fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

STRUČNJAK IZ GOODYEARA OTKRIVA SVE O ZIMSKIM GUMAMA: Otkrio i koliki je danas njihov životni vijek

Autor: dnevno.ba

Zimske gume su najvažniji element sigurnosti vožnje u zimskim uvjetima. Pročitajte što je o važnosti zimskih guma, karakteristikama, DOT oznaci, univerzalnim gumama…, u razgovoru za slovenski dnevnik Delo, odgovorio Matej Zavrl, glavni direktor Goodyeara u Sloveniji

Dolazi zimska sezona, koliko je država u Europi u kojima su na snazi zahtjevi za zimskim gumama?

Približno polovica država u europskom prostoru ima na snazi zakon koji propisuje upotrebu primjerenih guma u određenom razdoblju i/ili u zimskim uvjetima, što naravno ovisi i o geografskom položaju pojedine države. U skladu sa zakonodavstvom u većini tih država primjerenim gumama smatraju se gume s oznakom „mud and snow“ (M + S).

Neke države, npr. Estonija, Francuska, Norveška, Njemačka i Švedska već su promijenile zakonodavstvo ili će to učiniti uskoro i primjerenima su definirale samo one gume koje imaju i simbol „three-peak-mountain with snowflake“ (3PMSF), odnosno na hrvatskom „simbol pahuljice u planini s tri vrha“.

Taj simbol jamči minimalnu izdržljivost na snijegu na osnovi standardnih testova opisanih u Pravilniku Ujedinjenih naroda br. 117, a priznala ih je i Europska unija, a i šire. Kupcima će od idućega svibnja pri kupnji odgovarajućih guma pomoći novi piktogram na EU-oznaci (naljepnici). Jedan će prikazivati „simbol pahuljice u planini s tri vrha“, odnosno 3PMSF, a drugi „simbol za prianjanje na ledu“.

Koliko se blaže zime poznaju pri prodaji zimskih guma, je li zanimanje manje?

Na lokalnim tržištima regije Adria posljednjih godina nismo primijetili pad potražnje za zimskim gumama, a slične trendove primjećujemo i na drugim europskim tržištima. Potražnja za zimskim gumama ovisi o vremenskim prilikama, a dosta i o zakonodavstvu koje u državama propisuje obaveznu upotrebu zimske opreme, u koju spadaju i odgovarajuće gume.

Koliki je danas životni vijek zimske gume, produžuje li se?

Životni vijek gume ovisi o nekoliko čimbenika – od upotrebe i načina vožnje te utjecaja kolnika do tlaka zraka, natovarenosti vozila te pravilnoga održavanja i čuvanja. U Goodyearu neprestano stremimo razvojnim inovacijama koje bi poboljšale značajke guma, uključujući dulji životni vijek.

Dva su posljednja primjera zimska guma Goodyear UltraGrip 9+ i ljetna guma Goodyear EfficientGrip Performance 2, koje zbog tehnologije Mileage Plus omogućuju više prijeđenih kilometara od prethodnice – zimska guma za 13 posto više, a ljetna čak za 50 posto više.

Je li zimska guma lošija ako je nekorištena (nova), ali nije najnovije godište?

U našoj industrijskoj branši to se pitanje vrlo često javlja i tada uvijek objasnimo da nemamo podatke koji bi ukazivali na bilo kakvu razliku u izdržljivosti između nove, neupotrijebljene gume koja je recimo stara šest mjeseci i neupotrijebljene gume od dvije ili tri godine. Kao što smo rekli, na životni vijek utječe puno čimbenika, a na životni vijek u skladištu u prvome redu utječe uvažavanje preporuka za pravilno skladištenje.

Postoji li još uvijek težnja kod OEM upotrebljavati što veće naplatke i posljedično skuplje gume?

Istina je da je u automobilskoj industriji posljednjih godina jedan od izrazitijih trendova opremanje vozila većim gumama, što je s jedne strane posljedica rasta specifičnih segmenata (npr. sportski terenci), a s druge strane usmjerenja proizvođača da se i kod ostalih segmenata sve češće odlučuju za veće gume. Ponudom vrhunskih guma za naplatke većeg promjera u Goodyearu uspješno odgovaramo na smjernice koje diktira automobilska industrija.

Što se događa kod cjelogodišnjih guma – imate li zaista interes za njihov razvoj? Navodno je na tom području problem postići odgovarajuću kvalitetu kod visokih i niskih temperatura, osobito kod većih guma?

Segment cjelogodišnjih guma u usporedbi sa segmentima ljetnih i zimskih guma još je vrlo malen, ali se vrlo brzo širi. U Europi u posljednjih pet godina doživljavamo naime 26-postotni prosječni godišnji rast . Ujedno je to segment u kojemu vozači imaju velika očekivanja i zahtijevaju proizvod koji je uravnotežen i može osiguravati visoku izdržljivost u svim cestovnim i vremenskim uvjetima.

Razvoj cjelogodišnjih guma jedan je od najvećih izazova za proizvođače guma jer zahtijeva istodoban razvoj značajki zimske i ljetne gume, a pritom je odlučujuće postizanje odgovarajuće ravnoteže između njih.

Hoće li cjelogodišnje gume stvarno uvijek biti samo nekakav kompromis ili mogu postići kvalitetu zimskih i ljetnih guma?

Razvoj cjelogodišnjih guma znači izazov i prihvaćanje nekih kompromisa i neizostavan je dio razvoja takve gume. Prije nego što se novi proizvodi predstave na tržištu, moraju biti testirani u brojnim različitim vremenskim uvjetima i na različitim podlogama.

Stoga u Goodyearu za razvoj nove linije guma prosječno napravimo približno 320.000 testnih kilometara, što je jednako kao da osam puta obiđemo Zemljinu površinu po ekvatoru, a osim toga provodimo također približno 3800 laboratorijskih testova i utrošimo 36.000 inženjerskih sati.

Što se tiče cjelogodišnjih guma, Goodyear ima dugu i uspješnu prošlost jer među svim markama guma imamo najviše pobjeda na najvažnijim neovisnim testovima europskih auto-moto publikacija , a tradiciju uspješno nastavlja i nova Goodyearova guma Vector 4Seasons Gen-3, koja je nedavno proglašena pobjednicom testa priznatoga njemačkog časopisa Auto Bild i internetskoga portala Tyre Reviews.

Autor: dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});