fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Foto: Toyota

Izazovi rastu! Sve su veće sumnje u čisto električnu budućnost automobila

Autor: Dnevno.ba

Šef Toyote kaže kako “tiha većina” sumnja da je budućnost samo u električnim vozilima.

Predsjednik Toyota Motor Corporationa Akio Toyoda rekao je da spada u tihu većinu automobilske industrije koja se pita treba li se baviti isključivo električnim vozilima, što odražava rastuću nelagodu oko toga koliko brzo automobilske tvrtke mogu provesti tranziciju prema električnom pogonu.

Proizvođači automobila stavljaju velike uloge na potpuno električna vozila. Ovakva ulaganja potaknuta su snažnom potražnjom za ograničenim brojem modela koji su sada dostupni, piše The Wall Street Journal.

Tiha većina
Ipak, izazovi rastu – posebice u osiguravanju dijelova i sirovina za baterije – pa se kod nekih proizvođača automobila pojavila zabrinutost o brzini kojom će kupci napraviti zaokret, pogotovo kad se uzme u obzir da su cijene električnih vozila ove godine porasle.

“Ljudi uključeni u automobilsku industriju uglavnom su tiha većina. Ta tiha većina pita se jesu li električna vozila zaista jedina opcija, ali smatra da je to trend pa ne može to izgovoriti naglas”, rekao je Toyoda novinarima tijekom posjeta Tajlandu.

I dok su glavni konkurenti, uključujući General Motors i Honda Motor, odredili datume kada će njihove proizvodne linije postati potpuno električne, Toyota se držala strategije ulaganja u raznoliku liniju vozila koja uključuje automobile s vodikovim pogonom i hibride, koji kombiniraju baterije s klasičnim motorima.

Najveći svjetski proizvođač automobila rekao je da hibride, tehnologiju koje je debitirala pojavom Toyote Prius 90-ih godina, vidi kao važnu opciju u situaciji kad su električna vozila skupa, a infrastruktura za punjenje još uvijek se razvija u mnogim dijelovima svijeta. Također razvija vozila na vodik s nultom emisijom.

“Budući da je precizan odgovor još uvijek nejasan, ne bismo se trebali ograničiti samo na jednu opciju”, rekao je Toyoda, dodavši kako je tijekom prošlih nekoliko godina pokušao prenijeti ovu ideju zainteresiranim stranama u automobilskoj industriji, kao i vladinim dužnosnicima. Ističe kako pritom nije uvijek nailazio na razumijevanje.

Globalne automobilske kompanija u posljednjih nekoliko godina snažno su se okrenule električnim vozilima, dijelom potaknute uspjehom proizvođača isključivo električnih vozila Tesle.

Tradicionalni proizvođači automobila kao što su Toyota, Ford i GM također se suočavaju s novom konkurencijom startupa kao što su Rivian Automotive i Lucid Group, koji proizvode isključivo električna vozila i koji su osvojili Wall Street posljednjih godina.

Istodobno tradicionalni proizvođači automobila imaju puno širu bazu kupaca, uključujući mnoge koji žive u ruralnim područjima i gospodarstvima u razvoju s nepouzdanim opskrbama električnom energijom.
Njihova prodaja vozila s klasičnim motorima još uvijek donosi najveći dio profita potrebnog za financiranje skupog prijelaza na električna vozila, što zahtijeva ne samo razvoj novih modela, već i izgradnju novih objekata i tvornica baterija. Infrastruktura za punjenje električnih vozila u SAD-u i mnogim drugim dijelovima svijeta još uvijek nije adekvatna, zbog čega je posjedovanje električnog auta još uvijek izazov za mnoge potrošače.

Prema J.D. Poweru, tržišni udio električnih vozila u SAD-u naglo je porastao u posljednjih nekoliko godina. U listopadu je iznosio oko 6.5% ukupnog tržišta novih automobila, objavila je tvrtka.

No, to je uglavnom zato što prodaja električnih vozila raste brže u područjima kao što je Kalifornija, gdje postoji više opcija i veća spremnost među kupcima da naprave pomak, smatraju analitičari J.D. Powera. Cijene električnih vozila porasle su ove godine zbog sve većih cijena materijala za baterije, što mnoge interesente odbija od kupnje.

Direktori auto kompanija kažu da bi prodor električnih vozila neko vrijeme mogao biti neujednačen, te da će modeli s klasičnim pogonom, zajedno s hibridima i plug-in hibridima, postojati još mnogo godina.

“Obalna područja, istočna i zapadna obala, elektrificiraju se mnogo brže nego unutrašnjost zemlje”, rekao je Jim Rowan, izvršni direktor švedskog Volvo Carsa. Rowan je rekao da plug-in hibridi služe u svrhu pružanja opcija kupcima ako nisu spremni prijeći na potpuno električni pogon te su važni kako bi ih zainteresirali za električnu tehnologiju.

Ryan Gremore, trgovac automobilima sa sjedištem u Illinoisu, koji posjeduje nekoliko različitih franšiza, rekao je da se mnogo kupaca raspituje o električnim vozilima, ali isporuka je ograničena.

To bi moglo ostaviti dojam snažne potražnje, ali nije jasno hoće li se to ostvariti kada se razine zaliha u prodajnim salonima normaliziraju. “Ima li interesa za električna vozila? Da. Je li to više od 10% do 15% naše korisničke baze? Nema šanse”, rekao je Gremore.

Sumnje u električnu budućnost
Dugotrajni skepticizam Toyode o potpuno električnoj budućnosti dijele i drugi u japanskoj automobilskoj industriji.

Direktori Mazde jednom su upozorili na činjenicu da čišća energija kod električnih vozila uvelike ovisi o tome gdje se električna energija proizvodi. Također su bili zabrinuti da su baterije prevelike i preskupe da bi zamijenile modele s klasičnim pogonom i da bolje odgovaraju manjim vozilima koje Amerikanci ne žele.

Nissan, koji je lansirao potpuno električni Leaf prije više od deset godina, donedavno je zauzimao oprezniji stav o električnim vozilima, a direktori su govorili da čekaju hoće li se potražnja materijalizirati.

Izvršni direktor Nissana Makoto Uchida kaže da je kompanija u početku bila preagresivna s Leafom, ali u posljednje vrijeme potražnja za električnim vozilima raste brže nego što su mnogi u početku očekivali. Nissan je prošle godine objavio da će potrošiti otprilike 14.7 milijardi dolara za predstavljanje novih električnih modela. Uchida je rekao da će možda morati potrošiti i više.

Uchida kaže kako bi nacionalni propisi i državne subvencije na globalnoj razini mogli ubrzati tranziciju na električni pogon, ali možda ni to neće biti dovoljno.

Toyoda tvrdi da potpuno električni modeli nisu jedini način za smanjenje emisije ugljika naglašavajući da hibridna vozila koja se prodaju u velikim količinama također mogu imati kratkoročni učinak.

Oprezni Toyodin ton prema električnim vozilima izazvao je određenu zabrinutost ulagača i potrošača koji su pomisli da bi Toyota mogla zaostajati u utrci električnih vozila.

Toyota je bila sporija od konkurenata u izbacivanju potpuno električnih modela na glavnim tržištima poput SAD-a, a njezin električni SUV bZ4X povučen je početkom ove godine zbog potencijalnog sigurnosnog problema.

Toyoda je rekao da njegova kompanija ozbiljno shvaća sve vrste vozila, uključujući električna vozila. Krajem 2021. Toyota je objavila da će potrošiti do 35 milijardi dolara na svoju liniju električnih vozila do 2030. godine Od tada je Toyota najavila značajna ulaganja u proizvodne kapacitete električnih vozila u SAD-u.

Šef Toyote također je rekao da su alternative električnim vozilima, kao što su vozila s pogonom na vodik, počele nailaziti na topliji prijem od vladinih dužnosnika, medija i drugih uključenih u automobilsku industriju.

“Prije dvije godine bio sam jedina osoba koja je davala takve izjave”, rekao je Toyoda za The Wall Street Journal.

 

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});