fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Facebook

Europska komisija predlaže uredbu kojom bi se zabranio izvoz dotrajalih automobila

Autor: dnevno.ba

Prođe li prijedlog koji je Europska komisija u četvrtak predstavila, stari, dotrajali automobili ne bi se više mogli prodavati izvan EU-a i pridonositi nesigurnosti na cestama i onečišćenju okoliša u trećim zemljama te bi se umjesto toga trebali reciklirati.

“Sljedećih će godina na tržište doći sve više automobila s nultim emisijama, čime će se povećati potražnja za vrijednim primarnim materijalima. Današnjim će se prijedlogom osigurati recikliranje i ponovna uporaba što većeg broja tih materijala, čime će se omogućiti novi život sastavnim dijelovima naših automobila i znatno smanjiti ekološki otisak cestovnog prometa”, izjavio je izvršni potpredsjednik Komisije Frans Timmermans, nadležan za europski Zeleni plan.

Komisija je predložila uredbu koja bi zamijenila postojeće direktive o otpadnim vozilima i o mogućnosti ponovne uporabe i recikliranja. Komisija tvrdi da bi novi propisi doveli do godišnjeg smanjenja emisija CO2 za 12,3 milijuna tona do 2035., bolju valorizaciju 5,4 milijuna tona materijala i povećanu ponovnu uporabu ključnih sirovina. “Provedba uredbe dovest će do dugoročne uštede energije u fazi proizvodnje, smanjenja ovisnosti o uvoznim sirovinama i promicanja održivih i kružnih poslovnih modela”, navodi Komisija.

Osim gospodarskih, ekoloških i socijalnih koristi za EU-u, uredba bi pridonijela većoj sigurnost na cestama u trećim zemljama jer bi spriječila izvoz isluženih automobila i smanjila onečišćenja u zemljama koje uvoze takve automobile. Svake godine više od šest milijuna vozila u Europi dostigne kraj svojeg životnog vijeka.

Automobilska industrija postat će najveći potrošač ključnih sirovina koje se upotrebljavaju u trajnim magnetima e-motora u Europi. Stoga je jačanje otpornosti EU-a na poremećaje u lancu opskrbe i smanjenje njegove ovisnosti o uvozu tih sirovina ključno za prelazak na vozila s nultim emisijama.

Prema prijedlogu nove uredbe, proizvođači automobila morat će osigurati jasne i detaljne upute za rastavljanje vozila i o tome kako zamijeniti i ukloniti dijelove i komponente tijekom uporabe i na kraju životnog vijeka vozila. Najmanje 25 posto plastike u novim automobilima morat će se dobiti od recikliranja, a od toga najmaje 25 posto mora biti reciklirano iz vozila na kraju životnog vijeka.

Područje primjene tih mjera postupno će se proširiti na nove kategorije kao što su motocikli, kamioni i autobusi, čime će se osigurati sveobuhvatnija pokrivenost.

O prijedlogu Komisije sada odlučuju Vijeće EU-a i Europski parlament.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});