Gošća sinoćnjeg Dnevnika RTV Herceg-Bosne bila je Lidija...
Kako riješiti prometnu gužvu u Širokom Brijegu: Kraljević kaže da je na stolu nekoliko opcija
Vrlo jako gospodarstvo, visoka stopa zaposlenosti, dobar standard u odnosu na ostatak države. Svime time se može pohvaliti Grad Široki Brijeg. No, jedan od gorućih problema središta Županije Zapadnohercegovačke je nedostatak parkinga te prometna gužva koja se zna stvarati u užem gradskom području i na vrlo frekventnoj magistralnoj dionici M6.1.
Stoga ako želite radnim danima proći kroz Široki Brijeg i u određenim dijelovima dana, morate se naoružati strpljenjem zbog poprilično usporenog prometa koji se pogotovo ogleda u poslijepodnevnim satima kada se najveći broj ljudi vraća s posla, piše portal Rtv-hb.com.
Stanje zna biti još gore ako se u isto vrijeme održava sućut u gradskoj mrtvačnici koja je blizu magistralne ceste, ili ako se dogodi bilo kakva nepredviđena situacija.
Činjenica je kako Županija Zapadnohercegovačka bilježi najveći rast (u postotcima) broja registriranih vozila u cijeloj Federaciji, a kako je Široki Brijeg županijsko sjedište i mjesto najvećim brojem stanovnika. Najveći broj tih registriranih vozila otpada upravo na njega. Službeni podaci govore kako ovaj grad ima ukupno oko 14.000 registriranih vozila.
A s obzirom na taj rast, kao i na rast stanovništva u gradskom području, geografski položaj, ali i mora se priznati, loše navike u prometu samih Širokobriježana, sve može dodatno eskalirati u idućim godinama. Čega su svjesni i u gradskoj upravi.
“Mi smo na tranzitnom putu Mostar-Split koji je najfrekventniji kako kažu u ovoj regiji. Sve to daje doprinos gužvi. Naš geografski položaj između brda, ne dopušta jednostavna rješenja”, ističe gradonačelnik Miro Kraljević za RTV HB.
Gužvi pogoduje i nedostatak parkinga u užem središtu grada, kroz koje većim dijelom prolazi jednosmjerna ulica. Stoga se razmišlja o izmještanju glavnih institucija na druge lokacije, korigiranju postojećih prometnica, rušenju pojedinih privatnih objekata, ali i uvođenju aparata za naplatu parkinga.
Osim uređenja kompleksnog prostora oko stare Duhanske stanice, priprema se projekt gradnje podzemne garaže i parkinga uz samu zgradu gradske uprave. Uskoro bi se trebao potpuno urediti postojeći parking prostor ispod hotela i robne kuće, a Kraljević navodi kako sa suradnicima uvelike razgovara o lokalitetu Vrace, koje bi u budućnosti Gradu na rijeci Lištici trebale dati novi urbani štih.
Većina Širokobriježana svjesna problema, neki od njih imaju i određene prijedloge, poput izgradnje nove obilaznice, pješačke zone u središtu grada ili izgradnje velikog parkinga u prostoru oko Duhanske stanice.
Očekivanja su velika i od buduće brze ceste Mostar-Široki Brijeg-Grude-Granica RH, no gradonačelnik smatra kako bi ona samo djelomično rasteretila promet u gradu. A s federalnog proračuna osigurana su sredstva za cestu Mokro-Belušine-Trn koja bi se trebala graditi do kraja godine.
ZADNJE VIJESTI
U okviru otvaranja Energetskog samita u Neumu, predsjednik V...
„Legitiman je i raspad BiH. Veći je problem što je srpsk...
Proširenje Europske unije u njenom je strateškom, ali i si...