fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Sve što ste željeli znati o električnom romobilu

Autor: Dnevno.ba

Drveni romobil je bio jednostavno prijevozno sredstvo izrađeno prije više od stotinu godinu kao dječja igračka. Koristile su ga brojne generacije i uvijek je bio negdje pri ruci, skriven, ali nikada u prvom planu. Kada su suvremeni inovatori u potrazi za održivim prijevoznim sredstvima romobil opremili motorom, isti je postao zanimljiv i široj populaciji. Zbog negativnih utjecaja na okoliš i ljudsko zdravlje benzinski motori ubrzo su zamijenjeni ekološki prihvatljivijim elektromotorima.

Prošle je godine u urbanim sredinama američkog kontinenta zabilježena prava eksplozija uporabe električnih romobila koja prvenstveno počiva na dvojakoj praktičnosti: romobilu koji je dao novu dimenziju urbanoj eko-mobilnosti na kratke udaljenosti te njegovoj uporabi u platformama ekonomije dijeljenja. Pomoću aplikacije na pametnom telefonu pronađite i preuzmite najbliži romobil, koristite ga do željenog odredišta i razdužite na najbližem punktu, piše Index.hr.

Idealno urbano prijevozno sredstvo

Za razliku od klasičnog romobila koji se pokreće isključivo snagom vozača, električni je romobil nadograđen dodatnim izvorom energije čime postaje idealno prijevozno sredstvo urbane mobilnosti i na neasfaltiranim površinama. Urbana gradska i prigradska okruženja isprepletena su asfaltiranim površinama te je iznimno praktično u trenutku rasklopiti desetak kilograma teški romobil, staviti zaštitnu kacigu i elegantno se uputiti na posao ili u kupnju. Tako vožnja na dva kotača do posla ili grada može proći uz mnogo manje umaranja i znojenja čak i ako nosite manji ruksak.

E-romobil iznimno je praktičan, kompaktan, cjenovno pristupačan i ekološki prihvatljiv, Ovisno modelu, tjelesnoj težini i konfiguraciji terena, jednim ćete punjenjem prijeći od dvadeset do četrdeset kilometara što je sasvim dovoljno za dnevnu uporabu u oba smjera. Zadržavanje visoke razine napunjenosti baterije moguće je postići punjenjem tijekom dana. Razlikujemo i nekoliko brzina vožnje: standardne brzine e-romobila kreću se između 20 km/h i 30 km/h ali postoje i e-romobili koji razvijaju puno veće brzine no previše su opasni za uobičajene mikromobilne pothvate.

Oprema

Budući da na tržištu postoji veliki izbor električnih romobila, preporučljivije je odabrati modele prikladnije po veličini, nosivosti i visini upravljača a manje prema dizajnu mada sve više robnih marki kupcima nudi romobile za žene i muškarce. Prilikom kupnje pripazite na način i kakvoću izrade – jednako kao i kod kupnje bicikla vrijedi pravilo da su kvalitetniji modeli ujedno i skuplji jer su izrađeni od materijala visoke kakvoće ali su i lakši, posebno oni izrađeni od ugljikovih vlakana. Modeli s tri kotača jednostavniji su za upravljanje jer romobilom upravljate prijenosom težine i nagibom.

Modele razlikujemo i prema načinu kočenja: pri većim brzinama i vožnji nizbrdo koči se stražnjom kočnicom i to pritiskom blatobrana zadnjeg kotača. No, postoje i modeli e-romobila koji imaju ugrađene ručne kočnice. Ovisno o modelu i cjenovnom razredu kotači mogu biti plastični, silikonski ili gumeni. Provjerite jesu li skuplji modeli opremljeni ležajevima za glatku rotaciju.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});