fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Znate li koliko brzo morate voziti kabriolet da ne pokisnete?

Autor: Autonet.hr

Da vas uhvati kiša tijekom vožnje u kabrioletu sa spuštenim krovom i nije najgora stvar koja vam se može dogoditi za upravljačem, no svakako nije ugodno. Naravno uvijek možete stati ili usporiti na brzinu na kojoj je moguće podići (spustiti) krov na vašem kabrioletu i brzo riješiti taj problem, no moguće je odabrati i zabavnije rješenje.

Tako barem tvrdi DriveTribe koji se zapitao kojom je brzinom potrebno voziti da bi ostali suhi u kabrioletu prilikom vožnje po kiši. Na priloženom video zapisu nas Mike prvo upoznaje s dva načina strujanja plina (fluida) prema putanji strujanja, laminarnim i turbulentnim načinom strujanja. Kod laminarnoga strujanja sve čestice u istom sloju fluida imaju istu brzinu, to jest svi slojevi fluida gibaju se paralelno i fluid se nužno giba sporo. Kada brzina poraste, slojevi se miješaju i strujanje postaje turbulentno.

Sloj zraka koji dolazi u dodir s površinom automobila naziva se graničnim slojem. Vrh okvira vjetrobrana, gdje se naglo zaustavlja karoserija, naziva se točka razdvajanja. U ovom trenutku, zrak postaje vrlo turbulentan, a uz veću brzinu vožnje područje turbulentnog zraka iznad putničkog prostora raste. Što se brže vozite to zrak brže struji preko automobila te raste granični sloj koji potom djeluje kao zračna kabanica koja odvodi kišu od putničke kabine.

Mike dalje objašnjava da brzina kojom morate voziti da ostanete suhi ovisi o obliku automobila, točnije o kutu vjetrobranskog stakla. Automobili kao što je Mazda MX-5 koji imaju uspravnije vjetrobransko staklo mogu generirati dovoljno turbulencije za odbijanje kiše pri nižim brzinama, oko 70 do 75 km/h. S druge strane, automobili s položenijim vjetrobranskim staklom, kao Ferrari Portofino, moraju ići brže kako bi postigli isti efekt.

Autor: Autonet.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});