fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Novi turbopunjač uništen nakon samo 5000 km? Ovo su razlozi:

Autor: dnevno.ba

Ako turbopunjač otkaže nedugo nakon ugradnje, uzrok je u njegovoj lošoj kvaliteti, nekvalitetnoj reparaturi ili preniskom tlaku u sustavu za podmazivanje…

Serviser je u svakom slučaju odgovoran, bilo da je ugradio turbopunjač sumnjiva podrijetla (na ‘crnom’ tržištu ima nekvalitetnih kineskih ‘kopija’) ili nije provjerio dotrajalost motora. Ako je pao tlak ulja u sustavu za podmazivanje, uslijed dotrajalosti motora, brzo će otkazati i novi turbopunjač.

Naime, uslijed trošenja ležajeva (temeljnih i letećih) te cilindara i klipnih prstenova povećavaju se zazori u kliznim kontaktima te pada tlak ulja. Na to ukazuje češće paljenje i duže gorenje lampice za tlak ulja. Pad tlaka ulja najviše se manifestira u gornjem dijelu motora, a pogotovo turbopunjaču, koji se vrti i brže od 200.000/min te on prvi strada.

Zbog toga se prije ugradnje novog turbopunjača obvezno treba provjeriti tlak ulja u motoru, na minimumu i srednjem režimu, uz pomoć manometra. Već pri 800-900/min treba biti minimalno 1 bar (ako je motor u izvrsnom stanju najmanje 1,5 bara), a na 2000/min treba porasti na minimalno 3 bara (kod dobrih motora 4 do 5 bara).

Problem može biti i u dotrajalosti uljne pumpe. Stupanj dotrajalosti može se provjeriti i mjerenjem tlakova prednabijanja, koji trebaju biti najmanje 28 bara (kod motora u solidnom stanju najmanje 30). Ako se utvrdi da je motor dotrajao, najprije treba napraviti temeljiti popravak.

Dakle, novi se turbopunjač ugrađuje samo u motor koji je u dobrom stanju. U protivnom i novi će, zbog slabog podmazivanja, brzo otkazati.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});