fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

PUTINOVA SUPER LIMUZINA, BOLJA OD ROLLS-ROYCEA: Za manje od 200.000 eura oligarsi će se voziti u najluksuznijem autu na svijetu

Autor: 7DNEVNO

Kad se 7. svibnja 2018., na svoju posljednju predsjedničku inauguraciju u Kremlju, Vladimir Putin dovezao novom predsjedničkom limuzinom Aurus Senat, mnogi su bili iznenađeni, neki i šokirani odvažnošću i izvedbom “ruskog Rolls-Roycea”.

Wow efekt naglašen je sličnošću s Rolls Royce Phantomom, gotovo u stilu brutalnih kineskih kopija. Ali ovdje je bila riječ o ozbiljnom poslu i ozbiljnom automobilu. Ne samo na prvi pogled. Drugi je bio još uvjerljiviji. Prvoklasna hi-tech izvedba do detalja pokazala je da iza projekta Aurus Senat stoji tehnološki proces najviše razine.

Nije bilo teško prepoznati budući Putinov predsjednički automobil, a to je postalo poznato već sljedećeg mjeseca, kad je Vladimir Putin na stazi Formule 1 u Sočiju trijumfalno provozao Aurus Senat, a na suvozačkom je mjestu bio egipatski predsjednik Abdel Fatah al-Sisi.

Priča s ruskom statusnom limuzinom izgleda vrlo uvjerljivo i sasvim izgledno. Dio je projekta “Kortež” (rus. Pratnja), u sklopu kojeg je planirano pet modela novog brenda: limuzina, predsjednička limuzina, kabriolet, SUV i minivan. Prvi kupac je Garaža za specijalne namjene, slavna ostava ruskih predsjedničkih automobila, utemeljena 1921. za potrebe prijevoza druga Lenjina i njegove obitelji. Naravno, sva vozila su posebno pripremljena i blindirana.

Od inauguracije 2004. Putin se vozio u Mercedes-Benzu S600 Pullman Guard, posebno pripremljenoj i blindiranoj S-klasi. No nakon što je Putin posrnulu Rusiju ponovno izdigao na razinu svjetske velesile, pokrenut je projekt cijele game vozila za Putina i najviše ruske dužnosnike. Prekida se praksa kupnje drugih vozila jer Rusija zaslužuje da njezin predsjednik vozi i ruski automobil. I to najbolji, pandan Rolls-Royceu posebne namjene, opremljen najboljim sustavima pasivne i aktivne zaštite.

Lenjinov Rolls

Zanimljivo, prvi u seriji ruskih “predsjedničkih” automobila bio je Delaunay-Belleville, luksuzni francuski automobil oznake SMT (Sa Majeste le Tsar), što na francuskom znači Njegovo Veličanstvo car. A Carska garaža, prethodnica Garaže za specijalne namjene, utemeljena je 1910. Za ruskog cara, njegovu obitelj i svitu na raspolaganju su bila 22 vozila, od toga četiri Delaunay-Belleville. Drug Lenjin je Garažu za specijalne namjene naslijedio od carske. No nakon što su dva francuska luksuzna automobila uništena (jedan u borbi, a jedan je nestao u klasičnom razbojstvu i krađi), Lenjin je 1921. nabavio Rolls-Royce Silver Ghost, tada najcjenjeniji automobil na svijetu. Komunisti su od početka voljeli luksuz…

Staljin je koristio Packard 12, koji mu je 1935. za poklon dao američki predsjednik Roosevelt. Taj slavni američki automobil sovjetski je vođa koristio na konferencijama u Teheranu, Jalti i Potsdamu. Ali kad je Sovjetski Savez 1945. postao svjetska velesila, Staljin je naredio da se utemelji tvrtka za proizvodnju automobila za rukovodstvo Sovjetskog Saveza – ime tvrtke, naravno, radnici su “spontano” odredili da bude imenovano po Velikom vođi – ZIS (Zavod imeni Stalina). Legenda kaže da je ZIL-115 čelnik Sovjetskog Saveza koristio samo protokolarno. Većinu vožnji odradio je u Packardu, pogotovo pri odlascima u svoju omiljenu daču.

Hruščov je dao novi zamah proizvodnji sovjetskih automobila, ali ime je logično promijenjeno u ZIL (Zavod imeni Lenina). Tako je bilo do raspada SSSR-a, a Jeljcin je prvi izabrao Mercedes-Benz S-klase, u blindiranoj i rastegnutoj verziji. Tradiciju je nastavio Putin, koji je na kraju odlučio vratiti ugled Rusije i 2013. pokrenuo projekt “Kortež”.

Rusko zlato

Činjenica da je neslužbeno, na najbolji i najupečatljiviji način predstavljen pola godine prije nego što je otkriven u rujnu 2018. na salonu u Moskvi, pokazuje da je ruski vrh itekako planirao poslovnu dimenziju cijelog projekta, zapakiranog u uvjerljivi brend Aurus Senat.

Aurus je složenica od “Aurum” (lat. zlato) i Russia, a činjenica da je izloženi primjerak bio u zlatnoj boji pokazuje namjere i očekivani doseg ruskog vozila. Senat je jedan od najstarijih i povijesno najvažnijih naziva za krovno upravljačko tijelo (parlament, skupštinu…) koje se koristio u Rimskom Carstvu, a danas je uobičajeni naziv u većini zemalja te najvažnijih svjetskih sveučilišta.
Danas više nije problem proizvesti vrhunski proizvod. Problem ga je brendirati i prodati. Pogotovo ako stvarate automobil klase Rolls-Royce.

Premda se mislilo kako uz RR nema mjesta za druge, Bentley, desetljećima simbol za manje luksuzan, ali sportskiji Rolls-Royce, prodaje se dvostruko bolje, a nakon neuspjeha sa samostalnim brendom, sve bolje se, pogotovo u Kini, prodaje Mercedes-Maybach. Zapravo, prodajne brojke ruše mit o dominaciji Rolls-Roycea – lani ih je širom svijeta, pod upravom BMW-a, prodano 3800. Istodobno je Bentley, nekad sestrinska marka i podbrend Rolls-Roycea, pod pametnom upravom Volkswagena, tijekom 2020. uknjižio gotovo trostruko bolji rezultat – 11.300. A najviše “kraljevskih” automobila prodao je Mercedes-Maybach – 12.000.

Projekt “Kortež” ima stratešku, državničku važnost za Rusiju jer se računa na najmanje 500 vozila svih namjena, od osnovne limuzine (5630 mm), produžene “predsjedničke” (6620 mm), SUV-a, minivana i kabrioleta za državnu, poslovnu i celebrity elitu Rusije. Pitanje je to i nacionalne sigurnosti jer Rusija ne može dopustiti da neka druga država, koliko god se činila bliskom, proizvodi automobil za vrhovnog lidera i vojnog zapovjednika druge najmoćnije sile na svijetu. Na današnjoj je tehnološkoj razini, na više načina, u automobil moguće ugraditi specijalnu prislušnu i drugu opremu, kontrolirati kretnju i ponašanje automobila. Rusija ne smije dopustiti da se njezin lider vozi u automobilu proizvedenom u drugoj zemlji.

Najbolji ikad

Konačno, ni kineski predsjednik neće se voziti u predsjedničkoj limuzini proizvedenoj izvan Kine. Aurus Senat, koji vozi Vladimir Putin, “posljednji ruski car” i nesumnjivo najjača osoba svjetske scene, jak je magnet za kupnju. Imati takav auto za posebne, bogate slojeve ljudi čak je veći imidž nego bilo koji Rolls-Royce, Bentley ili Mercedes-Maybach. Stoga je planirana proizvodnja 5000 vozila Aurus Senat.

Treba, odnosno trebalo je, samo proizvesti takvo vozilo, kvalitetom i izvedbom usporedivo, u bitnim detaljima i bolje od Rolls-Roycea, Bentleya i Mercedes-Maybacha. Ali, zar je to problem? Rusija može što poželi – napraviti najbolju podmornicu, najbolji lovački zrakoplov, najbolji helikopter, najbolje hipersonično oružje… Zar je problem napraviti i luksuzni automobil najviše klase, najbolje izvedbe, vrhunske kvalitete? Njet! Krećemo…

Rusi imaju sve: tehnološku razinu, gospodarsku moć, kapital, tržište. A proizvesti najbolji od najboljih nije problem, potrebna je samo strateška odluka. Imaju li Rusi iskustva i mogućnosti napraviti automobil najviše klase koji bi se mogao natjecati i na tržištu? Itekako, a u izradi ovog projekta obratili su se najvažnijim strateškim partnerima – Njemačkoj, zemlji s najvećim i najnaprednijim tehnološkim potencijalom za proizvodnju automobila, kakvih god hoćete, od malih do velikih, dizelskih do električnih, putničkih do specijalnih…

Tko god crtao Aurus Senat, teški je dizajnerski profesionalac, premda je “izmiješao” stilove Rolls-Royce Phantoma, Chryslera 300C i Bentley Mulsannea. A sve ukazuje na to da iza ovog ruskog automobilskog megaprojekta, glavom i bradom, stoje najjači njemački proizvođači BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen i Bosch! Svatko je donirao najbolje, a nema nikakve sumnje da je cijeli projekt dogovoren i odobren na relaciji Vladimir Putin – Angela Merkel.

Aurus Senat statusna je limuzina najviše klase, koja se proizvodi u osnovnoj dužini od 5630 mm i rastegnutoj od 6620 mm, s integralnim pogonom (4×4). Jedino što je izravno potvrđeno jest da iza osnovnog projekta bi-turbobenzinca 4.4 V8, snage 590 KS, koji se kombinira s elektromotorom od 46 kW, stoji Porsche i riječ je o izvedenici motora koji pokreće model Porsche Panamera. No snažniji motor 6.6 V12, snage 865 KS u osnovi je motor iz najsnažnije Serije 7, modela BMW M760Li, a izvedenica tog motora pokreće Rolls-Royce Phantom. No činjenica da je za prijenos snage izabran “ruski” automatski mjenjač 9-speed KATE R932 pokazuje da je u posao uključen i Mercedes-Benz. Zašto bi Rusi za male serije razvijali svoj mjenjač, kad takav već imaju Nijemci – Mercedesov 9G-Tronic?!

Osnovna verzija do stotke ubrzava za šest sekundi, snažnija za samo pet, a brzina je elektronički ograničena na 250 km/h. Izvedba i luksuz unutarnjih detalja, od najfinije kože, brušenog aluminija i plemenitog drva, najviše razine izvedbi sjedala, grijanja, ventilacije, vibriranja sjedala, do vrhunskih informacijskih sustava i gadgeta, digitalne instrumentne ploče i zaslona.

Puno jamstvo

Nije u pitanju samo izvedba, nego i kvaliteta izvedbe, u kojoj su sudjelovali najbolji njemački podisporučitelji. Dio tehnologije je, naravno prebačen u Rusiju, ali zbog malih serija, jasno je da je LED farove, upravljačku elektroniku i infotainment isporučio Bosch, koji je izravno uključen i u proces kontrole kvalitete.

Postavlja se pitanje zašto su BMW, vlasnik Rolls-Roycea, Volkswagen, koji u portfelju drži Bentley i Mercedes-Maybach, pristali pomoći projektu koji bi im mogao konkurirati? Prvo, riječ je o strateškim njemačkim interesima u suradnji s Rusima i tako je odredila Big Mamma (Angela Merkel). A drugo, Aurus Senat neće biti izravni konkurent Rolls-Royceu, Bentleyu i Mercedes-Maybachu. Za sve ima mjesta na globalnom tržištu svjetskih moćnika i bogataša i to će tržište u predstojećem razdoblju covida i post-covida rasti.

Planirana je posebna proizvodnja za potrebe Vladimira Putina i ruskih ministarstava. Ta će serija biti blindirana i opremljena svim sustavima pasivne i aktivne zaštite najveće razine. Blindirani Aurus Senat bit će otporan na napade iz zraka (dronovima), bojne otrove, a potpuno je hermetički zatvoren i otporan na potapanja. U tom segmentu ne može sve biti otkriveno, ali predsjednički će Aurus Senat, poput automobila Jamesa Bonda, slavnog filmskog Agenta 007, biti u stanju primiti udarce, ali i uzvratiti. Po tim će se standardima izrađivati i posebna vozila sa Specijalnu službu.

Proizvodnja u gradu Alabugi, ruskoj republici Tatarstan, trebala bi početi 2022., s godišnjom serijom od 5000 primjeraka. Računa se i na kinesko i arapsko tržište, gdje će automobil kakav vozi Putin biti prvorazredni hit. Bogati oligarsi već stoje u redu za narudžbe, a takvi će automobili biti zanimljivi i šeicima, celebrityjima, uspješnim biznismenima koji posluju s Rusijom. O kvaliteti se neće trebati brinuti jer sve će biti pokriveno potpunim jamstvom.

Cijena? Bit će povoljnija nego za osnovne modele Mercedes-Maybach, Bentley, a pogotovo Rolls-Royce. Kalkulira se s početnom cijenom nižom od 200.000 eura. No, na više, ovisno o željama i prohtjevima kupaca – nebo je granica. Prva tržišna godina, 2022. odredit će budućnost cijelog projekta, no izvjesno je da smo dobili novog i zanimljivog “igrača” u klasi luksuznih automobila.

Autor: 7DNEVNO
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});