede na održavanju (izborom majstora i dijelova).

No, time neizravno mogu napraviti štetu veću od početne uštede, a posebice je loše i riskantno ako se štedi na kočnicama, upravljaču i ostalim dijelovima podvozja. Originalni diskovi izrađeni su od precizno specificiranog materijala, usklađenog, odnosno kompatibilnog s materijalom kočnih obloga te osiguravaju potreban intenzitet i ravnomjernost kočenja.

To vrijedi i za disk pločice i na tim se dijelovima ne smije štedjeti. Preporučljivo je istodobno izmijeniti i kočne gumice te tekućinu hidrauličkog sustava (ulje) kočnica. Kod kočnica, kao i ostalih dijelova podvozja, važno je pravilo simetrije, odnosno da se sve paralelno radi na lijevoj i desnoj strani. A kad se mijenjaju disk pločice, obvezno treba tokariti i diskove, poštujući kriterij najmanje preostale debljine diska.

Ako su brazde i utori preduboki, diskove treba zamijeniti. Uzrok može biti i u selen blokovima. Škoda Octavia II, kao i Volkswagen Golf V, iz kojeg je izvedena, imaju slabost u tom sklopu. S obzirom na godine i kilometre, preporučljivo ih je izmijeniti i preventivno.

Autor: dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI