Vozili smo: Robustan SUV velike tradicije u gradu je pitom, a na lošem terenu zvijer

Autor: dnevno.ba

RAV4 nije samo Toyotin prvi SUV, već prvi SUV model na svijetu. Predstavljen u Ženevi 1994. godine pokrenuo je trend koji akutalan i danas.

RAV4 skraćenica je za Rekreacijsko Aktivno Vozilo s pogonom na četiri kotača. Ovdje je riječ o petoj generaciji koja je predstavljena prošle godine, a napravljena je na novoj Toyotinoj GA-K platformi. RAV4 može se pohvaliti impresivnim rezultatima jer je u 26 godina prodano preko 10 milijuna primjeraka, što govori samo za sebe.

U odnosu na prethodnika, ovaj model je atraktivniji s puno oštrih linija. Zbog velike maske i oštrih LED svijetala sprijeda djeluje poput zmaja koji vas gleda ravno u oči. Agresivni ‘look’ nastavlja se kroz cijelu liniju sve do stražnjeg kraja gdje izvučena svjetla dodatno daju na atraktivnosti. RAV4 zadovoljiti će i pobornike sportskog štiha jer tu su dvije prave ispušne cijevi ispod stražnjeg branika

Vanjske linije prenesene su i na unutrašnjost. Materijali su puni mekane, ali čvrste gume što daje osjećaj kvalitete i robusnosti. Imate osjećaj kao da unutrašnji materijali nikada neće zaškripati pod teretom godina.

Položaj za upravljačem je povišen te se doista osjećate moćno dok upravljate ovim strojem. Veliki pretinci okružuju vas sa svih strana, ali su skriveni te se sjajno uklapaju u cjelokupni dizajn.

Glavni ekran istaknut je iznad cijele konzole kako vozač ne bi morao spuštati pogled. Osim što je osjetljiv na dodir ima i fizičke tipke što olakšava korištenje u vožnji. Sam medijski sustav je dosta japanski konzervativan, no tu su sjajne opcije APPLE CAR PLAY i ANDROID AUTO. Instrumentalna ploča kombinacija je analognog i digitalnog. Vrlo je jednostavna za korištenje, a vozaču nudi apsolutno sve potrebne informacije.

Straga, pak, ima mjesta napretek, što je i očekivano. Prtljažnik je veličine 580 litara, a otvara se automatski, pritskom na tipku. Kada se preklope stražnja sjedala dobiva se potpuno ravan pod za veliki teret. Ono što nas je začudilo kod ovog terenca je truba koja je začuđujuće piskutava i nimalo ne pristaje ovakvom robusnom vozilu.

RAV4 brine se i za vašu sigurnost jer je opremljen sustavom automatskog kočenja, adaptivnim tempomatom stražnjom kamerom, parking senzorima i Lane Assistom koji će vas sigurno držati u vašoj traci.

Kao i kod većine Toyotinih modela ni RAV4 ne dolazi u dizel varijanti. Mi smo na testu imali ‘čistog’ benzinca kojeg pokreće dvolitreni motor snage 175 konjskih snaga uparen s odličnim CVT automatskim mjenjačem. Riječ je o tzv. ‘suhom’ bezstupanjskom mjenjaču koji simulira rad klasičnog automatika te se sjajno snalazi u gradskoj vožnji.

Osim u gradu, RAV4 je uglađen i na autocesti iako malo bučniji što je normalno obzirom na masu vozila. Agresivnija vožnja nije ono čime se ovaj model želi dičiti. Za one koji su željni više ‘konja’ tu je hibridna verzija od 225 KS, a na tržište uskoro dolazi i plug-in hibrid od 306 KS.

Neravni teren i offroad vožnja je mjesto gdje se RAV4 osjeća kao doma zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača. Tu je čak šest modova vožnje – NORMAL, ECO, SPORT, SNOW, MUD&SAND i ROCK&DIRT. Posljednja dva mu omogućuju da s lakoćom prelazi preko neravnih i mekanih terena, a za potpunu pomoć tu je sustav koji sprečava proklizavanje na nizbrdici.

Neravni teren i offroad vožnja je mjesto gdje se RAV4 osjeća kao doma zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača. Tu je čak šest modova vožnje – NORMAL, ECO, SPORT, SNOW, MUD&SAND i ROCK&DIRT. Posljednja dva mu omogućuju da s lakoćom prelazi preko neravnih i mekanih terena, a za potpunu pomoć tu je sustav koji sprečava proklizavanje na nizbrdici.

RAV4 je izvrstan SUV iza kojeg stoji povijest i godine usavršavanja. Riječ je o pravom gradskom šminkeru koji se ne boji teških terena što je danas rijetkost. Cijena od 300 tisuća kuna stavlja ga u prosjek klase, no za taj novac dobivate istinski SUV iza kojeg stoji Toyotino ime.

Specifikacije:

Toyota RAV4 MY20 2.0 Direct Shift AWD

Paket opreme: Elegant

Motor: Benzinski, 4 cilindra, 1987 ccm3

Pogon: 4×4

Snaga: 175 KS

Okretni moment: 121 Nm

Ubrzanje 0-100: 11,0 sek

Maksimalna brzina: 190 km/h

Mjenjač: Automatski, CVT

Prosječna potrošnja na testu: 9,2 l/100km

CO2: 136 g/km

Cijena testnog modela: 297.300,00 HRK

Autor: dnevno.ba

ZADNJE VIJESTI