fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });
Foto: Mario Obrdalj/Fena

Malo li je: Pogledajte koliko je Mostar parking prihodovao u prošloj godini

Autor: Fena

Godina 2023. bila je veoma uspješna za Javno poduzeće Mostar parking, a u skoroj budućnosti iz tog poduzeća najavljuju velike projekte, među kojima izgradnja javnih garaža na prostoru Grada Mostara.

U razgovoru za Fenu direktor Javnog poduzeća Mostar parking Ivan Barbarić kazao je kako je u 2023. godini na prihodovnoj strani ostvareno oko 2,5 milijuna maraka, što je za oko 40 posto više u odnosu na godinu ranije.

Barbarić ističe kako je primjetan pad problema u funkcioniranju Mostar parkinga, posebno što se tiče rada na terenu i odnosa s građanima.

– Mislim da su se ljudi već polako navikli, a to pokazuje i naš sustav reklamacija, kojih imamo puno manje u odnosu na prije. U odnosu na 2022. godinu povećala se i naplata dnevnih parking karata, tako da smo mi sada na nekih 60 posto naplate istih u odnosu na broj izdanih, a brojka izdanih je nešto manje od 60 tisuća dnevnih karata u 2023. godini. S obzirom da smo mi u procesu kreiranja i prekršajnih naloga dobili sve potrebne dozvole, idući korak je da svi oni koji ne plate svoje dnevne karte mogu očekivati prekršajni nalog, koji ide u središnji registar kazni, gdje će doći do nemogućnosti registracije automobila ako kazne nisu izmirene – najavio je direktor Mostar parkinga.

Dodao je kako je rad Mostar parkinga „sasvim stabilan“ i ide dobrim koracima prema naprijed, posebno što se tiče tzv. kvartovskog parkiranja.

– S kvartovskim parkingom nemamo problema, građani kvartova su shvatili da je to njihova zaštita u pravu parkiranja, a oni ga sami najviše i koriste. Mi u suštini i funkcioniranju ne razdvajamo kvartovski od uličnog parkinga, definiran je zonski i svi ljudi koji imaju mjesečne ili godišnje parking karte parkiraju ili na ulici ili u kvartu, s tim nemamo posebnih problema – kaže Barbarić.

SKORI POČETAK RADA PAUK SLUŽBE

Ovo poduzeće je u 2023. godini odradilo nekoliko bitnih stvari vezanih za poboljšanje situacije mirujućeg prometa u Gradu na Neretvi, a posebno su ponosni na obilježavanje parking mjesta za osobe s invaliditetom.

– Istaknuo bih da smo preuzeli iscrtavanje horizontalne signalizacije na parking mjestima, što nam je predstavljalo jako velike probleme, a od rujna do sada smo završili skoro sa svim obilježavanjem parkinga na javnim parkiralištima u zoni naplate. Ono što me posebno veseli je što smo veliki napredak napravili u kontekstu obilježavanja invalidskih mjesta, kojih do sada po kvartovima skoro da i nije bilo. Svakodnevno radimo na iscrtavanju i obilježavanju invalidskih mjesta kako bi naši sugrađani koji imaju prvenstvo i pravo pristupačnosti mogli parkirati svoje automobile ne samo na ulicama, nego i u kvartovima – naglašava Barbarić te dodaje kako „svi trebamo malo utjecati je na svijest ljudi da se ne parkiraju na ta mjesta, jer ta invalidska mjesta nekad život znače.“

Istaknuo je i suradnju s policijom, ocijenivši je iznimno dobrom.

– Dolaskom novog ministra u Ministarstvu unutarnjih poslova Hercegovačko-neretvanske županije (Marijo Marić), s policijom imamo intenzivnu suradnju (…). Očekujemo i da će pauk vozilo, koje je u vlasništvu Grada Mostara i koje smo krajem studenog dali kroz ugovor našoj policiji, u idućim danima početi funkcionirati. Ministar je dao sve od sebe da se ta priča pokrene i vjerujemo da će to kroz tjedan ili dva krenuti s radom. To je izuzetno važno zbog zaštite zelenih, trotoarskih površina, svih površina koje se neovlašteno koriste za parking, dok neka parking mjesta u nekim dijelovima grada zjape prazna – smatra direktor Mostar parkinga.

Barbarić je podsjetio da je nedavno raspisan javni natječaj za šest novih radnika te je pozvao sve zainteresirane da se prijave:

– Raspisali smo natječaj za šest radnih mjesta za kontrolore, svi se mogu prijaviti i pozivam ih da to urade. Dolazi nam uskoro i ljetna sezona, javljaju nam se dodatne potrebe za novim radnim mjestima. Mostar Parking obavlja i poslove poput kontrole vinjeta za Grad Mostar, a „pojačanja“ bi nam u tom kontekstu dobro došla. To je dobar znak, znači da poduzeće radi dobri i da idemo prema naprijed.

GRADNJA JAVNIH GARAŽA

Barbarić je istaknuo da će 2024. godina biti „godina investicija“.

– Vrlo brzo ćemo krenuti s objavom jednog javnog natječaja za građevinske radove za sanaciju postojećih javnih parkirališta, kao i za izgradnju novih plato parkirališta na području Mostara – kazao je Barbarić.

Jedan od većih i važnijih projekata koje Mostar parking planira u skoroj budućnosti je izgradnja javnih garaža. Dokument o realizaciji ovoga projekta usvojen je u formi nacrta u Gradskom vijeću Mostara, a njime je predviđena gradnja devet javnih garaža s 3.500 parkirališnih mjesta.

– Radile su se određene analize, definirano s odmakom do 2030. godine, koliko bi trebalo biti potrebno parking mjesta na području Mostara. Uzeo se obzir broj od 50 tisuća registriranih vozila, a danas po statistikama imamo oko 37 tisuća registriranih vozila – izjavio je Barbarić.

Od devet planiranih lokacija dvije su definirane kao prioritetne.

– Prva se odnosi na dio Starog grada, gdje bi trebala biti garaža „Konak“, koja je ujedno prioritet s obzirom na gužve u tom dijelu grada. Druga bi bila garaža „Ćiro“ u području iza zgrade federalne vlade. Izgradnjom te dvije garaže bi pokrili najuži dio grada. Pripremamo sve za projektne dokumentacije, a za „Konak“ imamo idejno rješenje. Sada smo u pripremi za pokretanje izrade glavnog projekta tako da se nadam kako ćemo u ovoj godini imati završen projekt za tu garažu i da ćemo je konačno početi graditi – kaže Barbarić.

Garaža „Konak“ bi po idejnom rješenju trebala imati između 350 i 400 mjesta.

– Ta garaža bi trebala pokriti dobar dio potreba Starog grada, s obzirom da je to „najturističkija“ zona u gradu. Ta garaža bi imala i 12 do 14 parking mjesta za autobuse. Također, garaža „Konak“ bi trebala rasteretiti Titovu ulicu, koja bi onda možda mogla biti prenamijenjena u ulicu sa dvosmjernim prometom – pojasnio je.

Kada je u pitanju financiranje ovog projekta, Barbarić ističe kako se već razgovara s bankama
vezano za kreditna sredstva.

– Kakav model izgradnje garaže će biti to tek moramo vidjeti. Hoćemo li to mi raditi kao poduzeće uz potporu Grada, hoće li to biti na principu javno-privatnog partnerstva, nismo definirali. Nama je bitno da se pokrenu proceduru izrade projekta kako bi imali gotovu situaciju i kako bi mogli ići dalje – naglašava Barbarić.

Ilustracija

PRESUDA U SLUČAJU „KRČUM“

Direktor Mostar parking Ivan Barbarić osvrnuo se i na sudske procese koji se protiv tog poduzeća vode pred Općinskim sudom Mostar.

– Jučer nam je dostavljena prvostupanjska presuda u slučaju Mostar parking – Milenko Krčum. Sud je, u što nismo ni sumnjali, odbio taj tužbeni zahtjev, čime je Mostar parking tako dobio prvu pravnu bitku. Predmet te tužbe je bilo izdavanje dnevne parking karte u iznosu 15 KM u Ulici kralja Tomislava, točnije naselju poznatijem kao „Eksperiment“, gdje se nas tužilo na nekakvo pravo „služnosti“, kako nismo imali zakonsku osnovu da to napravimo. Sud je to odbio i kroz presudu je dao jasan zaključak da Mostar parking svoje pravo naplate temelji po odluci Gradskog vijeća Mostar. To nam je vjetar u leđa i jasan pokazatelj, naš početak borbe sa svima onima koji su nas u protekle dvije godine pokušali diskreditirati, kako poduzeće tako i mene. Mi ćemo svim silama dalje nastaviti i u pravnom smislu, pokrenuti pravne postupke protiv svih onih koji su nas na razne načine pokušavali rušiti i rušiti naš ugled. Naš jedini cilj je da uredimo mirujući promet u Gradu Mostaru – zaključio je Barbarić.

Dodik oštro o Schmidtu: ‘Ako on išta učini, nema ništa od europskog puta BiH’

Autor: Fena
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});