Ljubitelji automobilizma, pripremite se za nezaboravan viken...
Porsche 917/10, najbolji trkaći auto svih vremena, testiran 29. svibnja 1972.
U sezoni 1973. Porsche 917/30 razvijao je nevjerojatnih, dragsterskih 1560 KS, više od bilo kojeg trkaćeg automobila, prije ili poslije!
U utrkama su spuštali tlak punjača i vozili na 1100 KS, no i to je bilo dovoljno za pobjede s dva ili više krugova ispred konkurencije…
Početkom 1970-ih jedno od najzanimljivijih svjetskih automobilističkih natjecanja bila je Can-Am serija, a Porsche se u nju odlučio uključiti posebnom izvedenicom modela 917, koji se na većim europskim utrkama više nije mogao natjecati zbog promjene pravila.
Novi je model nazvan Porsche 917/10, a Mark Donohue ga je prvi puta testirao na kanadskoj stazi Mosport Park. Prvog dana testiranja postigao je vrijeme tri sekunde brže po krugu od rekorda staze, postavljenog Formulom 1!
To je bila najbolja najava nevjerojatne dominacije jednog nevjerojatnog trkaćeg automobila. Porschei su vozili Can-Am u sezonama 1972. i 1973., a onda su i ondje pravila promijenjena i serija je potonula u zaborav.
Mnogi i danas smatraju da je upravo razina dominacije Porschea bila razlog uništenja serije. Koja je postala toliko besmislena da su se ostali proizvođači povukli iz nje, čak i McLaren, koji je vladao punih pet sezona prije dolaska 917-ice.
Mark Donohue i George Follmer, vozeći za Rogera Penskea, poosvajali su sve što se osvojiti dalo, a konačna izvedenica modela, 917/30, upisana je u povijest kao najsnažniji trkaći automobil ikada proizveden.
Motori u Can-Am seriji bili su jači nego u natjecanjima koja je sankcionirala FIA, pa je Porsche razvio i 16-cilindrični bokser koji je razvijao oko 750 KS, no na kraju su se ipak odlučili za provjereni 12-cilindraš s dodatkom turbo punjača.
Tijekom sezone 1973. 917/30 razvijao je nevjerojatnih, dragsterskih 1560 KS, više od ma kojeg trkaćeg automobila, prije ili poslije! Istini za volju, u utrkama su spuštali pritisak punjača i vozili ‘samo’ na 1100 KS, no i to je bilo dovoljno za pobjede s dva ili više krugova ispred konkurencije.
Za svaki slučaj, ako ih tko stigne, u Zuffenhausenu su pripremili i šesnaestocilindrični turbo motor, ali taj se nikada nije utrkivao. S obzirom na nedostatnu kalibraciju tvorničkih dinamometara, nitko nema pojma s koliko je snage tek taj motor raspolagao, sigurno je tek da je bilo više od 1800 KS.
ZADNJE VIJESTI
Promjene u zvuku motora vašeg automobila mogu biti znak raz...
Tehnologija poluprovodničkih baterija (krutog stanja, eng...
Električni automobili ključan su dio europskih planova zel...