googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Aerodrom s beskrajnom pistom za polijetanje i slijetanje

Autor: Punkufer.hr

Zračni promet povećava se iz godine u godinu. Nizozemski inženjer Henk Hesselnik iz Netherlands Aerospace Centrea zato vjeruje da treba radikalno promijeniti način dizajniranja zrakoplovnih luka, te je osmislio projekt po imenu Endless Runway (Beskrajna pista).

Riječ je o radikalnoj ideji koja uključuje kružnu pistu za polijetanje i slijetanje zrakoplova koja bi navodno trebala povećati brzinu funkcioniranja zračne luke, smanjila redove, ali i spriječila neke odgode zbog lošeg vremena.

Dizajn piste izbjegava fizičke probleme uobičajenih pista te nudi mogućnost točke slijetanja i polijetanja pojedinih zrakoplova iz bilo kojeg smjera.

Razmišljao sam kako izbjeći bočni vjetar koji izaziva pilotima probleme kod slijetanja. Potreban nam je sistem gdje letjelica može poletjeti i sletjeti u istim uvjetima. Rješenje je – krug, izjavio je Henk Hesselnik za Lonely Planet.

Što su bočni vjetrovi jači, to pilot mora više manevrirati za zrakoplovom. U slučaju kada jaki vjetrovi pušu u pistu pod kutom od 90 stupnjeva, ona se mora zatvoriti.

Pretpostavlja se da bi u normalnim meteorološkim uvjetima (bez mnogo vjetra) na beskrajnoj pisti moglo poletjeti tri zrakoplova u isto vrijeme. To je otprilike sličan scenarij kao i kod uobičajenih zračnih luka s četiri piste.

Na ovaj način skratio bi se dolazak na određenu destinaciju, jer letjelice više ne bi gubile vrijeme čekajući svoje red za polijetanje.

Autor: Punkufer.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});