googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

FOTO: Pogledajte ovih 10 superautomobili koji nikada nisu ušli u serijsku proizvodnju!

Autor: Automobili.hr

Za većinu nas superautomobili su nekakvi misteriozni objekti koji se u sklopu naših života pojavljuju tek iza ponoći i isključivo su plod noćnih aktivnosti naših mozgova, no za neke ljude oni su opipljiva realnost. Donosimo listu 10 superautomobila koji bez obzira na stanje na vašem bankovnom računu i dalje mogu ostati samo san, budući da zbog raznoraznih razloga nikada nisu dospjeli u proizvodnju.

10. Honda HSV-010

asdasa m 11122015 1

Nakon dugo godina japanska je Honda napokon dovršila serijsku verziju nasljednika NSX-a i novinari diljem svijeta dobili su priliku isprobati ga, no priča o njemu započela je još 2010. godine kada je predstavljen trkaći automobil HSV-010 koji je trebao pripremiti teren za njegov dolazak. Međutim, zbog straha od krivog tempiranja Honda se uzvrpoljila i cestovna izvedba je obustavljena, a HSV-010 nastavio je svoju trkaću karijeru u sklopu Japanese Grand Touring Championship natjecanja.

9. Lamborghini Cala

asdasa m 11122015 2

Da se Volkswagen nije umiješao u cijelu priču oko Lamborghinija, ovo na fotografiji s vremenom je imalo potencijal postati ono što danas nazivamo Gallardo – baby Lambo sa središnje smještenim V10 motorom koji je osmišljen kao nasljednik modela Jalpa, čija je proizvodnja završila 1988. godine. Za Lamborghini ga je dizajnirala tvrtka Italdesign, a priča nije dospjela dalje od ovog prototipa iz 1995. godine.

8. Mercedes-Benz C111

asdasa m 11122015 3

Dizelski superautomobili s Mercedesovom značkom u ranim 1970-ima? Kao jedan od pionira dizelskih motora Mercedes-Benz je eksperimentirao s ugradnjom jednog takvog u supersportski automobil C111, s čijom je jačom izvedbom od 230 KS uspio srušiti čak devet brzinskih rekorda, a još je luđa stvar da su prve verzije bile opremljene Wankelovim rotacijskim motorom. Zbog vrlo zanimljive tehnologije, aerodinamične karoserije i para gullwing vratiju, bogataši su stajali u redovima kako bi ispisali čekove i gurali ih pod nos Mercedesovom osoblju. Nažalost, ostali su praznih ruku budući da je sve ostalo samo na eksperimentiranju.

7. TVR Cerbera Speed 12

asdasa-m-11122015-4.

TVR Cerbera Speed 12 konceptni je automobil koji savršeno opisuje razloge zašto britanska tvrtka toliko nedostaje na današnjoj karti proizvođača automobila. Njegov 7,7-litreni V12 motor koji je navodno razvijao skoro 1000 KS bio je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i omogućavao je automobilu ubrzanje do stotke za 2,9 sekundi i maksimalnu brzinu veću od one McLarena F1. Za cestovnu upotrebu ipak se pokazao malo previše stravičnim.

6. Volkswagen W12

asdasa m 11122015 5

Oduvijek sam gajio simpatije prema Volkswagenovom supersportašu W12, koji se udaljio od tvrtkinog imena „narodna kola“ koliko je to moguće. Gotovo je nevjerojatno da je ovaj automobil predstavljen davne 1997. godine budući da njegov dizajn i danas djeluje relativno moderno. Glavna ideja iza ovog projekta bila je pokazati javnosti da je Volkswagen sposoban izraditi pouzdan superautomobil i da je moguće prilagoditi njihovu tehnologiju (W12 motor i pogon na sve kotače) za ovakvu primjenu. Da je superautomobil s Volkswagenovom značkom kojim slučajem došao na tržište pitanje je koliko bi se ljudi odlučilo na kupnju. Za to grupacija ima neke druge tvrtke pod svojom kapom.

5. Lotus Esprit

asdasa m 11122015 6

Svi se s nostalgijom prisjećamo 2010. godine i auto salona u Parizu na kojem je jedno od najvećih iznenađenja definitivno priredio britanski Lotus, predstavivši čak pet novih i prilično fenomenalnih koncepata uz zdravu dozu priča o novom početku, ulaganjima i ekspanziji tvrtke. Nažalost, apsolutno sve se pokazalo kao previše optimistična bajka umjesto realnih planova. Najbliže serijskoj proizvodnji došao je novi Esprit.

4. Jaguar C-X75

asdasa m 11122015 7

Financijski sektor u skladu sa svjetskom ekonomskom krizom proglasio je Jaguar C-X75 neisplativim projektom. C-X75 predstavljen je kao napredni superautomobil s inovativnim pogonskim sklopom koji se sastoji od četiri električna motora i plinskih mikroturbina koje mogu puniti baterije. U kasnijim izvedbama futuristična je tehnologija ustupila mjesto konvencionalnom 1,6-litrenom motoru s unutrašnjim izgaranjem s četiri cilindra opremljenom s mehaničkim kompresorom i turbopunjačem kojemu u radu pomažu dva električna motora. Da priča ipak ne završi u potpuno negativnom tonu, automobil je dobio ulogu u novom nastavku filmova o Jamesu Bondu, no verzija na kino platnima osim vanjštine ne dijeli apsolutno ništa s inovativnim konceptom.

3. Cadillac Cien

asdasa-m-11122015-8

Kada pomislimo na Cadillac, pomislimo – superautomobili! Ne baš. No, američka tvrtka željela je dokazati da je sposobna prihvatiti izazov pa je 2002. godine predstavila supersportski Cien, Cadillac sa središnje smještenim 7,5-litrenim V12 motorom čijih se 750 „konja“ šalje prema stražnjim kotačima. Cienova monokok šasija i karoserija izrađeni su od aerogela, materijala s najnižom poznatom gustoćom danas.

2. Chrysler ME 4-12

asdasa m 11122015 9

Zapravo je nevjerojatno da je ovaj automobil uopće došao blizu proizvodnje, no priča se na kraju ipak nije realizirala. Riječ je o još jednom američkom supersportašu, ovoga puta Chryslerovom ME 4-12 čiji središnje smješteni 6,0-litreni V12 motor opremljen s čak četiri turbopunjača daje 850 KS. Potpuno funkcionalan prototip predstavljen je 2004. godine i sastoji se od niza dijelova izrađenih od kompozita ojačanih ugljičnim vlaknima i aluminija, a navedeno je ubrzanje do stotke za 2,9 sekundi i maksimalna brzina od 399 km/h.

1. Lamborghini Asterion LPI 910-4

asdasa m 11122015 10

Ovaj je talijanski grand tourer s dva sjedala najnoviji primjer automobila koji je uspio zadiviti javnost, a potom tiho otišao u zaborav. Čini se da proizvodnja ovakvog modela u usporedbi sa SUV-om Urusom koji je dobio zeleno svjetlo, za Lamborghini nije isplativa. Šteta, jer kombinacija modificirane Aventadorove šasije i Huracanovog 5,2-litrenog V12 motora s dodatnim elektromotorima u atraktivnoj karoseriji zaslužuju biti dio modernog svijeta. Nažalost, ne misle svi tako.

Autor: Automobili.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});