fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Pixabay / Ilustracija

U BiH prošli mjesec registrirano 948 novih automobila, izgleda da dizelaši i dalje vode glavnu riječ

Autor: Dnevno.ba

Trend prodaje novih vozila u Europskoj uniji i Bosni i Hercegovini se bitno razlikuje. Dok kupci u EU kupuju uglavnom benzince i hibride, bosanskohercegovački građani, odnosno pravna lica i dalje najviše vjeruju dizelima.

Broj registriranih vozila u Europskoj uniji u veljači zabilježio je rast od 10,1 posto, zahvaljujući porastu prodaje na glavnim tržištima poput Njemačke, Francuske i Italije. Međutim, kupci u razvijenoj Europi svoje povjerenje najviše daju benzincima (35,5 posto), klasičnim hibridima HEV (28,9 posto), pa tek onda dizelskim (12,9 posto) i električnim (12 posto) automobilima.

S druge strane, u Bosni i Hercegovini, broj registriranih novih putničkih i lakih komercijalnih vozila u februaru je također u “plusu” za više od 15 posto u odnosu na drugi mjesec prošle godine, što je dijelom zasluga i prestupne godine i dužeg mjeseca ove godine. Naime, prošli mjesec smo prvi put registrirali 948 novih automobila, od čega 805 putničkih (85 posto) i 143 privredna vozila (15 posto), podaci su koje bilježi IDDEAA.

Ilustracija: Željko Puhovski /CROPIX

Pola je dizelaša

Za razliku od strukture u Europskoj uniji, skoro polovinu registracija u našoj zemlji čine dizelaši, posebno što 80 posto dizelskih vozila završava u rukama pravnih lica, odnosno firmi i institucija BiH. Dakle, najveći broj novoregistriranih automobila u drugom mjesecu ove godine zabilježili su automobili pogonjeni dizelskim gorivom (45,6 posto), mada ni benzinci nisu bili previše daleko (42,2 posto).

Ako gledamo broj registracija svih hibridnih vozila, uključujući klasična HEV, priključna PHEV i blago hibridna vozila MHEV, njih je tek 97 primjeraka ili 10,2 posto registrirano protekli mjesec. Vjerojatno bi broj hibrida na našim ulicama bio veći da je Vijeće ministara BiH ranije smanjilo carinsku stopu na ovaj tip vozila s 15 na 5 posto.

I dok je u EU svako osmo registrirano vozilo bilo električno, bh. građani su prošli mjesec registrirali svega šest električnih vozila, tako da njihov udjel i dalje ostaje na minornih 0,63 posto. Međutim, iako subvencije još nisu “aktivne”, kupci ovih vozila će ih moći retroaktivno realizirati do kraja godine, ako Vlada Federacije BiH usvoji najavljeni program o sufinanciranju za ovu godinu, piše Klix.ba.

Hyundai obnovio svoj najjeftiniji SUV: Napravili su mali ali značajan iskorak

Međutim, nemoć bosanskohercegovačkog tržišta najbolje oslikava struktura između fizičkih i pravnih lica. Naime, nešto malo iznad trećine tržišta (36,4 posto) od ukupnog broja registriranih vozila u prošlom mjesecu pripada fizičkim licima. U statistici registracija po markama, Škoda je i dalje lider bh. tržišta s više od 21 posto novoregistriranih vozila ispred Volkswagena i Toyote.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});