fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

BMW- ova futuristična verzija koja je konkurencija Tesli!

Autor: Automobili.hr

Riješimo jednu stvar odmah na početku. Da, ovaj koncept nepoznatog imena, čije su fotografije prerano izašle u javnost na internet portalu CarNewsChina, uvreda je za sve ljubitelje bavarskog proizvođača koji tek sada polako dolaze k sebi nakon šoka koji su doživjeli predstavljanjem modela i3.

No, kao što je i3 našao svoje obožavatelje, tako će se naći i neki manje tradicionalni entuzijasti koji će vidjeti potencijal u ovom mišungu 1990-ih godina i futurizma.

Ipak, stavimo izgled na stranu i fokusirajmo se na ono što se nalazi duboko skriveno u utrobi ovog čudovišta. Zapravo, u to što je tamo još nitko nije siguran budući da nema službene objave za medije, no nakon prvotnih nagađanja da se radi o vodikovim ćelijama, sada je izašla informacija o nešto više konzervativnom pristupu. Za pogon se navodno brine 2-cilindrični benzinski motor obujma jedne litre u kombinaciji s elektromotorom, što je konfiguracija koja podsjeća na Volkswagenov model iz ograničene serije XL1 uz razliku što tamo kuca dizelsko srce.

Vol-XL1 13112015 1

Još jedna poveznica s Volkswagenovim futurističnim modelom osnovni je oblik karoserije koji je kod oba automobila osmišljen tako da je sve moguće podređeno aerodinamici, uključujući i retrovizore umjesto kojih je postavljena mala kamera. Kod BMW-a je to rezultiralo iznimno niskim koeficijentom otpora zraka od 0,18, što je nešto bolje od XL1 (0,19) i dosta bolje od Tesle Model S, koja uz mnogo više uobičajenu formu automobila ima rezultat od 0,24.

Vol-XL1 13112015 3

Uz efikasno strujanje zraka i ekonomičan pogonski sklop, veliku ulogu kod ovog automobila ima i mala masa. Iako nije poznat točan podatak, ona bi trebala imati nisku vrijednost zahvaljujući konstrukciji automobila od ugljičnih vlakana po uzoru na ostatak „i“ obitelji. Što u konačnici to sve znači za potrošnju? Prema navodima ona bi trebala iznositi nevjerojatnih 0,33 l/100 km, što treba uzeti uz poveću žlicu soli, no isto tako ne treba zaboraviti činjenicu da je XL1 na testu Auto Expressa u stvarnim uvjetima trošio 0,7 l/100 km, odnosno 1,4 l/100 km uz težu nogu na gasu. BMW-ov koncept obećava još impresivnije brojke, a i performanse bi trebale biti na višoj razini – ubrzanje do 100 km/h unutar 7 sekundi i maksimalna brzina od 180 km/h.

Vol-XL1 13112015 2

Autor: Automobili.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});