Tehnologija poluprovodničkih baterija (krutog stanja, eng...
Vozili smo: Toyotin hibrid u modernom ruhu odnosi pobjedu nad dizelašima
Kada smo na test dobili prvog hibrida, Toyotu C-HR, glavno pitanje je bilo može li hibrid zamijeniti svima nam poznate dizelaše? Odgovor je DA, apsolutno, ali krenimo redom.
C-HR je predstavljen 2017. godine, a ovo je model druge generacije koji donosi vizualno poboljšanje prednjeg i stražnjeg kraja. Djeluje vrlo agresivno i s ovom narančastom bojom definitivno se ističe naspram ostalih vozila na cesti.
Ono što je svakako plus ovog modela je kvaliteta materijala. Sve djeluje čvrsto i oku ugodno poput udobnih kožnih sjedala koja sjajno drže tijelo u zavojima.
Položaj za upravljačem je malo povišen kao i kod svih crossovera, a prvo što vam upada u oči je glavni ekran koji se ističe iznad cijele konzole. Iako dosta konzervativnog izgleda ekran nudi sjajne opcije za spajanje mobitela poput ANDROID AUTA i APPLE CAR PLAYA. Sa strane ekrana nalaze se tipke što ga čini jako jednostavnim za korištenje.
Vrijedi istaknuti i odlične JBL zvučnike koji stvaraju ugodan glazbeni ambijent u vozilu. Mali minus interijera je samo jedna USB utičnica za spajanje telefona.
C-HR briljira i po pitanju opreme. Za vašu sigurnost pobrinut će se sustav automatskog kočenja, adaptivni tempomat koji će vas držati na propisanoj udaljenosti i LANE ASSIST koji će vas držati u vašoj traci.
Parkiranje nije vaša briga u ovom autu. Osim parking senzora sa svih strana i stražnje kamere, ovaj model je opremljen i sustavom automatskog parkiranja. Na vama je da ga upalite i dok vozite on će sam pronaći slobodno mjesto i obavijestiti vas. Zatim samo otpuštate kočnicu dok C-HR sigurno uparkirava između ostalih automobila.
Iako izvana auto djeluje ogromno stražnja klupa ne nudi i toliko prostora. Razlog tomu je linija krova koja se spušta prema stražnjem kraju vozila.
Slično je situacija i s prtljažnikom kapaciteta 358 litara. Ipak, preklapanjem stražnje klupe dobivate potpuno ravan pod za veći teret.
Na testu smo imali najjaču hibridnu verziju koja koristi benzinski i električni motor ukupne snage 184 KS i do „stotke“ ubrzava za 8,2 sekunde. Tu je i sjajni automatski CVT mjenjač koji radi besprijekorno.
Toyota je odlučila izbaciti dizel motore i kupcima nudi samo benzince i hibride. Stoga se postavlja pitanje može li hibrid zamijeniti dizelaše i odgovor je – da.
Potrošnja nam je na testu iznosila 5,4 l/100 km što je u granicama dizela. Hibrid do izražaja dolazi u gradu kada većinu vremena, pri manjim brzinama, koristi struju. Benzinski motor pali se tek kada vam treba više snage te povremeno kada treba nadopuniti bateriju. Bateriju punite i sami prilikom kočenja jer C-HR koristi kinetičku energiju koju pritom vraća natrag u bateriju.
Automobil kreće nečujno, koristeći struju, a paljenje benzinskog motora nećete ni čuti ni osjetiti. Zato na glavnom ekranu možete sve pratiti i vidjeti kako se odvija cijeli proces u toku vožnje.
Napomenimo kako je C-HR, osim u gradu, i na otvorenoj cesti iznimno tih i uglađen te sjajno leži u zavojima, a snage mu ne nedostaje.
Toyotin hibrid i više je nego dostatna zamjena za dizelske motore. Osim što nudi dosta snage uz malu potrošnju, tiši je, čišći i radi puno uglađenije od popularnih dizelaša, a tu je i Toyotino 10-godišnje jamstvo na bateriju. Osim na bateriju dobivate i petogodišnje jamstvo na cijelo vozilo što C-HR čini idealnim svakodnevnim automobilom koji se nečujno šulja gradskim ulicama.
Specifikacije:
Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force
Paket opreme: LAUNCH EDITION
Motor: Benzinski, 4 cilindra, 1987 ccm3 + elektro motor
Pogon: Prednji
Snaga: 184 KS
Okretni moment: 202 Nm
Ubrzanje 0-100: 8,2 sek
Maksimalna brzina: 180 km/h
Mjenjač: Automatski, CVT
Prosječna potrošnja na testu: 5,4 l/100km
CO2: 92 g/km
ZADNJE VIJESTI
Električni automobili ključan su dio europskih planova zel...
Hoće li netko biti dobar vozač ovisi o puno faktora, a jed...
Kineski Xiaomi upozorava potencijalne kupce električne limu...