Ugledni hrvatski novinar i urednik te jedno od najprepoznatl...
Darko Dodig – Producent erotske komedije “Giči&Giči” najavljuje istu ovog četvrtka u Mostaru
MOSTAR - Povodom kazališne premijere erotske komedije "Giči&Giči" (četvrtak, 07.prosinca - 20 sati, a zatim i u petak, 08. prosinca repriza u isto vrijeme u Hrvatskom domu Herceg Stjepan Kosača u Mostaru)) razgovarali smo s producentom iste Darkom Dodigom. Riječ je dakle o djelu autora Vanče Kljakovića, a koja se odigrava na 13-om katu jednog ministarskog penthousa s kojega puca pogled na „Mostar u Visinama“, u koji opet upada perač prozora, naravno nepozvan, od strane gospođe Nede - suvlasnice...
“To bi bio taj početak jedne itekako zanimljive radnje. Ispostavi se da je puno nerješenog u njihovim aurama, pa stoga dobijate dojam kako nikako nije dobro, živjeti na toj visini s takvim temperamentom i igrati erotske igrice… Samo ću toliko otkriti… Osnovni podaci su na plakatu” – govori na početku razgovora za Dnevno.ba producent Darko Dodig.
O suradnji, koja je nastala u okviru sadržaja kazališne ponude H.D.Kosača i njenog ravnatelja Danijela Vidovića, malenkosti našeg sugovornika i sada već kazališnog umirovljenika Velimira Pšeničnog Njirića, koji je odmah jako naglasio što će se izvoditi na daskama Kosače, Dodig kaže sljedeće:
“Dobro se sjećam tih riječi: ‘komedija je instrument istine, komedija je čarolija, komedija je najveće kazališno umjeće’! Samo što još nije počeo mahati redateljskom palicom i zapovjedati… Danijel Vidović i ja odmah smo se složili, kako je komedija najteža disciplina i da je prepuštamo meštru! Dakako, da je mislio na gosp. Njirića, osim redateljsko-glumačkog, pao je i erotsko-partnerski zadatak: odabir glumice za glavni lik Nede, koju utjelovljuje Adia Zarkušić. Da smo gosp.Vidović i ja bili u pravu, da je komedija najteži scenski zadatak, govori Vam podatak: da već od srpnja mjeseca Adia i Velči, naravno uz prekide za kreativne rasprave, intezivno rade i radit će do zakazane premijere na tekstu, pokretu, mizanscenu, vrckavosti duha-energije-života i erosa u drami! Moram ovdje istaknuti, jer ništa od toga se ne bi moglo uraditi, bez tehničkog osoblja i ostalih uposlenika Kosače, uz zahvalu svima! Ovakav projekt ne bi uspio da uz njega ne stoje društveno odgovorne tvrtke kao sponzori: Eronet, Aluminij – koji su dobili „uloge“ na sceni i Promark, StakloRad i Amadeo-jeans”.
Dodig pak o kazalištu ističe sljedeće:
“Mostar je nakon rata u potpunosti deurbaniziran i kulturno devastiran! Velikim graditeljskim poduhvatima on dobiva visoko arhitektonski urbanizirane vizure, („Mostar u visinama“ je izabran kao dio scenografije same predstave) no, kazalište, još uvijek nije izraslo iz podruma! Najurbaniji dio kulture grada upravo je kazalište i njegova publika! Mostar ima i kazalište i pozorište i teatar! Isto tako ima i kazališnu i pozorišnu i teatarsku publiku! Moja namjera i cilj jest, kao nekog tko se usudio producirati kazališnu predstavu, da je baš postavim na scenu Kosače, koja je najprimjerenija upravo radi ponude različitih kulturnih i zabavnih programa, koji opet svojom kvalitetom okupljaju svu publiku i sve generacije. Naime, mostarska tragedija-ratna-poratna i izborna i kakva nam je društvena ‘pozornica’ danas, sve više liče na nedovršenu komediju i smatram kako bi najučikovitije bilo da Mostarce, sada, korak nakon tragedije -zaogrnem erosom! Eros rađa zadovoljstvo i smjeh, koji oslobađaju kemijsku reakciju u tijelu od stresa”.
Nešto o smjehu?
“Rekao bih sljedeće: kako ljudi zaboravljaju koliko je važno smijati se, smijati se svakodnevno. Smijeh je osnovni začin naših života, stoga je i moja namjera kao producenta bila da ponuđenu temu-dramu, skupa s akterima: redatelj i glumac Velči i njegova partnerica u erotici Adia, sa scene Kosače uz zrak, vodu, hranu publici dodaju smijeh! Moja temeljna poruka sa scene Kosače je: smijte se sve dok ste živi, da bi osjetili da ste živi, da svaki muškarac iz publike poželi biti perač prozora a ženski dio publike Neda, kod koje je uočljiv eros, koji izruči po publici! Moj prijedlog publici je: da se predaju erosu… Nema teatra bez erotike… Erotika je sve…” – priča Dodig.
“Educirati ću publiku na razlici između erotike i sexa… Kada scenom vlada sex to je pornografija a kada je na sceni erotika, to je umjetnost… Erotike mora biti na kazališnoj sceni, jer ona je sama po sebi razlogom zašto je glumac na sceni a publika u gledalištu… U erotici se krije karizma… Da li će predstava biti uspješna…to nije do mene” – napominje Dodig.
To je možda do same publike?
“Uzdam se u moć opraštanja kod publike, jer sam se usprkos svom neznanju i nesposobnosti usudio producirati kazališnu predstavu, no, kada je erotika u pitanju tu sam teoretski jači! Što se mene tiče – nema karata na đemdo te” – poručio je producent darko Dodig na kraju ovog razgovora.
ZADNJE VIJESTI
Javnost u susjednoj Hrvatskoj nedavno je potresao slučaj re...
U talk showu 'U svom filmu' urednica i voditeljica...
Sveti Juraj, kršćanski svetac i jedan od najslavnijih krš...