fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

RAVNOMJERNI REGIONALNI RAZVOJ: Hercegbosanska Županija napuštena od svih!?

Autor: Dnevno.ba

LIVNO - Na prostoru BiH gradi ili se planira graditi veći broj prometnica za što je već osigurano najmanje 2 milijarde KM što iz vlastitih sredstava koja su jednim dijelom povučena i s naših prostora te kreditna i druga sredstva koja ćemo i mi vraćati.

Trenutno se u Federaciji BiH grade slijedeće prometnice:

1. Na koridoru Vc: :

a) Vranduk – Ponirak (5,3 km);
b)Ponirak – Vraca (2,7 km);
c) Tunel Zenica – Donja Gračanica (4 km);
d) Klopče – Donja Gračanica (5,8 km);
e) Drivuša – Klopče (2,3 km);
f) Buna – Počitelj (7,2 km) i
g) Počitelj – Zvirovići (11,1 km).

2. Prva faza brze ceste Prača – Goražde – tunel Hranjen duljine 5,5 km.

U tijeku je provođenje natječajne procedure za izgradnju slijedeće prometne infrastrukture:

a) Putnikovo Brdo – Medakovo;
b) Poprikuše – Nemila;
c) Nemila – Vranduk;
d) Tarčin – Ivan;
e) Kvanj – Buna i
f) Sarajevska obilaznica.

Pored navedeni prometnih infrastrukturnih projekata najavljuje se izgradnja ili se gradi brza cesta Lašva
– Travnik, magistralna cesta Stolac – Neum kao i neki drugi prometni infrastrukturni projekti.

Ako se na karti pogleda kuda nas vode ti prometni pravci lako je doći do zaključka da se
Hercegbosanska županija navedenim prometnim rješenjima zaobilazi te promet ljudi i roba preusmjerava s našeg prostora na druge prostore.

Očito da je izgradnja ovakve prometne infrastrukture podržana od strane i naših političkih predstavnika i da se realizira plan one grupacije političara s prostora naše Županije koji su davali izjave i ostali živi da
nije dobro zalagati se za izgradnju autoceste i brzih cesta u Hercegbosanskoj županiji odnosno tada
općini sada gradu Livno jer nam iste polove prostor i otežavaju gospodarski razvoj.

Kada će i hoće li uopće neko od trenutno vladajućih posebno onih koji za sebe vole reći da su stožerni
doći do pameti i dati potporu i zalagati se za izgradnju većih prometnih infrastrukturnih projekata na
prostoru naše Županije ostaje nam da se nadamo da će progledati, ako neće oni nadamo se da hoće oni
koji imaju veliki interes i da na ovom prostoru ostanu živjeti ljudi, jer u najmanju ruku žalosno je da na
prometnicama u našoj Županiji nije bilo većih zahvata.

One koji često u svojim javnim nastupima ističu da je zbog realiziranja odgovarajućih projekata na
određenom prostoru bitno da imamo na vlasti iste političke opcije od općinske do državne razine, iako bi
to po nama trebalo biti najmanje bitno, pitamo šta je s prometnicama u Hercegbosanskoj županiji:

1. Autocesta Banja Luka–Mlinište-Glamoč-Livno-granični prijelaz „Kamensko“-Republika Hrvatska ili

Autocesta Banja Luka–Mlinište-Glamoč-petlja Livno-tunel Kamešnica-Sinj

2. Brza cesta Bugojno-Kupres-Šujica-Livno-spoj autoceste Banja Luka-Livno-Republika Hrvatska, petlja
Šujica-Tomislavgrad-Posušje-Mostar

3. Magistralna cesta Mostar – Široki Brijeg – Posušje – Tomislavgrad – Livno – Drvar – Bihać –
Republika Hrvtaska. (link: https://docdro.id/Sqyly0a).

Pored navedenih većih prometnih infrastrukturnih projekata u Hercegbosanskoj županiji postoji potreba
za izgradnju još nekih zahvata kao što su obilaznice oko općinskih/gradskih središta i neki drugi zahvati.

Umjesto realizacije tih većih prometnih infrastrukturnih projekata predstavnici političkih stranaka u vlasti na prostoru Hercegbosanske županije okrenuli su se međusobnoj borbi za vlast te međusobnoj borbi za realiziranje projekata kao što je projekat od posebnog značaja za sadašnjeg predsjednika Vlade
Hercegbosanske županije Ivana Jozića, a to je nastavak izgradnje nogostupa u mjestu Priluka, koji usput
rečeno upravo vodi do njegovog obiteljske kuće.

Dok su se naši zabavili sami o sebi dotle neki drugi pretvaraju svoj prostor u velika gradilišta, a naših
prostora se sjete samo kad im ovaj prostor zatreba za neke aktivnosti koji bi teško prošle na njihovom
prostoru kao što je uništavanje minsko – eksplozivnih sredstava na otvorenom, proglašenje
(konzerviranje) Livanjskog polja zaštićenim područjem pa ne bi bilo čudno ni da se razmišlja o smještaju
migrantskog centra na našem slabo naseljenom prostoru.

Da ne govorimo o tome da su nam čak i pravili izravne štete svojim odlukama vršeći prekategorizaciju
graničnog prijelaza Kamensko čime su onemogućili odnosno otežali promet roba biljnog i životinjskog
porijekla, a granični prijelaz Vaganj ostavljaju u stanju privremenog prometa ljudi iako je po obećanjima
političara iz stožerne stranke to odavno trebao biti stalni granični prijelaz za promet putnika.

Ovim svojim radnjama koje očito nisu slučajne već su plod planiranih aktivnosti ovaj prostor pretvoren je u slijepo crijevo Federacije BiH koje su do sada imale potporu političara s prostora Hercegbosanske
županije koji su na višim razinama jer njihovo nezalaganje, šutnja, nezainteresiranost za ovaj prostor
nekima je bio znak da pored njih mogu raditi što ih volja s ovim prostorom, navodi se u priopćenju
Županijske neovisne liste.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});