fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

CITROEN C3 SHINE PURETECH 110: Popularni gradski automobil koji djeluje “odraslije” od svog prethodnika

Autor: Andrej Jelušić/7dnevno

Malo je koji gradski automobil uspio postati toliko popularan u klasi u tako malo vremena kao što je to pošlo za rukom Citroenu C3.

Riječ je o potomku popularnog modela Citroen Saxo koji se morao nositi s njegovim nasljeđem, što nije nimalo lako. Predstavljen je 2001. godine te je odmah osvojio vozače u Europi sa svojim veselim, pomalo jajastim, izgledom koji je obećavao praktičnost.

Danas, ova treća generacija, djeluje malo niže i šire, no nije izgubila onaj “funky look”.

Dizajn

Ovaj najprodavaniji Citroen sada stiže s nešto osvježenim izgledom, točnije riječ je o redizajnu modela koji je predstavljen 2016. godine. Za razliku od svojih prethodnika, ovaj model djeluje odraslije.

Sprijeda su dupla LED vision svijetla s detaljima u obliku oblih kvadrata koje možemo vidjeti na više mjesta, pa čak i u unutrašnjosti. Njih ćete pronaći i sa strane, duž prednjih i stražnjih vrata. Riječ je zapravo o Citroenovim “airbumperima”, koji su tu da štite karoseriju i lak, ali i izgledaju atraktivno. Efektno i praktično!

Straga su također poznate konture. Kockasta svjetla dobro se uklapaju u cjelokupan dizajn. Moramo priznati da mu ova dvobojna kombinacija crne i crvene sjajno stoji. Kod modela C3 svatko može odabrati svoju savršenu kombinaciju jer ih je u ponudi čak 97. Da, dobro ste pročitali.  Na vama je samo da pustite mašti na volju.

Unutrašnjost

Kada sjednete u C3 osjećaj je jednom riječju – udoban. Sve mekano i ugodno na dodir, od volana do pomalo glomazne ručice mjenjača. Također, sve je na svome mjestu. Osim možda tempomata koji se smjestio iza volana, ali vlasnici Francuza su već navikli na to.

Ispred vozača nalaze se analogne kazaljke, ali i mali digitalni ekran koji nudi sve potrebne informacije. Od putnog računala do ograničenja brzine. Glavni ekran veličine 7 inča je puno pregledniji i intuitivniji. Sa strana se nalaze glavne tipke menija koje olakšavaju snalaženje. Jednostavno i lako.

Automatska klima je integrirana u glavni ekran što ponekad zahtijeva koji klik više. Dobra i praktična stvar je što je izvučen kotačić za pojačavanje i smanjivanje glazbe. Ispod ekrana nalazi se gumeni pretinac idealan za vaš mobitel. Tu je i piano plastika kao i ventilacija u već spomenutom obliku kvadrata što daje lagani premium osjećaj i dodatni “chic”. Rekli bismo, klasičan Francuz.

Nikako ne smijemo zaboraviti na najbolju stvar u unutrašnjosti C3, a to su njegova sjedala. Čim uđete osjetit ćete kao da ste sjeli u udobnu fotelju. Naravno, svi znamo da su Citroeni udobni, ali uspjeli su nadmašiti sami sebe. Taj komfor možemo zahvaliti podebljanoj pjeni ispod tkanine sjedala koja osigurava “prvoklasnu mekoću”.

Praktičnost

Sjedala na stražnjoj klupi jesu udobna, ali ne mogu se mjeriti s prednjim. Mjesta je dovoljno za dvije osobe, a tu su i ISOFIX pričvršćivaći za dječja sjedalice.

Prtljažnik je u prosjeku klase s 300 litara prostora, a preklapanjem stražnje klupe dobivate dodatan prostor za veće predmete. Pod prtljažnika je malo spušten pa je utovar težih predmeta zna biti malo zamorniji, naravno ako prevozite takve.

Da Citroen nije samo atraktivan i udoban nego i siguran dokazuje čak 12 sustava pomoći koji su vam na raspolaganju. Od osnovnih parkirnih senzora i tempomata pa sve do automatskog kočenja u slučaju opasnosti.

Motor

Što se motorizacije tiče izbor je širok jer nude i dizelaši i benzinci snage od 83 do 110 KS. Ovaj naš pokretao je 1,2 litreni benzinac ukupne snage 110 KS koji do “stotke” ubrzava za respektabilnih 9,4 sekunde. Uparen je sa sjajnim šesto-stupanjskim ručnim mjenjačem koji je vrlo lagan i s precizan s malo duljim hodom.

Snage ima dovoljno i nema problema s kratkim ubrzavanjima. Čak se i pri višim okretajima čuje ugodan zvuk benzinskog motora. Pomislili biste da benzinac koji može fino potegnuti puno troši? E, pa prevarili biste se. Potrošnja mu je na našem kombiniranom testu iznosila 6,3 litre na 100 kilometara, što je već u klasi dizelaša.

Vožnja je udobna i mekana. Na volanu nećete osjetiti svaku neravninu na cesti što znači da bez ikakve muke prelazi preko ležećih policajaca ili šahtova. Stoga je idealan za ugodnu vožnju gustim i bučnim gradskim ulicama.

Kao i na volanu, i u zavojima je mekan jer ipak sjedite u foteljama, a ne na trkaćem sjedalu. Iako smo i C3 mogli vidjeti na reli spektaklu u Hrvatskoj, nemojte očekivati da ćete s ovim “civilnim” modelom moći skidati rekorde po zavojima. Njegova je zadaća nešto drugačija.

Citroen C3 je ugodan i van grada. Tako je i na autocesti tih i uglađen čak i pri većim brzinama.

Dostojan svoga imena

Novi C3 je pravi Citroen u duši te ga krase sve one karakteristike zbog kojih je ova marka prepoznatljiva. To je prije svega udobnost koju smo toliko puta spomenuli, ali i sigurnost. Cijena se kreće od 94.000 kuna i ako tražite komforan i ekonomičan gradski auto ne tražite dalje jer udobnijeg u ovoj klasi ćete teško naći.

Specifikacije:
CITROËN C3 SHINE Puretech 110 S&S BVM6
Paket opreme: SHINE
Motor: Benzin, 3 cilindra, 1199 ccm3
Pogon: Prednji
Snaga: 110 KS
Okretni moment: 205 Nm
Ubrzanje 0-100: 9,4 sek
Maksimalna brzina: 198 km/h
Mjenjač: Ručni, 6-stupnjeva
Prosječna potrošnja na testu: 6,3 l/100km
CO2: 124 g/km

Autor: Andrej Jelušić/7dnevno
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});