fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

(FOTO) Zavirite u Toyotinu europsku tvornicu: Potpredsjednik ove marke otkriva što se događa iza kulisa pri izradi novog Yarisa

Autor: dnevno.ba

Nova Toyota Yaris nastavlja osvajati srca i umove širom Europe što dokazuju i brojke.

Naime, jedna od pet Toyotinih stranaka se odlučuje za Yaris. Kupce, među ostalim, privlači i zbog sigurnosti koja je najbolja u klasi, a koje se u Yaris ugrađuju kao standardna oprema. Stoga, nije nikakvo iznenađenje da potražnja za Toyotom Yaris nadmašuje trenutne proizvodne kapacitete.

“Sredinom ožujka, covid-19 se je širio Europom te smo 18. ožujka odlučili usklađeno zaustaviti proizvodnju u svim našim tvornicama, sukladno naglom usporavanju tržišta i ograničenjima koje su vlade postavile. Pet tjedana kasnije, TMMF je bio prva Toyotina tvornica u Europi koja je ponovno započela svoje aktivnosti uz stroge zdravstvene i sigurnosne protokole. Svi su bili posvećeni osiguravanju proizvodnje završnih količina prethodne generacije i pravovremenom početku proizvodnje nove, četvrte generacije Yarisa”, prisjetio se izazovne 2020. godine Marvin Cooke izvršni potpredsjednik Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), gdje se proizvodi novi model.

“Napori koje smo uložili najbolje se mogu sažeti kao pametna kombinacija izobrazbe ljudi, automatizacije s ljudskim dodirom i nove proizvodne tehnike”, dodao je.

Foto: Toyota Europe / Samuel Dhote

Sigurnosti svakako doprinosi i krutost karoserije čemu je prethodila misija zamijene više od 70% robota u tvornici. “Neka od zavarivanja, primjerice, se mogu obavljati dok se automobil kreće na pokretnoj traci. Zahvaljujući povezivanju, roboti se sada bolje održavaju, a kvarovi se brže otkrivaju”, otkriva Cooke.

Foto: Toyota Europe

Ipak, dodaje kako “roboti nisu uvijek prvi odabir, pa ljudi ostaju u srcu Toyotinog proizvodnog sustava”.

S obzirom na to da mnoge stranke biraju dvobojnu izvedbu Yarisa, mnogo je pažnje uloženo u povećanje kapaciteta u Lakirnici skraćivanjem trajanja postupka. Roboti tako omogućavaju da većina automobila kroz lakirnicu prođe samo jednom, umjesto dva puta.

Prilagodba je uključivala i povećanje nekih radionica, no ukupna površina tvornice od 180.000 m² je očuvana. Za novi Yaris se veći broj dijelova radi unutar kuće.

Foto: Toyota Europe.

“TMMF cilja dosegnuti nultu emisiju CO2 u tvornici do 2040., deset godina prije Izazova okoliša 2050. koji je Toyota globalno postavila“, kaže Cooke.

TMMF je oduvijek mjesto proizvodnje Yarisa te je svjedočio radu proizvodnje preko četiri milijuna vozila, kroz četiri generacije od predstavljanja na tržištu 2001. godine.

“Ove godine će tvornica u Francuskoj dodati i drugi model, Yaris Cross, koji se gradi na istoj platformi kao i Yaris. Zahvaljujući tome, proizvodni kapacitet će dosegnuti rekordnih 300.000 vozila“, objašnjava Cooke.

Foto: Toyota Europe

Osim TMMF-a, Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) u blizini Praga će također započeti proizvodnju Yarisa kasnije ove godine. TMMCZ je bivša tvornica Toyota Peugeot Citroën Automobile koja je preimenovana nakon što je TME postao jedini vlasnik 1. siječnja 2021.

Foto: Toyota Europe

Pored snažne posvećenosti proizvodnji Yarisa u Europi, tu je smješten i čitav niz dobavljača, kao i Toyotin konstruktorski i dizajnerski centar ED² na jugu Francuske, te Odjel za istraživanje i razvoj, proizvodno inženjerstvo i podršku dobavljačima i nabavu u TME Tehničkom centru u Zaventemu, u blizini Bruxellesa.

To znači da je novi Yaris ne samo proizveden u Francuskoj, nego su ga Europljani i obimno ispitivali i razvijali na europskim cestama, za Europljane.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});