fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

MOSTARCI OGORČENI: Od Vodovoda određnim građanima stigao račun uvećan 5 do 20 puta!

Autor: dnevno.ba

Mostarski Vodovod određenom broju građana je ispostavio račune za 5 do 20 puta veće od uobičajenih, što je pokrenulo lavinu pitanja nezadovoljnih potrošača prema tome preduzeću, a odgovori koje su dobili šokantniji su od vrtoglavih računa koje mnogi ne mogu ni platiti.

Vlasnik jedne obrtničke radnje u naselju Rudnik koji je mjesečno plaćao račun oko 50 KM za potrošnju vode nam kaže da je dobio račun ovoga puta od 1.000 KM.

Šokiran pristiglim računom požalio se u Vodovodu, ali objašnjenje mu je stiglo kako je počeo raditi novi inkasator i da najvjerovatnije do sada nije pisano stanje na vodomjeru kako treba, ali da je to iznos koji on definitivno mora platiti.

Dvočlana porodica u centralnoj gradskoj zoni koja je račun za vodu godinama plaća u iznosu oko 10 KM kaže kako je sada dobila račun u iznosu od 40 KM.

“U razgovoru sa komšijama sam doznala da je slična situacija i kod ostalih. Tada je kućni savjet uputio prigovor Vodovodu i ukazujući na to da su računi stanarima nerealno veliki, tražeći način da se novonastali problem primjereno riješi”, priča nam nezadovoljna Mostarka.

No, u dogovoru koji nam pokazuje stoji kako inkasator nije mogao njihovom brojilu pristupiti jer je vodovodna cijev puštala vodu, pa je čekao da je stanari poprave kako bi mogao vidjeti realno stanje na vodomjeru, a u međuvremenu je pisao paušalno njihovu potrošnju, tako da su račun obavezni platiti ili im slijedi tužba.

Građani se pitaju je li moguće da sami moraju o svome trošku popravljati vodovodne cijevi da bi inkasator mogao napisati pravo stanje brojila koje je staro 40 godina i nikada ga Vodovod nije promijenio niti baždario što bi u svim civiliziranim sredinama bila normalna pojava.

Zbog toga mnogi postavljaju pitanje je li stvarno problem nerealnog računa u pisanju inkasatoru ili je to dio predizborne igre i namicanje novca za određene političke stranke iz njihovih džepova, piše Klix.

Marin Bago iz Udruženja potrošača “Fortuna” Mostar tvrdi kako je ovdje u pitanju teško kršenje potrošačkih prava zbog protuzakonitog poslovanja i ponašanjem Vodovoda kao preduzeća.

“Sa potrošačkog aspekta, potrošač plaća ono što je potrošio, a Vodovod je dužan ugraditi vodomjere svojim korisnicima, jer svaka druga naplata je protuzakonita. Zbirne vodomjere pa podjele po broju kućanstava, naš zakon ne predviđa. Vodovod to zna ima 20 godina i nije uradio ništa. Jasno je da je poslovanje van zakona i na teret potrošača. Pored toga treba znati da mi sa Vodovodom nemamo ni ugovor, a komunala gdje spada i Vodovod se tretiraju kao ugovorni odnosi, dakle čitav sistem u kojem funkcionira Vodovod je protuzakonit”, kaže Bago.

Ovdje, smatra Bago, protiv interesa građana i potrošača ide prvi gradonačelnik Ljubo Bešlić pa onda Gradska uprava, jer je podsjeća on zakon o komunalnim djelatnostima vrlo jasan.

“Mi imamo jedan od najmodernijih zakona u HNK, a to je zakon o komunalnim djelatnostima i tu su stvari vrlo jasne. Ne smije preduzeće nuditi uslugu ako nisu potpisani ugovori sa Gradom i potrošačima. Davno je morala Gradska uprava poslati inspekciju i pitati gdje su uređaji, gdje su vodomjeri i gdje su ugovori, bez tih stvari ići u naplatu to razum više ne može ni prihvatiti“, rezigniran je Bago.

Dodaje da je ovdje gledajući šta i kako se radi i Gradska uprava Mostara sama izašla izvan zakonskih okvira.

“Vodovod kao u mnogim drugim gradovima u regionu treba da ugradi vodomjere i to naplati kroz godinu dvije u ratama. Samim time vodovod kao firma ima puno bolju kontrolu, manje gubitaka, veći profit, međutim imamo menadžment kojeg ne zanima ni domaće zakonodavstvo ni rad javnog preduzeća ni njegovo opće dobro kao ni potrebe potrošača i građana“, kaže Bago.

Neoprostivo je, po njegovim riječima, da se u Mostaru godinama ne zna ko kontroliše vodu i koga informiše o tome, pa tako građani ne znaju ni šta piju, ni šta plaćaju niti im ima ko dati odgovore na to, što je akutni problem na koji je ukazivao godinama.

Zbog svega navedenog tužbe kojim je Vodovod zaprijetio potrošačima u slučaju neplaćanje računa smatra apsurdnim, kao i činjenicu da Tužilaštvo još nije ušlo u menadžment tog preduzeća navodeći kako ono već 20 godina radi na štetu građana i potrošača.

“Svi smo mogli vidjeti da je nedavno Ured za reviziju institucija FBiH objavio izvještaj i iznio zastrašujuće podatke iz kojih je bilo jasno da je JP Vodovod u svom poslovanja izašlo izvan zakonskih okvira. Najveća tragedija je što SIPA odmah nakon revizorskog izvještaja nije upala u to preduzeće, a još veća tragedija je da SIPA za to nije znala, iako svi znamo kako funkcioniše Vodovod u Mostaru godinama. Ovdje je riječ o vodi koja je izvor života i nakon izvještaja je sramota, da SIPA i Tužilaštvo po službenoj dužnosti nisu reagovali, to je opća tragedija. Ako nas neće zaštiti i sačuvati naša preduzeća i interese, ne znam zbog čega postoje”, zaključio je Bago.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});