fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Twitter

Nevera oborila rekord, evo kolika je brzina dostignuta

Autor: dnevno.ba

Rimac Nevera postigla je brzinu od 412 km/h, što je čini najbržim električnim serijskim automobilom na svijetu. Pothvat obaranja rekorda nastavlja se nakon neovisno potvrđenog rekorda za ubrzanje Nevere od 8,582 sekunde na četvrtinu milje postavljenog 2021., po čemu je ona najbrže ubrzavajući serijski automobil na svijetu.

Ovom prilikom Rimac tim posebno je tražio stazu ovalnog oblika s ravninama dovoljno dugim da Nevera postigne najveću brzinu, da bi se na kraju odlučio verificirati brzinu na stazi Automotive Testing Papenburg u Njemačkoj, s dva pravca od 4 km. Staze na kojima je moguće postići brzinu veću od 400 km/h vrlo su rijetke jer vrlo rijetko automobil uopće može postići takvu brzinu.

Nevera je postavljena u tzv. Top Speed mode, stvarajući aerodinamički profil koji uravnotežuje otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim brzinama. Opremljena gumama Michelin Cup 2R, koje su dopuštene za cestu, i uz nadzor Michelinova tehničara, koji je provjerio njihovo stanje, Nevera je bila spremna za postavljanje rekorda.

Za volanom je bio Miroslav Zrnčević, glavni testni i razvojni vozač. Njegov je izazov bio postići savršen ulazak na ravninu iz zakrivljenih dijelova staze kako bi osigurao najbolju moguću priliku da dosegne najvišu brzinu. Izlazeći iz ovalnog dijela staze iz nagiba, putujući oko 250 km/h, Miroslav je oslobodio punu snagu Nevere kako bi dosegnuo brzinu od 412 km/h – točno onako kako je simulirano na početku projekta Nevere.

 

Postignuta brzina čini Neveru najbržim serijskim električnim automobilom te je to najveća brzina ikada zabilježena na stazi Automotive Testing Papenburg. Brzina je izmjerena s pomoću Racelogic V-Boxa, visokopreciznog mjernog uređaja temeljenog na GPS-u. Najveća brzina od 412 km/h bila je cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put predstavljen kao C_Two na Ženevskom sajmu automobila 2018., a sada, nakon 1,6 milijuna sati razvoja, ta je brzina potvrđena.

Miroslav Zrnčević, glavni vozač za testiranje i razvoj u Bugatti Rimcu, rekao je:

– Putovati brzinom od 412 km/h, znači putovati trećinom brzine zvuka. Postići tu brzinu u cestovnom automobilu nevjerojatno je složeno, ali u Neveri smo stvorili automobil koji može prijeći velike udaljenosti s jednim punjenjem, može se uhvatiti u koštac s uskim i zavojitim trkaćim stazama i može driftati, kao i oboriti rekorde ubrzanja, te postići brzine veće od 400 km/h. Vozio sam Neveru otkad je prvi put okrenula kotač i vidjeti završen automobil kakav je danas stvarno je emotivan trenutak. Najvažnija stvar koju sam naučio tijekom pokušaja postizanja najveće brzine je koliko je automobil bio staložen i stabilan, što potvrđuje da su naši timovi za aerodinamiku i dinamiku vozila odradili nevjerojatan posao.

“Nevera se isporučuje kupcima s ograničenom najvećom brzinom od 350 km/h, ali može postići najveću brzinu od 412 km/h na posebnim događajima za kupce uz podršku Rimac tima i u kontroliranim uvjetima. Budući da su gume pod velikim opterećenjem tijekom takvih vožnji, većina mjera opreza usmjerena je na to da gume budu ispravno postavljene za tako velike brzine. Proizvodnja Nevere trenutačno je u tijeku u sjedištu Rimca na Jankomiru, a prvi automobili već su kod kupaca diljem svijeta”, navode iz tvrtke Rimac automobili.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});