fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

OGROMAN USPJEH Riječki Surf’n’Fries u SAD-u, otvorit će 300 dućana

Autor: Index.hr

Najuspješniji hrvatski franšizni lanac Surf’n’Fries, koji su pokrenuli Riječani Andrija Čolak i Denis Polić, proširio je usred epidemije posao na Sjedinjene Američke Države.

Kako je na Facebooku objavio Andrija Čolak, jučer su otvorili prvi dućan, a tijekom idućih pet godina planiraju ih otvoriti još 300, prenosi Index.

Ugovor s Walmartom, planiraju 300 dućana

“Stigao je i taj dan! SURF’N’FRIES JE KRENUO U OSVAJANJE AMERIKE!!! Ovo je prvi od planiranih 300+ dućana koji se otvorio na današnji dan. Zadnjih godinu i pol dana smo danonoćno radili na otvaranju Američkog tržišta. Još krajem prošle godine uspjeli smo potpisati ugovor s Walmart-om, najvećim retail lancem na svijetu u kojem otvaramo naše dućane. Do sada niti jednom europskom brandu nije pošlo za rukom dobiti ugovor s Walmart-om, a kamoli graditi nacionalni QSR lanac u Americi, mi smo uspjeli zbog pravog timing-a, pravih ljudi s kojima smo radili i koncepta u koji smo beskrajno vjerovali. Bili smo voljni napraviti mnoge promjene poput proširenja meni-a u tkz. „full menu“ što znači da imamo sve od doručka, preko chicken burgera, pa do deserta.

Također, zbog specifičnosti tržišta morali smo promijeniti i ime jer „Surf“ u Americi podrazumijeva riblje proizvode, a naše pozicioniranje je u „chicken“ segmentu, tako je nastala „surfajuća kokoš“ odnosno SURFIN’ CHICKEN (ovo nije bila niti malo laka odluka). Trenutno je u procesu otvaranja 12 lokacija, od toga 10 u Texasu i 2 Kaliforniji. Za sada je odaziv franšizera izvrstan jer pred potpisom imamo još 50 lokacija. U planu je otvaranje preko 300 lokacija u sljedećih 5 godina samo u Walmartu, planiramo razvijati i druge formate poput Drive Through i sl. Sve ovo smo odradili vlastitim snagama, bez vanjskog financiranja, u doba kada su nam svi dućani bili pozatvarani zbog pandemije te su nam prihodi bili ravni nuli.

Nevjerojatno je koliko se može postići s jako malo samo ako nešto dovoljno jako želiš i vjeruješ (i ne odustaješ dok luđački guraš naprijed). Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez naših franšizera koji su vjerovali u brand, koncept i nas, pa im zato veliko hvala! Također, veliko hvala svima koji su bili uz nas zadnjih 12 godina i trpjeli poprilično lude ideje, ali evo nekad se i najluđe ideje ostvare ? ….huh sad mi je lakše jer sam morao šutiti o ovome mjesecima… ?  HVALA SVIMA!!!!”, objavio je Čolak na Facebooku.

Otvorili mali lokal u Rijeci i posao je eksplodirao

2009. godine Surf’n’Fries nije bio zamišljen kao franšizni lanac – ideja je bila otvaranje malog lokala u Rijeci u kojem bi se prodavao pomfrit, pa se polako širiti – no posao je eksplodirao, te danas imaju preko 70 franšizera u skoro dvadeset zemalja svijeta. Osim u Hrvatskoj, Surf’n’Fries danas radi u Austriji, Njemačkoj, Norveškoj, Irskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Iranu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Vijetnamu, Južnoafričkoj Republici, te susjednim zemljama – Sloveniji, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori. U ovoj godini bit će otvoreni lokali i u Kuvajtu, Australiji i Indiji.

Andrija Čolak, suosnivač Surf’n’Friesa, za Index je prije dvije godine rekao da ih je na ulazak u ovaj posao inspirirao jedan riječki lokal u kojem se prodavao pomfrit, a koji je bio vrlo popularan 70-ih godina.

“Na ideju je došao Denis nakon što smo prodali svoju prvu tvrtku i došli do nešto kapitala i onda se pitali, što sad? Uglavnom, ideja je bilo ‘reinventati’ pomfrit, a inspiracija je došla od jednog pomfrit dućana koji je u Rijeci radio 70-ih godina i bio je vrlo popularan. Počeli smo raditi na ambalaži koja je i danas inovativna i drži ključnu vrijednost cijelog branda. Franšiza nije inicijalno bila u planu već smo mislili razvijati vlastiti lanac malih pomfrit dućana. Iskreno, nismo baš previše imali pojma što radimo, međutim išli smo srcem u posao.

Nakon 2-3 mjeseca taj mali dućan od 27 m2 u Rijeci je doslovno eksplodirao prometom, u prvoj godini smo u prosjeku prodavali 1000 porcija na dan! Vrlo brzo su počeli dolaziti prvi ljudi koji su nas pitali kako bi oni isto mogli otvoriti u njihovim gradovima. Tu smo se tek zamislili i shvatili ako ne nađemo neki odgovor za zainteresirane da će najvjerojatnije oni otvoriti svoje verzije i zatvoriti nam tržište. Franšiza je bila najmudrije rješenje i krenuli smo u tom smjeru. Već krajem 2009., znači niti godinu dana od otvaranja prvog dućana u Rijeci, imali smo prvu franšizu u Zagrebu. Nakon toga smo krenuli razvijati nove formate dućana poput mobilnih i tako došli na plaže u Hrvatskoj. Jednom kad smo bili na plažama nas je vidjelo jako puno turista i tu su počeli dolaziti upiti iz drugih zemalja. Eto realno i dan danas mi nismo ni jednu franšizu prodali, doslovno su je svi došli kupiti od nas”, kaže Čolak.

Sada rade u skoro 20 zemalja

Danas rade u skoro 20 zemalja, i imaju preko 70 franšizera. Surf’n’Fries franšizerima daje brend i podršku u poslovanju, dok oni s druge strane to plaćaju postotkom od prometa. Osim pomfrita uvode i dodatne proizvode, poput pilećih medaljona, prutića od mozzarelle i slično. Čolak kaže da je za uspjeh ovakvog biznisa ključno da svi u lancu budu zadovoljni – i davatelj franšize, i franšizeri i kupci. Tada stvar funkcionira.

“Do danas smo Surf’n’Fries lansirali u blizu 20 zemalja svijeta i imamo preko 70 franšizera. U ponudi su nam uvijek osnovna ponuda krumpirići, međutim tu su i umaci, npr. u novom shopu u Dubaiju imamo 34 umaka u ponudi, onda tu su topinzi koji idu na krumpiriće, Holandez umak npr. ili razno razne kombinacije s tartufima, parmezanom pa sve do pulled porok ili beef ili čak guacamole. Nadalje imamo ono što zovemo “add on’s” poput pilećih medaljona ili krilaca, ili npr. mozzarella sticks ili camembert bites, kozice i slično.

Također eksperimentiramo s desertima poput funner fries s cimetom itd. Uglavnom, dosta smo radili na, ne bi rekao širini menija, ali na dubini da. U jednom trenutku smo krenuli u širinu pa smo vrlo brzo shvatili kako je to velika pogreška. Što se tiče tipa ljudi koji otvaraju Surf’n’Fries to su najčešće ljudi koji se zaljube u koncept i žele biti dio njega i podijeliti ga na svom tržištu. Mi se zaista trudimo da naša franšiza bude win-win situacija za franšizere, kupce i nas, vjerujemo da bez dobrog balansa teško može biti napretka. U praksi to izgleda da mi pomažemo franšizerima u lansiranju sa svi znanjem kojeg smo skupili proteklih godina, plus sa svom dokumentacijom, networkom itd, za uzvrat tražimo dio prometa što je u franšiznoj industriji najčešće između 4 i 7 posto. Na početku smo radili greške gdje smo tako reći svima davali franšizu jer smo bili uzbuđeni da nam brand raste, međutim s vremenom smo morali naučiti reći ne i davati franšizu samo onima koji se zaista kvalificiraju za biti dobar franšizer”, kaže Čolak.

Imaju i različite formate prodajnih mjesta – od lokala, prikolica do mobilnih štandova.

“Naš brand ima stvarno veliku fleksibilnost po pitanju formata dućana, imamo ih čak pet. U Hrvatskoj smo najuspješniji na plažama s malim mobilnim štandovima, u nekim drugim zemljama s trailer modelom, odnosno prikolicom koje rade nevjerojatne performance na street food festivalima, koncertima i sličnome. Evo prošle godine je franšizer u Njemačkoj postavio rekord branda na festivalu prodavši 3440 porcija u samo 8 sati. Što se tiče fiksnih dućana, ključne su nam lokacije koje su pješačke zone, visoke frekvencije i gdje ljudi imaju vremena probati nešto novo”, kaže Čolak.

Autor: Index.hr
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});