fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Ilustracija

Svi europski proizvođači su u velikom padu. Samo VW je stabilan

Autor: Dnevno.ba

Europsko tržište automobila se u posljednjih tridesetak godina znatno promijenilo. Japanci su se etablirali u pri vrhu, Koreanci strelovito osvojili velik dio tržišta, a posljednjih godina došla je i Tesla, dok mnoge Kineske marke sve više prijete.

Rezultat toga je da su europski proizvođači sve više u padu. To su rezultati analize koju je proveo jedan od najznačajnijih internetskih automobilskih portala Motor1. Na europskom tržištu su do 90-ih godina i početaka globalizacije apsolutno dominirale europske marke. Sedam velikih proizvođača između sebe je podijelio najveći dio kolača, a to su bili Fiat iz Italije, Citroen, Peugeot i Renault iz Francuske, Volkswagen i Opel iz Njemačke, te europski Ford iz Velike Britanije, piše Autostart.hr.

A onda je krenula navala konkurencije. Europske marke još su neko vrijeme odolijevale, te je do prije dvadeset godina (2003. godine) ovih sedam marki držalo gotovo 58 posto prodaje novih automobila u Europi. Tome je pomogla i njihova dominantna pozicija na domaćim tržištima.

Daleke 1989. VW je držao 22 posto njemačkog tržišta, Opel 16 posto, Fiat je biralo čak 41 posto Talijana, a udio Citroëna, Peugeota i Renaulta je u Francuskoj iznosio ukupno 62 posto (12, 21 i 29 posto po markama). Ford je držao 26 posto tržišta u Velikoj Britaniji. Već 2003. to je izgledalo mnogo lošije. VW je bio na 19 posto u Njemačkoj, Opel je pao na 10 posto, Fiat na 20 posto u Italiji, dok su Francuske marke ukupno držale 60 posto u Francuskoj i ostale stabilne kao i VW. Ford se u Velikoj Britaniji srozao na 15 posto.

No sve je to još uvijek bilo dobro s obzirom na sadašnje stanje. Jedina iznimka je VW koji je ostao na stabilnih 19 posto. Fiat je pao na samo 11 posto u Italiji, Opel na malih 5 posto u Njemačkoj, a čak su i Francuzi prestali birati svoje marke čiji se ukupni udio srozao na 38 posto. Isto se dogodilo s Fordom u Velikoj Britaniji koji je pao na samo osam posto.

Najveći udar europskim proizvođačima je bio procvat SUV vozila, koji je započela prva generacija Nissan Qashqaija, a za koji se oni nisu dobro pripremili. U međuvremenu, Hyundai i Kia otvorili su tvornice u Češkoj Republici i Slovačkoj, proizvodeći konkurentne automobile koji su zadovoljili ukus europskih vozača. Ukupno gledano u cijeloj Europi to je dovelo do velikog pada sedam nekada dominantnih marki. Od 58 posto tržišta 2003. pali su na 49 posto 2013. godine. U prvoj polovice ove stvari su još gore za nekadašnje europske lidere. Fiat, Citroen, Opel, Ford i Peugeot dosegnuli su najnižu razinu tržišnog udjela u 20 godina, a Renault je samo 0,2 posto iznad svojeg najgoreg udjela u 20 godina.

Jedina marka koja je uspjela zadržati svoju poziciju u Europi je Volkswagen, kojem je to pošlo za rukom unatoč svim problemima i Dieselgate aferi. S udjelom u Europi od 10,6 posto u prvoj polovici 2023. čak je bolji nego 2003. godine. Volkswagen je to prvenstveno uspio uvođenjem mnogih novih SUV modela u pravo vrijeme, dok je konkurencija tu zakasnila. Mukama nekadašnjih europskih lidera najviše se vesele njemački premium brendovi koji su jako povećali udio te Toyota, Hyundai, Kia, a zadnjih godina i Tesla.

 

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});