Imate niski tlak? Ovih PET stvari trebate činiti kako biste lakše preživjeli ljetne mjesece!

Autor: dnevno.ba

Za visoki krvni tlak, poznat i kao hipertenzija, znamo koliko je opasan i kakve probleme može prouzročiti oboljelima.

No, probleme zadaje i niski krvni tlak, a kako s njim izaći na kraj, objasnila nam je naša sugovornica dr.med. Dubravka Tonković, specijalistica anestezije i reanimacije.

“Osobe s niskim krvnim tlakom mogu se smatrati sigurnima za svoje zdravlje jer po svjetskim zdravstvenim statistikama njihov životni vijek je dulji. Međutim, niski krvni tlak prate neugodni simptomi kao što su vrtoglavica, zamagljenje vida, ubrzani rad srca, znojenje i šum u ušima i znojenje ruku. Za vrijeme velikih vrućina i visoke vlage u zraku dolazi do proširenja krvnih žila (vazodilatacije), pa se simptomi niskog krvnog tlaka pogoršavaju”, pojašnjava dr. Tonković.

Jedan od osnovnih mehanizama kojim se naše tijelo brani od pregrijavanja je znojenje (hlađenje tijela postiže se hlapljenjem vode sa kože).

“Organizam tako oslobađa suvišnu toplinu, ali se gubljenjem tekućine i mineralnih tvari dodatno snižava krvni tlak. Simptomi niskog tlaka pogoršavaju se i pri naglim klimatskim promjenama i promjenama tlaka zraka što bi trebali znati bolesnici koji idu na ljetni odmor u planine”, naglašava naša sugovornica.

Otkrila nam je i što niskotlakaši trebaju činiti kako bi lakše preživjeli ljetne mjesece.

Najvažnija je preventivna i terapijska mjera te da znate kako pomoći samom sebi. Trebate činiti sljedeće:

1. polako ustajati iz ležećeg položaja i izbjegavati duže stajanje na jednom mjestu
2. provoditi umjerenu tjelovježbu
3. izbjegavati izlaganje prevelikoj vrućini (preporuča se ići na plažu rano ujutro ili kasno poslijepodne)
4. piti dovoljno tekućine (litru i pol do dvije litre dnevno)
5. kod jakog znojenja osim tekućine potrebno je nadoknaditi sol i minerale pa je najbolje piti čajeve ili mineralne napitke
6. konzumirati što više voća koje sadrži kalij (banane, marelice, breskve), a od povrća ono bogato kalijem i vitaminom C (rajčica, špinat, salata, paprika, mrkva, zelje).

Autor: dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI