fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Komunikacijski stručnjak otkriva koji su podaci iscurili i koje su posljedice: Ta sigurnosna rupa koja se dogodila, začepljena je u kolovozu 2019

Autor:

Komunikacijski stručnjak Marko Rakar komentirao je jedno od najvećih curenja podataka iz Facebooka, među kojima je i nešto manje od 700.000 korisnika Facebooka iz Hrvatske.

“Nikome ne treba biti svejedno ako im iscure podaci o 600 milijuna korisnika. To je ogroman problem, za Facebook je to prvenstveno reputacijski rizik. Ako se pokaže da je to curenje bilo mimo onog već prijavljenog curenja iz 2019., onda se izlažu riziku kazni. Imali smo u međuvremenu donošenje GDPR-a u okviru EU-a i kazne koje proizlaze iz takvog curenja su astronomske čak i za Facebook”, objasnio je.

Rekao je da se u tom data setu nalaze broj telefona, ime i prezime, mjesto rođenja, adrese stanovanja, mail adrese i poslodavac, ako su korisnici upisali te podatke.

“Ovisno o tome što ste sve upisali i koliko je vaš profil bio zatvoren u trenutku kad je došlo do curenja, toliko je podataka izašlo vani. Passwordi nisu u tom data setu. Elementarna vrijednost tih podataka odnosi se na razne marketinške kompanije ili teleprodavače koji će vam pokušati prodati nekakvu uslugu. To je primarna opasnost koja će se dogoditi hrvatskim korisnicima”, istaknuo je.

Ne vjeruje da će ljudi ubuduće oprezniji u dijeljenju podataka.

“Društvene mreže, osobito u pandemijsko vrijeme, služe nam da ostanemo u kontaktu s našim kolegama, prijateljima. Društvene mreže ostvaruju društveno korisnu funkciju za svoje korisnike. Kompanije poput Facebooka aktivno rade da se takve situacije više ne dogode”.

Objasnio je još neke stvari u vezi podataka koji su najnovije osvanuli na internetu:

“Ta sigurnosna rupa koja se dogodila, začepljena je u kolovozu 2019. i nakon toga se nije ponovila. U tom setu podataka, koji se odnosi na hrvatske korisnike, nisam vidio podatke koji su nastali nakon 2019. godine”.

Što se tiče korištenja društvenih mreža u Hrvatskoj rekao je da razina korištenja tog dijela medijske scene nije posebno razvijena. Unatoč tome što ulazimo u razdoblje lokalnih izbora, rekao je, primjećuje se samo to da nastaje niz privremenih profila i jednokratkih portala što nije ništa novo.

Autor:
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});