fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Foto: Unsplash

Istraživanje potvrdilo: Ovi automobili čine vozače puno sretnijima i zdravijima

Autor: Dnevno.ba

Vožnja kabrioleta može znatno poboljšati raspoloženje vozača u usporedbi s vožnjom zatvorenog automobila, tvrdi prva znanstvenoj studija te vrste.

U partnerstvu s izvanrednom profesoricom koja istražuje ponašanja vozača na Sveučilištu Cranfield i osnivačicom PsyDrivea, dr. Lisom Dorn, Fiat je potražio odgovore na pitanja utječe li vožnja kabrioleta na naše fizičko i emocionalno blagostanje.

Ukratko, rezultati sugeriraju da boravak za volanom kabrioleta čini vozače sretnijim, budnijim, a čak bi mogao imati i zdravstvene prednosti.

Prije testiranja, mjeren je stil vožnje svakog sudionika pomoću aplikacije Driver Stress Inventory, kako bi se vidjelo jesu li predisponirani na agresiju za volanom i jesu li uživali u samoj vožnji.

Sigurnija vožnja
Kad je krov bio spušten, svi su vozači doživjeli značajan porast od najmanje 6 posto u “Hedonskom tonu”, mjerilu sreće. Najveći utjecaj osjetili su agresivniji vozači, za koje je zabilježeno da su doživjeli poboljšanje raspoloženja od 20 posto – više nego dvostruko nego kod manje agresivnih vozača.

Vožnja sa spuštenim krovom nije samo pojačala pozitivne emocije, već je uzrokovala smanjenje varijabilnosti otkucaja srca (HRV – pokazatelj stresa) za do trećinu (32 posto), što sugerira da vozači imaju veći kontakt s okolinom dok voze.

Vožnja kabrioleta također može dovesti do sigurnije vožnje, budući da su vozači pokazali do 15 posto povećanu budnost i 20 posto niže razine negativnih emocija kao što su frustracija ili ljutnja, što se može povezati s “bijesom na cesti”. Pozitivno raspoloženje povezano je s poboljšanim performansama vožnje, vizualnom pažnjom i bržom reakcijom na opasnost.

Gledajući spol, i muškarci i žene primijetili su gotovo jednako i značajno povećanje uzbuđenja prilikom vožnje sa spuštenim krovom, što znači da su muškarci i žene bili i jednako oprezni na cesti. Međutim, žene su prijavile jači utjecaj vožnje općenito na njihovu razinu energije. Povećanje energetskog uzbuđenja znači da su vozači budniji i svjesniji situacije, što ih čini potencijalno boljim na cesti.

Slično iskustvo i u električnom automobilu
“Kada vozimo sa spuštenim krovom u kabrioletu, doživljavamo veće razine povratnih informacija iz okoline na cesti. To se može dodatno povećati u električnom vozilu, koje emitira puno manje buke i omogućuje vozaču bolje promatranje okoline. U takvim okolnostima, naši podaci pokazuju da to stvara neku vrstu euforije na otvorenom zbog koje se osjećamo fizički i psihički bolje, a možda čak i vozimo sigurnije”, rekla je Dorn.

 

“Raspoloženje tijekom vožnje jasno će varirati ovisno o nizu čimbenika koji utječu na vozača, vozilo i uvjete na cesti. Međutim, ova je studija pokazala značajan učinak koji sugerira da bi vozači s ponovljenim izlaganjem mogli uočiti zdravstvene prednosti vožnje kabrioleta tijekom vremena”, dodala je.

Fiat se udružio s dr. Lisom Dorn u prvoj studiji ove vrste sa skupinom britanskih vozača automobila. U dva uvjeta prikupljanja podataka sudjelovalo je 23 sudionika, 10 žena i 13 muškaraca. Morali su voziti na dva kratka putovanja, sa zatvorenim i sa spuštenim krovom na unaprijed planiranoj mirnoj ruralnoj ruti.

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});