Stručnjak za automobile dao je ko...
Slavna buba u Tehničkom muzeju Nikola Tesla
ZAGREB - Automobil je u sačuvanom izvornom stanju, ima 130.000 prijeđenih kilometara, ovjeren je servisnom knjižicom, originalnim računom kupnje i u voznom je stanju.
Tehnički muzej Nikola Tesla obogatio je nedavno svoj fundus za novi eksponat – legendarnu VW Bubu, svojevrsni automobil – fenomen koji je u svjetskim razmjerima odigrao jednu od najvažnijih uloga u masovnoj motorizaciji, odmah nakon Forda T.
“Nakon što je 2015. nabavljena Zastava 750, kolokvijalno poznatija kao Fićo, Muzej je u posljednjem tjednu 2018. u svoj fundus upisao i glasovitu Volkswagen Bubu. Ta su dva automobila bili pojam individualne mobilnosti na ovim prostorima”, ističe se u obavijesti zagrebačkog muzeja.
Buba je otkupljena od prvog vlasnika, koji ga je kao jedan od prvih primjeraka VW Bube proizvedenih u tada novoj Tvornici automobila Sarajevo (TAS), preuzeo 16. siječnja 1974. Sarajevo je bila jedna od 20 svjetskih lokacija na kojima se Buba svojedobno proizvodila.
Automobil je u sačuvanom izvornom stanju, ima 130.000 prijeđenih kilometara, ovjeren je servisnom knjižicom, originalnim računom kupnje i u voznom je stanju.
U automobil je ugrađen četverocilindarski benzinski boxer motor obujma 1192 ccm i snage 25 kW/34 KS. Najviša brzina koju je mogao postići bila je 115 km/h.
Automobil je otkupljen zahvaljujući sredstvima Grada Zagreba, Gradskog ureda za kulturu.
Priča Volkswagenu počinje 1937. u Berlinu, gdje je osnovana tvrtka kroz koju su nacionalsocijalisti instrumentalizirali svoju viziju narodnog automobila kao besklasnog elementa. Ideja Ferdinanda Porschea upakirana u neugledni koncept Bube bila je temeljem današnjega velikoga njemačkog automobilskog koncerna.
Godinu dana kasnije, sada pod imenom Volkswagenwerk GmbH, postavljeni su i temelji tvornice i grada – današnjeg Wolfsburga. Prvi civilni automobil proizveden je nakon Drugoga svjetskog rata. Tvornica je pod britanskom upravom i ponovno je dignuta iz pepela te u prosincu 1945. počinje serijska proizvodnja Bube.
Nakon što je u listopadu 1949. Njemačka ponovno preuzela Volkswagen, uz pomoć Bube i Transportera marka će ubrzo postati najprepoznatljivijim simbolom njemačkoga gospodarskog čuda.
Od 1952. godine se prodaje u 83 države, u Njemačkoj se proizvodila do 1978. do kada je proizvedeno ukupno 16.255.500 primjeraka. Silaskom posljednje klasične Bube s traka tvornice Puebla (Meksiko) 2003. proizvodnja Bube, nastale na ideji Ferdinanda Porschea, je zaključena na 21.529.464 proizvedenih primjeraka.
ZADNJE VIJESTI
Independent Advisor Car Insurance napravio je mini teorijski...
Ljubitelji automobilizma, pripremite se za nezaboravan viken...
Promjene u zvuku motora vašeg automobila mogu biti znak raz...