googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Ceste u Posušju, Grudama, Velikoj Kladuši i Bužimu postaju magistralne

Autor: Dnevno.ba

SARAJEVO - Zahvaljujući inicijativi Federalnog ministarstva prometa i veza na čelu s ministrom Denisom Lasićem, na prostoru Federacije BiH povećava se broj magistralnih cesta. Tako bi se u red cesta o kojima će brigu ubuduće voditi Federacija BiH, odnosno Ceste FBiH, uskoro trebala svrstati regionalna cesta R-419 Jablanica - Posušje, cesta R-420 Posušje - Grude - Privalj, kao i regionalna cesta R-401 Velika Kladuša - Vrnograč - Radića Most - Bužim - Bosanska Otoka, piše Večernji list.

Prema inicijativi upućenoj Vladi FBiH iz resornog ministarstva, nova magistralna cesta koja će prolaziti kroz Posušje nosit će naziv M-17.5, dok će ona u Velikoj Kladuši imati oznaku M-4.3.

Značaj cesta

“Postojeće regionalne ceste R-419 i R-420 posljednjih su godina, zbog značajnog preusmjeravanja prometnih tokova u Hercegovini, dobile na značaju pa im se prosječan godišnji dnevni promet penje na više od 3000 vozila. Ovome u značajnoj mjeri doprinosi blizina granice s Republikom Hrvatskom, graničnih prijelaza i razvoj industrijskih kapaciteta (Violeta, Grafotisak, Feal, Veltplast…)”, navodi se u obrazloženju Ministarstva prometa i veza FBiH.

Nadalje ističu kako su se u poslijeratnom razdoblju općinska središta poput Gruda, Posušja, Širokog Brijega, Tomislavgrada i Jablanice razvila u gradska naselja koja sve više privlače i emitiraju magistralni promet. Iz Ministarstva prometa u svom obrazloženju dalje navode kako svemu ovome značajno doprinosi činjenica da na ovom području nema željezničkih pruga pa se sav prijevoz roba i putnika obavlja preko prometnica. To je, uz činjenicu da se u Grudama carine sve vrste roba iz uvoza, razlog što su u strukturi prometa značajno zastupljena teretna vozila.

Ove ceste su, objašnjavaju iz Ministarstva, dobile na značaju i zbog blizine mora pa je ovo područje u osnovi prirodno zaleđe Makarske rivijere, a cesta je od velikog značaja i za razvoj seoskog turizma u ovom dijelu Hercegovine. Kada je riječ o regionalnoj cesti R-401 Velika Kladuša – Vrnograč – Radića Most – Bužim – Bosanska Otoka, ona, objašnjavaju iz Ministarstva prometa i veza FBiH, predstavlja žilu kucavicu Unsko-sanske županije. Njezina dužina je 57 kilometara, u Velikoj Kladuši izlazi na malogranični prijelaz s Republikom Hrvatskom, u Otoci se veže na magistralnu cestu M-14 koja vodi ka granici entiteta i veza je za granični prijelaz s RH Bosanski Novi – Dvor te za Banju Luku.

Veliko opterećenje

“U Otoci se na R-401 veže lokalna cesta za Ivanjsku, također prema granici entiteta, koja je u opciji za brzu cestu u slučaju gradnje dionice autoceste Sisak – Dvor. Uz područje općine Bužim, ova cesta predstavlja glavnu prometnicu i osnovicu na koju se naslanjaju sve ostale prometnice, tako da na tim dionicama u stvarnosti ona funkcionira kao jedna gradska ulica s koje se širi i razvija cijelo naselje”, stoji u obrazloženju Ministarstva prometa i veza Federacije BiH.

Dodaju kako je zbog velikog opterećenja prometom u uvjetima gusto naseljenog područja s velikim brojem bočnih prometnica, izravnih priključaka i prilaza, ova prometnica promijenila svoju prvobitnu namjenu te je postala usko grlo za normalno odvijanje prometa uz pogoršanu sigurnost za sve sudionike u prometu, osobito pješake. Podsjetimo, inicijativom resornog ministra Lasića, prije nekoliko godina regionalne ceste R424 Mostar – Čitluk – Ljubuški te R423 Teskera – Hardomilje – Bijača prekategorizirane su u magistralnu cestu prvog reda te je brigu o njihovu održavanju preuzela Federacija BiH.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});