googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Made in China: Kinezi više ne idealiziraju američke i europske kompanije

Autor: Dnevno.ba

Veliki dio Kineza rođenih prije 1985. godine i dalje smatra američke i europske brandove kvalitetnijim i pouzdanijim u odnosu na kineske kompanije te je ovakav način razmišljanja u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta prisutan desetljećima. No, u posljednje vrijeme, a pogotovo kod mlađih ljudi, sve je veća popularnost kineskih kompanija i domaćih proizvoda.

Koliko se situacija promijenila u posljednje vrijeme objasnio je novinarima Business Insidera milijarder William Li, osnivač kompanije koja proizvodi električne automobile Nio, konkurenta Teslinim automobilima: Kada sam prvi puta otišao u Veliku Britaniju 1997., mislio sam kako je razlika između Kine i Europe prilično značajna. No, oni rođeni u devedesetima, kada posjete SAD i europske zemlje, više ne vide neku veliku razliku.

Ovakvo razmišljanje potvrdila su i neka nedavna istraživanja – prema izvještaju Credit Suissea, mlade generacije Kineza ne vjeruju kako su strani proizvodi bolji u odnosu na domaće proizvode, što se vidi i po porastu udjela kineskih proizvoda na domaćem tržištu.

Made in China proizvodi uopće nisu loši te čak 90 posto mladih Kineza preferira kupovinu domaćih kućanskih aparata, a sve više kupuju i kineske proizvode za osobnu njegu, domaću hranu i piće itd., stoji u navedenom istraživanju.

Koliko se situacija promijenila najbolje možemo vidjeti i na tržištu pametnih telefona – među prvih pet kompanija nalaze se četiri kineske kompanije, a jedini “uljez” među Huaweijem, Oppom, Vivom i Xiaomijem je Apple, no i udio ove kompanije u posljednje je vrijeme u padu.

Slična je situacija i na tržištu automobila – 2014. godine udio kineskih automobila iznosio je 38,4 posto, prošle godine popeo se na 44,2 posto, a Li vjeruje kako bi tijekom sljedećeg desetljeća udio Made in China automobila na domaćem tržištu mogao dosegnuti čak 65 posto.

Li kaže kako su cijene automobila najpoznatijih kineskih brandova (JAC, Geely i SAIC) slične kao i cijene stranih automobila, što znači da se ovi automobili ne kupuju zbog cijene, već zbog kvalitete.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});