fbpx
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492488008-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492389204-0'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1670492446879-0'); });

Na današnji dan: Najteža nesreća u povijesti automobilskih utrka

Autor: Dnevno.ba

Najteža nesreća u povijesti automobilskih utrka uopće dogodila se 11. lipnja 1955. godine. Naime, 83 gledatelja poginula su kad se natjecateljski Mercedes-Benz 300 SLR zaletio u rub staze na utrci 24 sata Le Mansa. Dijelovi tog vozila raspršili su se po gledateljima i usmrtili mnoge osobe. Osobito je smrtonosno bilo to što je Mercedes-Benz 300 SLR bio izrađen od legure bogate magnezijem. Zbog visoke temperature došlo je do zapaljenja metalnih dijelova tog automobila (magnezij gori izrazito bijelom i jarkom svjetlošću). Tamošnji vatrogasci nisu znali da voda nema dobar učinak na vatru u kojoj gori magnezij pa je njihova upotreba vode dodatno otežala nesreću.

Nesreća se dogodila kad je pri kraju 35. kruga jedan Jaguar D-type naglo odlučio skrenuti desno u boks. Zbog toga je zakočio, što je izazvalo pomutnju među vozilima iza njega. Naime, britanski Austin-Healey 100, koji je bio odmah iza Jaguara, skrenuo je ulijevo da ga zaobiđe. Time je došao na put Mercedesa-Benza 300 SLR kojeg je vozio francuski natjecatelj Pierre Levegh. Mercedes je udario prednjim krajem u Austin-Healey i odbio se prema rubu staze i gledateljstvu krečući se brzinom od 240 km/h.

Poginula su 83 gledatelja uz stazu, a još ih je oko 120 ozlijeđeno. Smrtno je stradao i spomenuti vozač Mercedesa – Francuz Pierre Levegh – tako da je ukupni broj žrtava iznosio 84. Kompanija Mercedes povukla se nakon te sezone na nekoliko desetljeća iz automobilskih natjecanja, a vratila se tek 1980-ih godina.

 

Autor: Dnevno.ba
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-7'); });
googletag.cmd.push(function() { googletag.display('div-gpt-ad-1544621488181-8'); });

ZADNJE VIJESTI

var mpn_wi={userId:11760,siteId:102020,widgetId:103929,widgetType:0};if(void 0===mpn_ref)var mpn_ref=[mpn_wi];else mpn_ref.push(mpn_wi);var mpn_sid=document.getElementById('monadplugscript');if(!mpn_sid){var mpn_dt=new Date,mpn_ns=document.createElement('script');mpn_ns.id='monadplugscript',mpn_ns.type='text/javascript',mpn_ns.defer=!0,mpn_ns.src='//cdn.monadplug.com/format/native/js/hood.js?v='+mpn_dt.getYear()+mpn_dt.getMonth()+mpn_dt.getUTCDate()+mpn_dt.getUTCHours();var pmn_os=document.getElementsByTagName('script')[0];pmn_os.parentNode.insertBefore(mpn_ns,pmn_os)}
ga('send', 'event', 'Monad_underarticle', 'pageview'); (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});