fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Foto: Pixabay

Gaming industrija jedan od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije

Autor: dnevno.ba/hina

Gaming ili industrija računalnih igara stalno raste i u Hrvatskoj, gdje je puno mladih talenata i znanja za daljnji razvoj tog segmenta, u koji se sve više uključuje i umjetna inteligencija, istaknuo je u ponedjeljak američki dizajner videoigara John Alfonso Romero na konferenciji o gamingu Sveučilišta Algebra.

Algebra je na toj konferenciji o budućnosti razvoja gaminga pod nazivom “Future Perspectives of Game Development: Education, Creativity & Business Opportunities”, koja traje tri dana, od 21. do 23. siječnja, s uključenim i e-sport turnirom, okupila više stotina sudionika, stručnjake.

Na konferenciji su izneseni podaci da je gaming industrija u svijetu 2022. ostvarila prihode od oko 185 milijardi američkih dolara, a da će to do 2025. globalno biti i iznad 300 milijardi dolara, čime je to jedan od najunosnijih i najbrže rastućih sektora svjetske ekonomije.

Alfonso Romero je posebni uzvanik-predavač, koji je s publikom podijelio iskustva u razvoju igara.

On je legenda u gamingu, jer se njegova igra “Doom”, kao jedna od popularnijih diljem svijeta, igra već više od 30 godina, od kada su se stvari, kako je kazao, dosta promijenile, i tehnologija, i uređaji, ali i edukacija i potražnja. Poznate su i druge njegove igre, a promovira i tzv. FPS (first person shooter) žanr, te se i njegova nova knjiga zove “Doom Guy: Life in FPS”, o čemu je također govorio na konferenciji.

Knjigom, kao i predavanjem u Algebri, zapravo predstavlja svoju osobnu i povijest FPS-a.

Pohvalio je hrvatsku inačicu “Global Game Jam-a. To je ocijenio dobrim formatom za razmjenu iskustva, uz napomenu da dobra ideja, kvaliteta i upornost najčešće nađu i tržište i investitore.

– Poznato je da je gaming industrija prihodima već premašila filmsku i glazbenu i nadam se da će se nastaviti razvijati u dobrom smjeru, kazao je Romero, dodavši da u vrijeme kada je on počinjao nije bilo ni studija ni edukacije za tako nešto, što danas postoji u mnogim zemljama.

S time se složio i rektor (profesor i suosnivač) Sveučilišta Algebra Mislav Balković podsjetivši da su u 2023. pokrenuli novi, prvi u Hrvatskoj prijediplomski četverogodišnji studij razvoja računalnih igara s namjerom zahvaćanja studenata koji razmišljaju izvan okvira te koji su sposobni kreativno pronalaziti rješenja kompleksnih problema.

– U prvoj smo generaciji upisali 30 polaznika, i to se već sada pokazuje dobrim. Vjerujemo da će i ti studenti, kao i većina naših drugih, s drugih smjerova, poslove naći i uči u industrije već tijekom studiranja, a svime time želimo kvalitetno podržavati postojeću i buduću gaming zajednicu u Hrvatskoj te pratiti i prilagođavati se trendovima, novim znanjima i vještinama. U svemu su važni i novi modeli i izvori financiranja, ali i programi poticaja koje imaju mnoge zemlje, rekao je Balković.

Dodao je i da se na studiju za gaming kombiniraju programerska znanja i vještine, dizajn i razne umjetničke smjerove, što su potvrdili i predstavnici nekoliko domaćih i regionalnih tvrtki (Nanobit, Croteam, RawFury, Pine Studio i drugi).

Autor: dnevno.ba/hina
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});