fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Slavna buba u Tehničkom muzeju Nikola Tesla

Autor: 7Dnevno

ZAGREB - Automobil je u sačuvanom izvornom stanju, ima 130.000 prijeđenih kilometara, ovjeren je servisnom knjižicom, originalnim računom kupnje i u voznom je stanju.

Tehnički muzej Nikola Tesla obogatio je nedavno svoj fundus za novi eksponat – legendarnu VW Bubu, svojevrsni automobil – fenomen koji je u svjetskim razmjerima odigrao jednu od najvažnijih uloga u masovnoj motorizaciji, odmah nakon Forda T.

“Nakon što je 2015. nabavljena Zastava 750, kolokvijalno poznatija kao Fićo, Muzej je u posljednjem tjednu 2018. u svoj fundus upisao i glasovitu Volkswagen Bubu. Ta su dva automobila bili pojam individualne mobilnosti na ovim prostorima”, ističe se u obavijesti zagrebačkog muzeja.

Buba je otkupljena od prvog vlasnika, koji ga je kao jedan od prvih primjeraka VW Bube proizvedenih u tada novoj Tvornici automobila Sarajevo (TAS), preuzeo 16. siječnja 1974. Sarajevo je bila jedna od 20 svjetskih lokacija na kojima se Buba svojedobno proizvodila.

Automobil je u sačuvanom izvornom stanju, ima 130.000 prijeđenih kilometara, ovjeren je servisnom knjižicom, originalnim računom kupnje i u voznom je stanju.

U automobil je ugrađen četverocilindarski benzinski boxer motor obujma 1192 ccm i snage 25 kW/34 KS. Najviša brzina koju je mogao postići bila je 115 km/h.

Automobil je otkupljen zahvaljujući sredstvima Grada Zagreba, Gradskog ureda za kulturu.

Priča Volkswagenu počinje 1937. u Berlinu, gdje je osnovana tvrtka kroz koju su nacionalsocijalisti instrumentalizirali svoju viziju narodnog automobila kao besklasnog elementa. Ideja Ferdinanda Porschea upakirana u neugledni koncept Bube bila je temeljem današnjega velikoga njemačkog automobilskog koncerna.

Godinu dana kasnije, sada pod imenom Volkswagenwerk GmbH, postavljeni su i temelji tvornice i grada – današnjeg Wolfsburga. Prvi civilni automobil proizveden je nakon Drugoga svjetskog rata. Tvornica je pod britanskom upravom i ponovno je dignuta iz pepela te u prosincu 1945. počinje serijska proizvodnja Bube.

Nakon što je u listopadu 1949. Njemačka ponovno preuzela Volkswagen, uz pomoć Bube i Transportera marka će ubrzo postati najprepoznatljivijim simbolom njemačkoga gospodarskog čuda.

Od 1952. godine se prodaje u 83 države, u Njemačkoj se proizvodila do 1978. do kada je proizvedeno ukupno 16.255.500 primjeraka. Silaskom posljednje klasične Bube s traka tvornice Puebla (Meksiko) 2003. proizvodnja Bube, nastale na ideji Ferdinanda Porschea, je zaključena na 21.529.464 proizvedenih primjeraka.

Autor: 7Dnevno
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});