fbpx

FILM JE PRIJE STIGAO U SVAKU BOSANSKU PROVINCIJU NEGO U ZAGREB Recenzija filma “Toma” Glorije Lujanović

Autor: Dnevno.ba

Impresionistički portret, biografski film o pjevaču Tomi Zdravkoviću hara, kako se to u Bosni kaže kad je nešto jako uspješno, kinima u zemljama bivše Jugoslavije. Čak i u Hrvatskoj, iako su prikazivanja filma u Zagrebu, počela znatno kasnije nego u drugim zemljama. Zašto se tako dugo čekalo da novi film Dragana Bjelogrlića konačno krene igrati po Hrvatskoj, ovdje neće biti riječi, iako svatko može naslutiti da zbog zadržavanja na graničnom prijelazu Bajakovo kasni.

Film “Toma” donosi životnu priču Tome Zdravkovića, velike jugoslavenske zvijezde narodne muzike, mitske figure i simbola epohe i njegov put od seoskih kafana u Pečenjarevcima, selu nadomak Leskovca, “gradu bez padež“ i zvjezdanog sjaja i slave u Jugoslaviji, pa čak i šire.

Moje je znanje o filmovima izuzetno skromno, na prste jedne ruke mogu prebrojati filmove koje sam pogledala. Zašto je tako, ne znam, ali znam da vrlo lako i brzo gubim strpljenje kada je u pitanju ‘gledanje filmova’. Ali znam da sam od prvih medijskih najava silno htjela pogledati Bjelogrlićevog “Tomu”.

I da stvar bude u potpunosti u tom zdravkovićevskom duhu, film je prije stigao u svaku bosansku provinciju nego u Zagreb, što mi je, pomalo, bilo i drago. Jer je i sam Toma prvo pjevao u svom selu, kao anonimac i nastavio pjevati po provincijama i kada je postao velika faca. Možda se i u tome krije tajne te velike slave koju je uživao. Ljudi su ga, čini mi se, na svakom pedlju bivše Jugoslavije, osjećali svojim, jednim od njih. Nije se pretvarao da je bolji nego što jest, ili bolji od njih.

Za Tomu Zdravkovića znam, čini mi se, otkako znam i sebe. Njegove pjesme slušam cijelog života, i ne vlastitom izborom, nego očevim. Tri su muzičke konstante u njegovom životu od kojih mi je tek možda jednu uspio ‘prenijeti’. Prvi su Azra i Johnny Štulić koji su ga naučili misliti svojom glavom, kako kaže, drugi je Boney M i disco glazba osamdesetih zahvaljujući kojima i danas sjajno pleše, a treći Toma Zdravković.

Cijelu recenziju fima Toma koju je pisala Gloria Lujanović za portal Dnevnik.ba čitajte ovdje.

Autor: Dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI